Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 2.0 TS jazda na niskich obrotacz

  1. #1
    Piotrek
    Gość

    Domyślnie 2.0 TS jazda na niskich obrotacz

    Witam, czytam post dotyczący jazdy na zimnym silniku i doczytałem informację że jazda w granicach 2000 obrotów jest zabójcza.
    Prawdę pisząc przeraziła mnie ta informacja gdyż ja swoją 166 z motorem 2.0TS właśnie prowadzę przy małych prędkościach obrotowych.
    Może to dziwne że alfa, że nie ma niby frajdy z jazdy ale siętak nauczyłem.
    Przeważnie miałem diesle, no i ciężarówką zasuwam więc w krew mi to weszło.

    Teraz pytanie czy naprawdę jazda na niskich obrotach do TS jest zabójcza i jakie są zalecane minimalne obroty w czasie jazdy
    Pozdrawiam

  2. #2
    ViP Pirat drogowy Avatar szamacz
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GT 1.9 jtd
    Postów
    261

    Domyślnie

    Cos mi się nie chce bardzo wierzyć że jazda przy takich obrotach jest zabójcza :roll: , jeśli nie obciązasz nadmiernie silnika (jeżdżąc 30km/h na 5 biegu) to nie ma w tym nic złego, a i auto mniej pali. Co prawda silniki TS nie zostały stworzone do "patrolowej" jazdy, ale 2 litrowy silnik jest dość elastyczny i jeśli tylko od czasu do czasu go "przepalisz" :twisted: to będzie wszystko OK :mrgreen:
    To co się liczy w życiu to szybkie dziewczyny i piękne samochody...

    AR 156 2.0 TS - była i jest dalej w rodzinie
    AR GT 1.9 jtd powered by Rperformance

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Generalnie w każdym silniku spalinowym powinno się jeździć w przedziale od maksymalnego momentu obrotowego do maksymalnej mocy (czyli dla silnika 2.0TS od 3500-6400obr/min). A jazda ze stałą prędkościa najzdrowsza jest dla silnika jak utrzymuje sie obroty w okolicach maksymalnego momentu (dla 2.0TS 3500obr/min) Twoje przyzwyczajenia wynikają z jazdy dieslem gdzie maksymalny moment jest w granicach 1800-2000obr/min
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Jar0
    Gość

    Domyślnie

    zgadza się silnik 2.0 TS jest bardzo elastyczny,
    wątpię aby jazda na pozionie 2 tyś obratów była szkodliwa dla silnika, silnik pracuje równo, nie czuje się obciązenia silnika nawet przy pokonywaniu wzniesień,
    myśle że taka jazda nie zaqszkodzi silnikowi. a i mniej paliwa zużywa

  5. #5
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie obr

    jak chce jechac tanio to trzymam silnik na 3 tys obrotów. Czasem wyżej czasem nawet do czerwonego pola Nisko do 3000 jezdze na zimnym silniku. Musisz się przęłamac i zaczać czerpać z tego frajde.

    Pozdrawiam

  6. #6
    Fury
    Gość

    Domyślnie

    Ja znowu sie wtrace kiedys niewiem czy nie ktoras ze skod miala na obtosciomierzu czerwone pole i na dole(przy niskich obrotach) i na gorze(na wysokich) skali, a inna znowu miala zielone w przedziale 2500-3500 albo 4000 juz niepamietam

    Powtorze sie raz jeszcze to tylko samochody.. nie mozna emocjonalnie do nich podchodzic
    Jak serducho (silnik) autka bije za wolno to jest zle jak za szybko tez niedobrze

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Mitem jest twierdzenie że silnik spala najwięcej paliwa w górnym zakresie prędkości, poza tym utrzymywanie w miarę wysokich obrotów (w górnych parametrach tzw. zakresu ekonomicznego), w czasie wysilonej pracy silnika (np. jazda pod górę) przynosi korzyść w postaci wydłużonej żywotności zespołu napędowego. Zbyt niskie obroty doprowadzają do tzw. przedmuchów w cylindrach i w efekcie - szybszego zużycia motoru.
    Silnik pracuje najbardziej prawidłowo w zakresie prędkości obrotowych odpowiadających maksymalnemu momentowi obrotowemu i maksymalnej mocy. W tym zakresie prędkości obrotowych pracę silnika charakteryzują duża sprawność oraz najmniejsze obciążenie mechaniczne i zużycie poruszających się części. Ponadto wy- stępuje wówczas małe zużycie paliwa pod pełnym obciążeniem (stąd też omówiony zakres prędkości obrotowych silnika jest często określany jako najbardziej ekonomiczny). Nie należy się obawiać eksploatacji samochodu z wyższymi prędkościami obrotowymi silnika, gdyż największe zużycie pracujących części silnika występuje w czasie użytkowania pojazdu na małych prędkościach obrotowych.
    Oczywiście, jazda samochodem w takich warunkach jest możliwa i nieszkodliwa tylko wtedy, gdy pojazd toczy się równomiernie bez przyspieszeń po poziomej drodze. Jeśli jednak usiłuje się w takiej sytuacji wcisnąć energicznie pedał przy- spieszenia, aby zmusić silnik do szybkiego wzrostu mocy, to występuje wtedy znaczne przeciążenie jego części ruchowych, jak tłoki, korbowody, wał korbowy, łożyska itp., które powoduje ich intensywne zużycie. Nawet krótkotrwałe przeciążenie silnika, przez zmuszanie go do rozwijania dużej mocy w czasie małych prędkości obrotowych (znacznie poniżej obrotów maksymalnego momentu obrotowego), prowadzi do daleko większych zużyć niż kilkugodzinna praca przy maksymalnej prędkości pojazdu. W praktyce większość silników ulega przedwczesnemu zużyciu właśnie wskutek wspomnianej niewłaściwej eksploatacji samochodu. Jedyną prawidłową metodą, zapobiegającą przeciążeniu silnika, jest użytkowanie pojazdu na takim biegu, aby silnik pracował jak najczęściej w zakresie prędkości obrotowych między maksymalnym momentem i maksymalną mocą. W związku z tym, jeśli warunki drogowe (pokonywa- nie wzniesień, złe nawierzchnie itp.) wywołują taki wzrost oporów jazdy, że obroty silnika zaczynają gwałtownie spadać poniżej prędkości obrotowych maksymalnego momentu obrotowego, to należy wówczas dostatecznie wcześnie przełączyć wyższy bieg na niższy, aby zapewnić znów pracę silnika w zakresie ekonomicznych prędkości obrotowych.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Maciek-156,
    Dokladnie dlatego ja staram sie trzymac motorek na obrotach w przedziale 3-4 tys obr
    W miecie to w zasadzie 4 nie wrzucam
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Co prawda nie mam 2.0 T.S, ale 1.8 T.S. - zbliżone silniki, dlatego się wypowiem.
    Mieszkam w miejscu, gdzie w każdą stronę w którą bym się nie skierował z domu były i są rozgrywane odcinki specjalne rajdów: zakręty i góry. Przejechanie trasy 15km wymaga ode mnie wielokrotnej zmiany biegów. Staram się utrzymywać silnik na obrotach od 2500 wzwyż. Zdarza się, że obroty wahają się w zakresie 2000 - 2200, ale wówczas gdy nie rozpędzam samochodu, a jedynie utrzymuję jednakową prędkość, natomiast, kiedy chcę ją zwiększyć, a obroty są właśnie w tym dolnym zakresie redukuję bieg, niejednokrotnie aż od 2! (np. szybkie wyprzedzanie).
    Jeszcze jedna sprawa - dojeżdżając do zakrętu, który wymusza na mnie zmniejszenie prędkości redukuję bieg przed nim, a nie tak jak to czyni wielu kierowców - przy wyjściu z zakrętu, kiedy okazuje się, że na danym biegu zabraknie mocy...

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  10. #10
    Jar0
    Gość

    Domyślnie

    ja jeżdze od 2.5 tys w góre, najczęściej 3 tys, wtedy mam duża przyjemność z jazdy i niunia reaguje bardzo dobrze na dodanie gazu

Podobne wątki

  1. Jazda bez alternatora
    Utworzone przez H_A_L_T_I w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-12-2014, 21:49
  2. 2.0 JTS jazda bez katalizatorów?
    Utworzone przez Pakulek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-05-2012, 20:15
  3. Jazda bez turbiny 2,4 jtd
    Utworzone przez Garulkrk w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 15:08
  4. [33] Jazda na halogenach
    Utworzone przez adrian6190 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 29-10-2008, 21:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory