Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Przerywa przy dodawaniu gazu w obrotach około 2 000

  1. #1
    akcent
    Gość

    Domyślnie Przerywa przy dodawaniu gazu w obrotach około 2 000

    Witam,

    Niedawno zakupiłem alfę 159, 1,9 120HP, 2008r
    Wszystko jest ok, prócz jednej rzeczy...

    Mianowicie jadąc samochodem w gdy wskazówka dochodzi do obrotów 2 000 zaczyna samochodem szarpać, jednak gdy wcisnę energicznie pedał gazu, obroty wzrastają i problem szarpania znika. Problem nie pojawia się na wysokich i bardzo niskich obrotach. W trakcie szarpania wskazówka na turbinie też lata i się waha.


    Z alfą postanowiłem pojechać do warsztatu, mechanik stwierdził że przepływomierz powietrza jest prawdopodobnie uszkodzony. Koszt 600zł. Ale postanowiłem że pierw pojadę do ASO Alfa by sprawdzili czy na 100% jest to wadą. W aso wykluczyli przepływomierz powietrza. Kazali zostawić auto na 1-2 dni. Sprawdzili rzekomo wszystko, dpf, wtryski, (...) wszystko jest ok. Komputer nie wykazuje podobno żadnego błędu. Przykro im, ale nie potrafią usunąć usterki, koszt usługi 400zł.

    Do jasnej cholery kto ma wiedzieć co jest przyczyną jak nie SERWIS ALFA ROMEO?!! Myślałem że wyjdę z siebie, że niby co? mam samochód zaprowadzić na zlom bo serwis/producent nie potrafi go naprawić? Z tego wszystkiego postawiłem go na dworze, stoi zasypany śniegiem a ja jeżdżę starym autem


    Czy te alfy to naprawdę takie jednorazowe rupiecie? Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i mądrzejeszy jest niż cały serwis Alfa Romeo?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999
    Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 20-12-2012 o 17:39

  3. #3
    akcent
    Gość

    Domyślnie

    napisałem wyżej że przy 2tys, a dokładniej w przedziale 1800-2200

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    To jak napisałeś wyżej, że przy 2 tys. to racz wejść sobie, w jeden z dwóch tematów, które Ci zapodałem, a na przyszłość użyj opcji szukaj.

  5. #5
    akcent
    Gość

    Domyślnie

    No tak dzięki, nie zwróciłem uwagi że to linki.

    Przeczytałem tamten cały temat, nic z niego konkretnego nie wynika, prócz to że rozwiązań może być wiele.

    Skoro mechanicy Alfy Romeo nie mogą sobie z tym poradzić, muszę zrobić to sam... jak zwykle wszystko sam.
    Powiedzcie mi gdzie jest to: overboost i czy można go w garażu wyczyścić. Bo taki mam plan na początek. Druga sprawa postaram się ciaśniej zapiąć opaski węży od turbiny i przepływomierza bo też ktoś mówił że to pomogło.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kriswin
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraśnik
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 2008r.
    Postów
    271

    Domyślnie

    Napisz skąd jesteś to ktoś poleci Ci sprawdzonego mechanika. Tak będzie najprościej, chyba...
    "Jeśli celujesz w nic, zawsze trafisz!"

  7. #7
    akcent
    Gość

    Domyślnie

    Starachowice

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Tak BTW, ja miałem dokładnie takie samo szarpanie jak u Ciebie. W moim wypadku pomogła regeneracja klap kolektora ssącego i (albo) założenie blaszki na EGR. Teraz szarpania już nie mam.

  9. #9
    akcent
    Gość

    Domyślnie

    właśnie co to jest ta blaszka na EGR?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,594

    Domyślnie

    Cytat Napisał akcent Zobacz post
    właśnie co to jest ta blaszka na EGR?
    Jakbyś poczytał w pełni wątki które Ci podesłano to napewno byś się dowiedział bo było pisane o tym wiele razy. Co do Twojego poprzedniego pytania, to na forum nawet można nie tylko znaleść gdzie jest overboost, ale również manual jak ktoś wyczyścił ten nierozbieralny zawór overboost (rozcinanie i zmontowanie, jeśli ktoś jest aż tak uparty żeby się w to bawić).
    Przyczyn szarpania jest tak dużo, a dotyczy to chyba co drugiej alfy JTDM, że już nikomu się chyba nie chce po raz setny o tym samym pisać.

Podobne wątki

  1. JTD kopci przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez dexster w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 11:12
  2. Gwizd przy dodawaniu gazu. 2.4 JTD FL
    Utworzone przez przemekk0715 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-02-2013, 18:34
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 20:51
  4. Dym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez nowy147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2012, 21:53
  5. [146] brak mocy i strzelanie przy kolektorze ssacym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Karol_PKAR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory