Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 2 problemy - zawiecha i silnik

  1. #1
    magico
    Gość

    Domyślnie 2 problemy - zawiecha i silnik

    Siemka mam dwie sprawy:

    PO regulacji geometrii ( okazało sie że nie ma regulacji kątów w 166), ustawili zbierzność przód i tył i..
    teraz auto stało sie strasznie miekkie, przy predkościach 100 tył zachowuje sie jak z gumy, strasznie pływa a jak zrobi sie gwałtowny ruch kierownicą to zaczyna sie bujac jak z gumy? Tył buja tak że mam stracha jedzic.

    Ma ktoś może pomysł co to jest?

    Dwa:

    Jade, jade a tu nagle zaczyna sie dusići mulić, przerywa nie wkręca sie na obroty, a dopiero jak depne do dechy to jedzie...

    Zgaszę auto poczekam 5 min chodzi ok ale po kolejnych 2-3 km to samo, brak mocy pełną gembą?

    Proszę o pomoc panowie..


    AR 166 3.0 gaz 99
    Ostatnio edytowane przez magico ; 10-11-2010 o 17:29

  2. #2
    szubi
    Gość

    Domyślnie

    a stabilizatory masz dobre? to może być przyczyną bujania się samochodu

  3. #3
    gregan
    Gość

    Domyślnie

    sonda lambda -lub potencjometr ,miałem podobny problem okazało sie że sonda !-wymieniłem i jest spokój ,najlepiej sprawdzić na komputerze.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Pływający tył był tu męczony X razy wystarczy poszukać... Wymiana tulejek Cię czeka.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    Cytat Napisał redek83 Zobacz post
    Pływający tył był tu męczony X razy wystarczy poszukać... Wymiana tulejek Cię czeka.
    nie koniecznie , mi samochód pływał jak kuter rybacki podczas sztormu , przedwczoraj zabrałem się za diagnozowanie usterki , wiedząc o tym ze amortyzatory mam na bank do wymiany tylne ok 20 % skutecznosci porazka po poprzednim wlascicielu , więc na start zakupiłem nowe sachs ,ale reszty postanowiłem nie zamawiac tylko rozebrac i zobaczyc co się wysypało . Wynik : amortyzatory (norma ) gumy stabilizatora , tuleja wahacza dolego na dłuzszym ramieniu reszta sztywna jak w fabryce , a samochodem nie dało sie jechac powyzej 100km /h widziałem smierc w oczach , myslalem ze cała zawiecha lezy a tu zonk , wszystko nominał tzn nic nie było robione co mnie upewniło ze przbieg 104 tys km w moim samochodzie wydaje się realny, tak ze reasumując warto najpierw rozebrac i sprawdzic co jest nie tak a pozniej kupowac a nie na odwrót bo szkoda pieniędzy
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Takie zachowanie na drodze faktycznie mocno sugeruje że tylne tulejki do przejrzenia są! Podejrzewam że tuleja pływająca i wahacza dolnego.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Cytat Napisał CIAMILL156 Zobacz post
    nie koniecznie , mi samochód pływał jak kuter rybacki podczas sztormu , przedwczoraj zabrałem się za diagnozowanie usterki , wiedząc o tym ze amortyzatory mam na bank do wymiany tylne ok 20 % skutecznosci porazka po poprzednim wlascicielu , więc na start zakupiłem nowe sachs ,ale reszty postanowiłem nie zamawiac tylko rozebrac i zobaczyc co się wysypało . Wynik : amortyzatory (norma ) gumy stabilizatora , tuleja wahacza dolego na dłuzszym ramieniu reszta sztywna jak w fabryce , a samochodem nie dało sie jechac powyzej 100km /h widziałem smierc w oczach , myslalem ze cała zawiecha lezy a tu zonk , wszystko nominał tzn nic nie było robione co mnie upewniło ze przbieg 104 tys km w moim samochodzie wydaje się realny, tak ze reasumując warto najpierw rozebrac i sprawdzic co jest nie tak a pozniej kupowac a nie na odwrót bo szkoda pieniędzy
    Najpierw mnie cytujesz i mi zaprzeczasz a później sam piszesz "tuleja wachacza dolnego"...

    Nie chciało mi się wszystkiego mu wymieniać bo wystarczy minimalny wysiłek i znajdzie 5 postów w tym temacie..
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  8. #8
    magico
    Gość

    Domyślnie

    Siemka też to podejżewałęm bo pamiętam stare posty - ale..

    jedziło normalnie ustawili zbierzność i po 2 godzinach na warsztatcie zaczeła pływać? skoroto tulejki to dlaczego wcześniej nie pływała?

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Post

    Cytat Napisał magico Zobacz post
    Siemka też to podejżewałęm bo pamiętam stare posty - ale..

    jedziło normalnie ustawili zbierzność i po 2 godzinach na warsztatcie zaczeła pływać? skoroto tulejki to dlaczego wcześniej nie pływała?
    Problemy z prowadzeniem może powodować ustawienie geometrii na parametrach dla innej wersji lub rocznika, sprawdź to. Pozdrawiam.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał magico Zobacz post
    ustawili zbierzność i po 2 godzinach na warsztatcie zaczeła pływać? skoroto tulejki to dlaczego wcześniej nie pływała?
    Zawsze będziesz miał grata, jak będziesz dawał samochód biznesmenom a nie mechanikom.
    Kto ustawia zbieżność, jeśli w zawieszeniu są jakiekolwiek luzy?
    Nie od dziś wiadomo jest, że zbieżność jest końcową czynnością przeprowadzaną po zakończeniu naprawy. Ty najwyraźniej oddałeś samochód w łapy które albo nie miały autoryzacji Alfa Romeo, albo sam kazałeś zrobić sobie zbieżność zamiast kompetentnie zlecić przegląd, albo po prostu warsztat zarobił na kolejnym "laiku".

    Nie ma co płakać. Po prostu jedź samochodem na przegląd (np. darmowy Rentgen przed zimą do dowolnego ASO Fiata, Lancii, Alfy) niech sprawdzą zawiechę --> Napraw jak należy i ponownie zrób geometrię i jeśli wszystko będzie cacy zleć korektę zbieżności.

Podobne wątki

  1. 156 zawiecha i koła
    Utworzone przez wStepny156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-03-2013, 20:40
  2. Silnik z 146 ti 2.0 150KM w 156 Problemy
    Utworzone przez przemek.5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-11-2010, 18:00
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 21:55
  4. 4 problemy. (komputer, silnik, spryskiwacz, klima)
    Utworzone przez Morton w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-05-2010, 09:52
  5. ALFA 145 TS ? Zimny silnik ma problemy z wejściem na obroty
    Utworzone przez krzysiek290785r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2007, 11:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory