Pacjent: 145 , 1.9JTD , 1999
objaw: zgasł najpierw parę razy podczas jazdy (nagle w czasie przyspieszania wyłączył się silnik jak nożem uciął). Po kilku próbach odpalał i jechał dalej. Aż do czasu jak zgasł.... i już nie "wstał"
Błąd sczytany: 1320 - rozbieżność we wskazaniach czujnika położenia wału korbowego (crankshaft) a czujnikiem halla wałka rozrządu (camshaft)
Myślałem , że standardowo umarł ten pierwszy. Kupiłem (oryginał BOSCH 80pln więc bez żalu) , wymieniłem. Niestety - objawy i błąd bez zmian.
Zmierzyłem oba czujniki (stary i fabrycznie nowy) - oba sprawne (~870)
Myślałem, że jednak górny padł ALE.....
EKSPERYMENT:
eksp. I
1. Kasuję błędy
2. Odłączam "dolny" czujnik
3. po pokręceniu rozrusznikiem mam błąd 1320.
eksp. II
1. kasuję błędy
2. odłączam "górny" czujnik
3. po pokręceniu... brak błędów.
Wniosek (mój oczywiście) - jak odłączam dolny komputer widzi wskazania z górnego i "0" z dolnego - wyrzuca błąd. Jak odłączam górny komputer widzi "0" z górnego i "0" z dolnego - brak błędu. Daleko idący wniosek - górny czujnik jest żywy
Dalej.... przejścia między gniazdem czujnika a komputerem - są. (we wtyku przy ECU piny 26 i 37). I tu zagadka: CO JESZCZE MOŻE BYĆ DO K...... !!!!
Plizzz help, ja już nie mam pomysłów![]()