Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: [156] Sonda Lambda

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie [156] Sonda Lambda

    Koledzy, czy podczas pracy silnika odłączenie sondy powoduje jakiś spadek obrotów? Falują mi strasznie obroty, gdy odepnę sondę nie ma żadnej różnicy. Nawet minimalnego spadku obrotów, a obroty falują jak bez niej. Ciekawe że gdy puszcze pedał gazu a obroty wcześniej są powyżej dokładnie 3000 rpm to nie faluje, natomiast gdy są poniżej 3000 (nawet 2900) obroty spadają poniżej 800, podskakują i tak w kółko do max trzech razy podskakiwania i normują się.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jesli sonda lambda jest sprawna , to odłaczenie sondy lambda skutkuje wejściem ECU w tryb serwisowy.
    - obroty powinny sie podnieść.
    - w okresie przejściowym mogą zafalować.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    czyli jak u mnie nie ma żadnej reakcji, choć jak się przejechałem bez niej obroty minimalnie mniej falowały, to tak jak bym miał walniętą sondę? Kiedyś już pisałem że mam sondę MM (niestety podczas zakupu wymieniłem na tę bo nie wiedziałem że musi być bosha) to może być jej wina? Jakiś czas temu wykręcałem ją i była cała czarna (miałem przepływkę no name), wyczyściłem ściereczką (nie śmiać się) i wkręciłem. dodam że nie mam żadnych błędów. miałem wcześniej p1172 albo p1173 i p0170 ale od kilku tygodni nie mam żadnych. wymieniałem przepływkę na bosha za 320 w IC po zniżce
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 03-08-2010 o 09:46

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tu się powtórzę.
    - błędy są dla mechaników aby wiedzieli co nam wymienić w naszych pieknych.
    - a dla nas użytkowników są parametry adaptacyjne.
    - TRA, FRA, Lambda Regulation Row 1 i może jeszcze wykres sondy lambda graficzny.
    - dla dociekliwych jeszcze mamy test MAF-a do odcięcia.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    -MAF - zamiast air temp dajemy obroty silnika , wtedy widac dynamike nacisnięcia pedału gazu - takie zmiany robimy tylko przy teście odcięcia,
    - dla tesów na biegu jałowym sa poprawnie wybrane parametry.
    - ogólnie przepustowość MAF-a za mała.
    - mała przpustowość na biegu jałowym 8 kg/h skutkuje małym injtime, małym spalaniem.
    - ale ECU wykrywa ten problem i dla niego to odstępstwo od normy, dlatego daje FRA = - 85000 usek, mieszanka za bogata.
    - sonda lambda do pełnej analizy brakuje dwóch dodatkowych wykresów: wykres sondy lambda na zimnym silniku, wykres sondy lambda po ticku temperatury.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    jeszcze tydzień temu MAF miał przepływ na wolnych obrotach na poziomie 11kg/h, wtedy nie robiłem testu odcięcia.
    dynamika wciśnięcia gazu, robiłem tak że noga z gazu i mocno tak jak by waliłem na max odcięcie. Wieczorem zrobie wykres sondy na zimnym silniku. Zaraz idę do pracy.
    A po tych wykresach jakieś wstępne wnioski?
    P.S. na trzecim zdjęciu wcisnąłem delikatnie gaz i obroty zafalowały tak jak zawsze. widać to tak w 1/3 wykresu
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 04-08-2010 o 07:42

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wniosków nie będzie jak jest TRA = -85.000 usek, to trzeba usunąć.
    - lepiej jednak logować parametry zrzutów albo przed pomiarem włączyć i wyłączyć dany wykres, wtedy na zrzucie nie ma max lub min.
    - w takim przypadku tylko widać parametry.
    - logowanie to jest sekwencja komend: CTRL F1, włączenie wykresów, CTRL F2 włączenie logów, wyłaczenie w odwrotnej kolejności -- CTRL F2, CTRL F1.

    - tak jak to twoje falowanie, nie bardzo to widac na zrzucie, na logu byłoby widać.
    - a tak ogólnie MAF do wymiany, ale taka szczątkowa diagnoza to dobra dla mechaników nabijających sobie kasę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    nie wiem za bardzo jak mam wrzucić te logi więc je spakowałem i są tu (sonda i MAF)
    http://www.wrzucaj.com/469442

    sonda ruszyła dopiero przy 93-94 st na alfadiagu

    a tu TRA i FRA
    http://images50.fotosik.pl/322/84618fdc0a835afa.jpg
    a tu screen sondy
    http://images38.fotosik.pl/318/67e49e6783232dc5.jpg

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - i mamy odpowiedz, patrz na zrzuty.
    - lambda regulation row 1, norma 097 do 1.03, wykres linia prosta, bez zebów.
    - MAf , test do odciecia, 480 kg/h wg. wykresu napiecia, 408 kg/h wg. przepływności.
    - chyba juz wiesz co masz do wymiany, 1 + 2.

    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 04-08-2010 o 20:30
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. Sonda lambda....
    Utworzone przez karol90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 19:06
  3. sonda lambda
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 09:02
  4. Sonda lambda
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory