Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: temperatura silnika, tracenie ciepła

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar matber1
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Porsche Cayman 987.2
    Postów
    304

    Domyślnie temperatura silnika, tracenie ciepła

    Witam kolegów, mam problem, silnik traci temperature, podczas ostatnich mocnych mrozów niebyło mozliwosci zeby w trasie osiągną optymalną temperaturę, wystarczy chwilę jechac poniżej 50kh/h a temperatura wraca do poziomu 90stopni, co może byc nie tak, niemam założonej osłony dolnej silnika, czy ma to tak duzy wpływ na wychładzanie?? Prosze o pomoc, pozdro.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Ja bym stawiał na termostat, poszukaj na forum bo objawy podobne.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  3. #3
    Zenith
    Gość

    Domyślnie

    ja bym nie panikował, przy temperaturze -20 stopni to może się zdarzyć. Jeżeli teraz gdy nie ma mrozów jest ok to daj na luz

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar matber1
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Porsche Cayman 987.2
    Postów
    304

    Domyślnie

    ok dzięki panowie. pozdro

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Zmniejsz troche ogrzewanie jak będzie taki mruz to tak bardzo temperatura silnika nie spadnie.

  6. #6
    zdziba
    Gość

    Domyślnie

    przy tak niskiej temperaturze to normalne ze temp kiepska. Ja zasłaniam estetycznie dopasowanym kartonem , wloty powietrza , te na dole, i temperatura utrzymuje się w normie. Dawniej były specjalne żaluzje osłaniające chlodnice i nie bylo problemów. zasłon wloty i bedzie git. pzdr.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    termostat to takie ustrojstwo ktore reguluje przepływ cieczy ... jeśli jest zbyt chłodna to się zamyka i trzyma płyn w bloku do nagrzania i otwiera się po uzyskaniu właściwej temperatury ...

    z tego co piszesz termostat już dogorywa ... nie ma płynności pracy ... otwiera się zbyt wcześnie lub co gorsze jest stale niedomknięty a latem pojawi się przegrzewanie

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Witam,

    To ja się podepnę pod temat... Przy -15 st. C u mnie efekt był ten sam - na trasie temp. silnika nagle szła w dół. Sprawdziłem organoleptycznie - silnik zimny.
    Co zauważyłem? W pewnym momencie włączył się wentylator (przy -15, niedługo po starcie!!) i to wychłodziło silnik do zera. Przy okazji zapaliła się tzw. marchewa (kontrolka wtrysku). Oczywiście w mieście wszytko OK.
    Problem zniknął wraz z mrozem... podejrzewam czujnik wentylatora (pierwszego biegu) - być może "głupieje" przy mrozie i wyższych prędkościach (wiatr), bo w mieście było OK. Kontrolka przestała się palić po ponownym uruchomieniu silnika i zagrzaniu go.
    Żeby było śmieszniej, równolegle z tym popsuł się wskaźnik temp. zewnetrznej - klima pokazuje teraz zawsze za wysoką temp. na zewnątrz (w granicach 2-10st).
    Coś mi się wydaje, że włoskie maszyny nie lubią zimy

    Jeśli źle kombinuje z tym czujnikiem wentylatora to sprostuj mnie blackalfa pliz - tyle wywnioskowałem szperając na forum...

    pozdrawiam,
    ~tomaz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    czytając dywagacje niektórych forumowiczów, dochodzę do wniosku, że ( już nie raz to piałem ) na wszystko znajdzie się jakieś wytłumaczenie w rozumieniu coniektórych :-) grzeje się latem - bo za gorąco i w korkach stoi, niedogrzana zimą - bo mróz przestraszliwy -15, ściąga bo koleina, stuka bo to polskie drogi, nierówno pracuje bo to paliwo kiepskie, skrzypi bo to tak ma i nic z tym nie zrobisz ... etc itd mógłbym tak długo ...

    jesli chodzi o temperatury to jak już wczesniej pisałem sprawny samochód ma taką samą temperaturę przy + 40C' i przy minus -30C' w tak ekstremalnych warunkach temperatura nigdy nie przekroczy 95C' i nie spadnie poniżej 90C' generalnie samochód ma podołać na gorącym południu włoch i w ciężkich warunkach północy włoskich Alp

    i nie należy doszukiwać się prawidłowości w niewłaściwej pracy poszczególnych podzespołów.

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    W pewnym momencie włączył się wentylator (przy -15, niedługo po starcie!!) i to wychłodziło silnik do zera. Przy okazji zapaliła się tzw. marchewa (kontrolka wtrysku)
    jedno nie ma nic wspólnego z drugim ... inaczej tzw marchewka zalapałaby się kazdemu w chlodnie dni tuz po rozruchu przy mrozie. Poprostu zbieg okoliczności i żeby to zdjagnozować trzeba się podpiąć pod kompa i zczytać błędy co się pojawiło czy coś się zapisało ...

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Problem zniknął wraz z mrozem... podejrzewam czujnik wentylatora (pierwszego biegu)
    jeśli tak jak mówisz włączyl się przy zimnym silniku i chciał chłodzić zimne to nie pracuje poprawnie ... prawdopodobnie czujnik żyje po swojemu ale nie tak jak powinien

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Żeby było śmieszniej, równolegle z tym popsuł się wskaźnik temp. zewnetrznej - klima pokazuje teraz zawsze za wysoką temp. na zewnątrz (w granicach 2-10st).
    czujnik temperatury do wymiany ... inaczej klima nie będzie dzialać własciwie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Coś mi się wydaje, że włoskie maszyny nie lubią zimy
    uwierz mi lubią :-)

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ENZO
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Leon 1.8T
    Postów
    42

    Domyślnie

    Termostat do wymiany !!!

Podobne wątki

  1. Temperatura silnika
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-12-2014, 22:51
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 21:33
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  4. Temperatura silnika JTD
    Utworzone przez Majes w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 21:56
  5. [33] Temperatura silnika
    Utworzone przez pipo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-01-2009, 16:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory