Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: kto składał ten silnik, przyznać się? :D problemy z 2,5 v6

  1. #1
    siwcu
    Gość

    Domyślnie kto składał ten silnik, przyznać się? :D problemy z 2,5 v6

    Witam,
    Panowie, przyznać się bez bicia, który z Was składał silnik w moim aucie?

    A teraz do rzeczy.
    Jakiś czas temu kupiłem Alfe 156 2,5 v6 z silnikiem w którym "coś stukało". Po oględzinach stwierdziłem, że odgłos dobiega z głowicy. (czyli diagnoza: źle ustawiony rozrząd, przeskoczony rozrząd, pogięte zawory, opcjonalnie szklanki).
    Ustawiłem rozrząd na blokadach HP (tutaj podziękowanie dla Marcina za wypożyczenie!), ale niestety jak stukało przed tak i po.
    zatem rozważyłem drugą opcję, czyli pogięte zawory. Pomierzyłem kompresję, ale wyniki niestety nie były jednoznaczne. Tzn. na jednym cylindrze raz sprężanie było(ok15), a raz nie(ok 10-12).
    Więc mówię, rozbieram
    Zdemontowałem wałki rozrządu i wszystkie szklanki "wystają" tyle samo i z tego co widzę maksymalnie, czyli zawory na 99% nie są pogięte. Z tym, że jeden zawór (na tym niepewnym cylindrze) wciskał się przy o wiele mniejszym nacisku niż pozostałe. Rozebrałem zabezpieczenie i brakowało w nim jednej spręzyny, tej mniejszej.

    I teraz pytanie, czy może to być przyczyną tych stuków? np. zawór nie zamyka się tak szybko i tłok go domyka?

    Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Popychacze się nie podwieszają? Co do braku jednej sprężyny zaworowej, uzupełnij i zobacz, może być tak że nie do końca masz szczelną komorę spalania przez to.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Nie mam pojęcia,czy się nie podwieszają... a jak to sprawdzić? naciskać każdego z osobna? tylko to stukanie jest cykliczne/regularne.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwcu Zobacz post
    I teraz pytanie, czy może to być przyczyną tych stuków? np. zawór nie zamyka się tak szybko i tłok go domyka?
    bardzo mozliwe że to jest przyczyna.zawór stawia za mały opór i dlatego popychacz może wariować,wytwarza się luz i stąd to stukanie.

    ewentualnie któryś popychacz szankuje...

    koniecznie założ brakującą sprężynę!


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. 2 problemy - zawiecha i silnik
    Utworzone przez magico w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 22:05
  2. Silnik z 146 ti 2.0 150KM w 156 Problemy
    Utworzone przez przemek.5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-11-2010, 18:00
  3. 4 problemy. (komputer, silnik, spryskiwacz, klima)
    Utworzone przez Morton w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-05-2010, 09:52
  4. ALFA 145 TS ? Zimny silnik ma problemy z wejściem na obroty
    Utworzone przez krzysiek290785r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2007, 11:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory