Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: 2,4 JTD problem zobrotami przy około 3tys.

  1. #1
    Reason
    Gość

    Domyślnie 2,4 JTD problem zobrotami przy około 3tys.

    Witam, osatnio miałem problem zalfina mianowicie chodzi mi o dziwne moim zdaniem zachowanie się obrotów silnika/turbo. Sytuacja wygladala następujace jade sobie np na 3 mam okolo 2tys obrotow wciskam gaz dodechy slysze ze turbina sie wkreca na obroty obroty na silinku tez rosna dosc szybko dochodza powiedzmy do 3tys. i spadaja na jakies 2,5tysi znowu rosna zaznaczam ze gazu nie ujmuje . czasem sie to dzieje a czasemnie co to moze byc? mial ktos podobny przypadek?

  2. #2
    max156
    Gość

    Domyślnie

    Witam,

    na pierwszy ogień to co możesz sprawdzić samemu to wężyki podciśnienia biegnące od "bączka" na turbinie do zaworu dwudrożnego przymocowanego na przednim pasie i ten biegnący od tego zaworu do silnika. Ten bączek odpowiada za odpowiednie ustawienie łopatek turbiny i właśnie w okolicach 3000 obr/min zaczyna zmieniać je gwałtownie żeby nie dopuścić do nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie dolotowym. Ew. możesz odpiąć od tego zaworku kostkę zasilającą i sprawdzić w czasie jazdy czy to się powtórzy-silnik będzie wyczuwalnie słabszy wtedy ale krótka jazda nie zaszkodzi. Jeśli objawy będą nadal takie same to proponuję udać się do na prawdę dobrego serwisu który będzie w stanie wykonać test jezdny-unikaj takich co mają interfejs i tylko potrafią czytać i kasować kody błędów. Dziś już każdy posiada interfejs zdolny się połączyć z systemem Fiata ale niestety nie każdy wie jakie wartości czytać. Myślę jakiś serwis z logo Bosch Service sobie z tym poradzi.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Masz kolego problem ze zmienną geometrią turbiny, więc albo jej sterowanie albo niestety zapieczone kierownice
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Przerywa przy dodawaniu gazu w obrotach około 2 000
    Utworzone przez akcent w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-06-2016, 11:26
  2. Problem z 147demka MSF przy 3tys obrotow
    Utworzone przez morios w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-06-2015, 09:39
  3. [159] Problem z turbiną przy około 3500obr
    Utworzone przez floor w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-06-2013, 13:27
  4. Problem z wtryskami JTD dziura powyżej 3tys obr/min
    Utworzone przez Lukas166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 23-02-2013, 16:32
  5. 156 SW 2,4 JTD wentylator włącza się przy około 110C
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 13:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory