Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Błąd 1320 , czujnik wału?

  1. #1
    plusminus
    Gość

    Domyślnie Błąd 1320 , czujnik wału?

    Pacjent: 145 , 1.9JTD , 1999

    objaw: zgasł najpierw parę razy podczas jazdy (nagle w czasie przyspieszania wyłączył się silnik jak nożem uciął). Po kilku próbach odpalał i jechał dalej. Aż do czasu jak zgasł.... i już nie "wstał"

    Błąd sczytany: 1320 - rozbieżność we wskazaniach czujnika położenia wału korbowego (crankshaft) a czujnikiem halla wałka rozrządu (camshaft)
    Myślałem , że standardowo umarł ten pierwszy. Kupiłem (oryginał BOSCH 80pln więc bez żalu) , wymieniłem. Niestety - objawy i błąd bez zmian.
    Zmierzyłem oba czujniki (stary i fabrycznie nowy) - oba sprawne (~870)
    Myślałem, że jednak górny padł ALE.....

    EKSPERYMENT:
    eksp. I
    1. Kasuję błędy
    2. Odłączam "dolny" czujnik
    3. po pokręceniu rozrusznikiem mam błąd 1320.

    eksp. II
    1. kasuję błędy
    2. odłączam "górny" czujnik
    3. po pokręceniu... brak błędów.

    Wniosek (mój oczywiście) - jak odłączam dolny komputer widzi wskazania z górnego i "0" z dolnego - wyrzuca błąd. Jak odłączam górny komputer widzi "0" z górnego i "0" z dolnego - brak błędu. Daleko idący wniosek - górny czujnik jest żywy

    Dalej.... przejścia między gniazdem czujnika a komputerem - są. (we wtyku przy ECU piny 26 i 37). I tu zagadka: CO JESZCZE MOŻE BYĆ DO K...... !!!!
    Plizzz help, ja już nie mam pomysłów

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no tak dolny, górny można się pogubić, ty to widzisz , my nie.
    - ale to jest chyba tak: dolny to wału, górny Halla.
    - jesli odłaczysz Halla to ECu nie ma z czym porównać, czyli nie ma blędu a przestawienie rozrządu jest.
    - jesli odłączysz czujnik walu to jest błąd z definicji ponieważ ECU nie widzi silnika, nie ma znaczników na wale.
    - cały czas mówimy o pracy podczas krecenia rozrusznikiem.
    - ja myśle że jednak masz przestawiony rozrząd.
    - podłaczenie tych dwóch czujników na raz wykrywa problem, zgłąsza bląd i stopuje silnik.
    - w 156 TS można na stałe odłaczyć Halla, w JTD chyba raczej nie.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-09-2010 o 06:54
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    plusminus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - - ale to jest chyba tak: dolny to wału, górny Halla. .
    Tak , oczywiście. Nazwałem w/g umieszczenia na silniku.
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - - jesli odłaczysz Halla to ECu nie ma z czym porównać, czyli nie ma blędu a przestawienie rozrządu jest..
    hmm.... chyba się nie zgodzę. Jeśli z czujnika wału podawane są wartości a z Halla podawane jest "0" to jest rozbieżność i chyba powinien byc błąd.
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - - jesli odłączysz czujnik walu to jest błąd z definicji ponieważ ECU nie widzi silnika, nie ma znaczników na wale..
    Nie wiem czy ECU diagnozuje czujnik wału jako pojedyńczy. Przy odłączeniu obu czujników błąd nie wyskakuje mimo , że oczywiste jest, że ECU nie "widzi" czujnika wału.
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - - ja myśle że jednak masz przestawiony rozrząd..
    Tylko, że pierwsze dwa razy silnik gasł , przez jakiś czas nie chciał odpalić po czym odpalał i pracował całkiem normalnie, jechał normalnie itd....
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - - podłaczenie tych dwóch czujników na raz wykrywa problem, zgłąsza bląd i stopuje silnik..
    ten sam błąd pojawia się natychmiast niezależnie czy czujnik wału mam podłączony czy odłączony. nie muszą być oba na raz

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czujnik CKP, położenia i obrotów wału korbowego posiada na obwodzie 60 zębów oraz w miejscu GMP 1 cylindra szczerbę na szerokości dwóch zębów.( 156 TS ).
    - czujnik Halla posiada na swoim obwodzie nieregularne szczerby w ilości chyba 12 i podaje do ECu informacje wyprzedzająca , kiedy będzie GMP 1 cylindra.
    - w ten sposób ECu może bez czujnika Halla uruchomić auto.
    - obecnośc czujnika Halla powoduje to, że rozrusznik nie musi kręcić wałem korbowym dwa razy dłużej, aby ECu zdeszyfrowało kolejność wtrysku, zapłonu.
    - bez sprawnego czujnika CKP żaden ECU nie może uruchomić swego silnika.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    plusminus
    Gość

    Domyślnie

    no i pewnie dlatego silnik nie odpala

    pytanie tylko gdzie szukać usterki jesli czujnik jest nowy (stary pomierzyłem , niby tez był ok?) , przejścia na kablach są , zwarć nie stwierdzono a ECU uparcie wyrzuca błąd i nie uruchamia silnika
    Do tego wskazówką jest, że usterka pojawiała sie i znikała zanim ostatecznie już "rozłożyła" się...

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - program autodata wersja 3.24 też nie daje wskazówki.
    - pomocny mógłby być pomiar oscyloskopem sygnału z czujnika CKP, tylko nie kazdy ma taki oscyloskop.
    - czyli nalezy szukać : połaczenia, CKP, Hall oraz ECU.
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    plusminus
    Gość

    Domyślnie

    dzisiaj wieczorem będę miał oscyloskop to zobaczę co czujniki gadają.
    Wczoraj zdarzyła się jeszcze dziwna rzecz: w ECU była niedawno wymieniana pamięć bo się uwaliła przy programowaniu więc na wszelki wypadek rozebrałem ECU żeby sprawdzić czy wszystko ok. Zostały poprawione luty ale nieby wszystko wyglądało na w porządku. Po złożeniu i podłączeniu ECU na swoje miejsce auto odpaliło "od strzała" , pochodziło może z minutę , zakrztusiło się i zgasło. błąd znowu 1320 i powrót sytuacji sprzed wyjęcia ECU. Sam już nie wiem o co chodzi...

  8. #8
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    W taki razie wygląda to moim zdaniem na uszkodzony ECU. Może przeprogramować trzeba?
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  9. #9
    plusminus
    Gość

    Domyślnie

    no więc oscyloskop pokazuje sygnał z obu czujników. Ponieważ przejścia na kablach są to skłaniam się do uszkodzenia ECU. Chyba się rozejrzę nad jakimś na podmiankę a na razie ten co mam jest wyjety i powędruje na stół operacyjny

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Kedzierzyn-Kozle, Poland
    Auto
    AR 145 1.6 boxer '96 i AR 147 1.9 JTD 8v '01
    Postów
    332

    Domyślnie

    Miałem podobny problem jak Ty kolego. Okazało się, że uszkodzony jest ECU,a dokładnie nie podawał sygnału na cewkę;/
    Podobno Henry Ford zdejmował z głowy kapelusz, kiedy mijała go Alfa Romeo, a Enzo Ferrari w dniu, kiedy pokonał Alfę, płakał jak dziecko.

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm Have engine check - błąd na komuterze: czujnik położenia wału korbowego
    Utworzone przez pastipiter w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 19:04
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 22:06
  3. Alfa 2.4jtd błąd 1320
    Utworzone przez Pyciu87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 02-06-2012, 20:38
  4. Czujnik położenia wału czy błąd?
    Utworzone przez dasio w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory