Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: co się tłucze z przodu??

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Szczawnica
    Auto
    AR 156 SportWagon 1.9 JTD
    Postów
    188

    Domyślnie co się tłucze z przodu??

    Wiem że tego typu tematów było już multum ale każdy przypadek jest troche indywidualny

    od jakiegoś czasu coś zaczęło tłuc mi się w przednim zawieszeniu... odgłosy dochodzą z lewego koła. myślałem że to wahacz ale dla potwierdzenia wysłałem siostrę na diagnostykę gdyż ja akurat w pracy jestem.

    diagnosta niczego się nie dopatrzył powiedział tylko że to raczej może być łącznik stabilizatora... ale z tego co mówił mi poprzedni właściciel to on wymieniał ten łącznik..

    ma ktoś pomysł co to może być?? jutro mechanik ma mi wymienić ten łącznik, myślę że mogą to być też gumy na stabilizatorach. i tak myślę od razu przy wymianie łącznika wymienie sobie te gumy gdyż koszt jest nie duży, czy to dobry pomysł??

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jak wpadniesz na spota do NS to Ci zbadam "nausznie". Stuk delikatny, przy mniejszych prędkościach, bez pisków lub trzeszczenia to będzie właśnie łącznik. Koszt gum stabilizatora to pestka. Wymiana ich to już inna bajka. W Gorlicach za zmianę płacę 60 zł w taryfie "znajomi" ale wiem, że gdzieniegdzie nawet 150 zł za to wołają. Wymiana łączników nie jest powiązana z demontażem niczego poza nimi więc na razie zmień ten stukający (prawdopodobnie) a gumy kiedyś dadzą same znać o sobie
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 03-08-2010 o 13:19

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Szczawnica
    Auto
    AR 156 SportWagon 1.9 JTD
    Postów
    188

    Domyślnie

    no pewnie nie zdarzę do spota bo jutro już chciałbym to wymienić

    stuki nie są jakieś głośne ale intensywne, takie króciutkie.. jak jadę powolutku to prawie w ogóle nie słychać.
    ale troszkę skrzypienia jest.

    zrobię tak jak pisałeś czyli łącznik wymienię jutro a przy okazji wszystkie gumowe elementy popsikam silikonem w sprayu i zobaczymy co to da

    w przyszłym tygodniu szykuje mi się dłuższa trasa i nie chciałbym ocipieć od tego tłuczenia

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie wiem co to za diagnosta, co nie potrafi ustalić luzu na łączniku.
    Łapiesz ręką z kanału za łącznik i już wiesz - samochód ma stać na kołach.
    Po co wymieniać w ciemno.

  5. #5
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Dołączę się do pytania. Jak sprawdzić dolny wahacz czy nie ma luzów? Zjadało mi oponę od środka lewy przód i strasznie tłukło. Wymieniłem górne wahacze TRW troszkę lepiej, łączniki stabilizatora oraz gumy na nim jest lepiej ale dalej stuka i dalej tnie oponę od wewnątrz. Może być winowajcą dolny wahacz?? A może jakieś gumy na amortyzatorze (sprężynach) nie wiem jak się nazywają?

  6. #6
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    A fajna ta Twoja siostra ? ;-)
    Być może diagnosta nie zwrócił uwagi na auto, a na kogoś innego ;-)

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Szczawnica
    Auto
    AR 156 SportWagon 1.9 JTD
    Postów
    188

    Domyślnie

    Marcin nie dość że fajna to jeszcze jeżdzi alfą 147 hehe


    nic rano jeszcze skocze do innego diagnosty osobiście... przynajmniej nie bedzie zwracał uwagi na co innego no chyba że

    DUDUDS a może scina ci opony bo zbierznośc jest kulawa??

  8. #8
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiertar Zobacz post
    DUDUDS a może scina ci opony bo zbierznośc jest kulawa??
    Byłem, ustawiałem i zbieżność jest ok wiec to nie to.

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    ja wyczułem luz na dolnym wachaczu wchodząc na kanał i energicznie ruszając kołem lub druga osoba potrzebna do testu (ale silna) i stara sie poruszac kołem na boki - ja tak dostrzegłem luz na tulejce w wachaczu, a na domiar złego zauważyłem jeszcze luz na górnym wachaczu, bo koło stojąc prosto na równej powierzchni normalnie sie delikatnie da ruszyc na boki, mimo zablokowanej kiery no i to widac jak tulejka chodzi w tym górnym wachaczu.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał dududs Zobacz post
    Jak sprawdzić dolny wahacz czy nie ma luzów?
    najpewniejszym sposobem sprawdzenia sworznia dolnego wahacza jest odkręcenie nakrętki która go mocuje do zwrotnicy (klucz 22) i wybicie go.wtedy ruszając sworzniem na boki łatwo stwierdzić czy ma luz.


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. Coś sie tłucze z przodu
    Utworzone przez grzesiu2000 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 07:05
  2. coś się tłucze w zawieszeniu
    Utworzone przez remik230 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 17:44
  3. [145] Coś się tłucze powyżej 4 tyś obr/min
    Utworzone przez Alfa145boxer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-11-2010, 12:50
  4. cos sie tłucze
    Utworzone przez brusss07 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-11-2010, 12:48
  5. Coś tłucze?
    Utworzone przez Masterhard w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-04-2009, 12:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory