Tak jak w temacie. Czy ktoś ma pojecie jak to zrobić bo mam moją starą 146 z dobrym zamkiem i chciałem wymienić do mojej nowej 146, ale się poddałem. Chodzi mi czy da się wymienić wkładkę czy muszę przekładać całość.
Tak jak w temacie. Czy ktoś ma pojecie jak to zrobić bo mam moją starą 146 z dobrym zamkiem i chciałem wymienić do mojej nowej 146, ale się poddałem. Chodzi mi czy da się wymienić wkładkę czy muszę przekładać całość.
Ostatnio edytowane przez Karol88 ; 11-03-2010 o 22:36
była - Czarna 146 1.4 Boxer
była - Verde Minerwa 166 2.0 V6 TB
jest - Blue Mate 146 1.7 16v Boxer
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rugi_raz_.html
jest - Crosswagon Q4
Raczej można wymienić całą wkładkę ale i tak wiąże się to z wyjęciem całego zamka![]()
No tak, ale jak to zrobić![]()
była - Czarna 146 1.4 Boxer
była - Verde Minerwa 166 2.0 V6 TB
jest - Blue Mate 146 1.7 16v Boxer
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rugi_raz_.html
jest - Crosswagon Q4
Jak wyjąć zamek, musisz rozebrać plastiki w klapie i tam od spodu się do niego dostać, a jak będziesz miał wyciągnięty zamek na stole to wydaje mi się że na logikę pójdzie, poszukaj jakiejś zawleczki, włóż kluczyk to ustawi w odpowiedniej pozycji zapadki w zamku![]()
No tak, ale jak patrzę na ten zamek od środka to tylko widzę plastik i sprężynę w które wchodzi kluczyk i nic więcej. Nawet nie wiem jak zdjąć całe te plastikowe kółko pod znaczkiem. Tam są tylko jakieś 2 zardzewiałe JAKBY nity a od wewnątrz nie da się ich odkręcić.
była - Czarna 146 1.4 Boxer
była - Verde Minerwa 166 2.0 V6 TB
jest - Blue Mate 146 1.7 16v Boxer
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rugi_raz_.html
jest - Crosswagon Q4
http://www.alfaclub.pl/forum/viewtop...ymiana+znaczka
Tu masz na przykladzie gtv, ale pewnie sprawdzi sie to tez w 146![]()
Fiat Seicento 0.9 '98 -> Alfa Romeo 145 qv '99 -> Fiat Coupe 20vt '99 -> Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v '03 -> Honda Civic 1.8 iVtec '09 -> Renault Megane GT220 Grandtour '14
Nie zabijaj robaczka
Nie sprawdzi się bo to inna bajka. Kolega chce wymienić cały zamek wraz z emblematem w 146 a tej z tego co widzę nie ma nic wspólnego z samym emblematem w GTV o którym wspominasz
Aby było zgodnie z tematem wątku to wystarczy, że odchylisz emblemat tak, jak byś chciał kluczem otworzyć bagażnik. po lewej i prawej stronie da się zauważyć dwie zaślepki plastikowe, które trzeba zdjąć jakimś ostrym narzędziem. Pod zaślepkami zobaczysz łby dwóch śrub, które są jednorazowe i należy je zerwać przy pomocy śrubokręta i młotka - oczywistym staje się, że aby zamontować zamek ponownie trzeba mieć nowe śruby. Wcześniej po zdjęciu tapicerki tylnej klapy należy odpiąć cięgno od zamka i można wyjąć cały zamek. Kwestię wymiany/przkładki samej wkładki zleciłbym jednak fachowcowi od zamków. Po co pchać się w kolejny problem a przy okazji wkładkę można zakonserwować. Numer części śruby 60630086 koszt około 7 zł brutto za sztukę - powinna być dostępna w autoryzowanych sklepach bez problemu.
Całość tej procedury jak i o wiele więcej dokładnie opisana jest w WorkShop Manual'u do 145/146. Jest on dostępny i zastanawiam mnie dlaczego z takim uporem omija się go wielkim łukiem ? Bariera językowa ? Jest dział Alfa 145-instrukcja gdzie można znaleźć linka do całej instrukcji. Polecam szczególnej uwadze choćby część doors bonnet boot 146 a w szczególności stronę 24
Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 27-03-2010 o 17:34
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997
HA!!!!! Doszedłem do lepszych wniosków przy wymianie. Jeśli zależy nam na wymianie samego zamka (wkładki kluczyka) wystarczy włożyć kluczyk przekręcić go do poziomu w PRAWO i mocno za niego pociągnąć.
Elegancko wyjdzie cała wkładka.![]()
była - Czarna 146 1.4 Boxer
była - Verde Minerwa 166 2.0 V6 TB
jest - Blue Mate 146 1.7 16v Boxer
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rugi_raz_.html
jest - Crosswagon Q4