Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wyciąganie turbiny

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie Wyciąganie turbiny

    Witam, czy ktoś z Was opisze w jaki sposób wykręcić turbinę.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Wyjąć turbinę jeszcze nie tak trudno ale czy jesteś pewien, że chcesz się tym sam zajmować? Gdzieś na forum był opis razem z zabiegiem czyszczenia.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Rosto Degli Abruzzi \Italia
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    36

    Domyślnie

    zalezy w jaki sposob chcesz ja wyciagnac mi mechanik wyjal razem z kolektorem i sam sie zastanawialem po co skoro na nim jest wiecej srub niz na samej turbinie jak sie nie myle to tylko 4 x2 ale nie jestem pewien

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    O właśnie o to mi chodzi czy z korektorem czy bez.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    z kolektorem jest ryzyko, jak ci jakis syf wpadnie do silnika to moze byc problem, a z reguly jest tam duzo nagaru.

    ja wyciagalem u siebie bez.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Z kolektorem lepiej. Wątpię, że odkręcisz turbo od kolektora z powodu zapieczonych śrub. Jak wyciągniesz z kolektorem to potem łatwiej jest spasować katalizator do turba, na ziemi skręcisz na spokojnie, a na samochodzie tylko się udenerwujesz z powodu opaski zaciskowej. Z reszta sam zobaczysz.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Odgrzewam temat - ma ktoś instrukcję (może być innej marki) jak wyjąć turbo? Czeka mnie taki zabieg i chciałbym wiedzieć co mnie czeka.

    A przy okazji: jakie czynności warto wykonać przy okazji wyjmowania turbosprężarki (oprócz wymiany oleju i filtra oczywiście)? Do głowy przychodzi mi czyszczenie lub wymiana rury turbo-IC, może jakaś uszczelka pod turbo? Mógłby ktoś opisać?

    Pozdrawiam,

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jbkobziak
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rząśnik
    Auto
    AR 156 2.4 JTD CF2 136KM Cosmo Blue
    Postów
    276

    Domyślnie

    Jeśli będziesz zdejmował z kolektorem to tam jest taka metalowa uszczelka, druga uszczelka jest przy łączeniu turbiny i wydechu, taka jakby z azbestu? Dobrze jest psiknąć wd 40 na śruby wcześniej i odkręcać na ciepłym silniku. Można równierz zaopatrzyć się miedziane nakrętki. Tak dla spokojności. W wersji 136 KM lepiej jest wyciągać z kolektorem. Tylko się wydaje, że więcej roboty, ale cięzko się dostać do tych śrubek łączących turbo z wydechem i lepiej odkęcić cały kolektor. Mam nadzieję, żę trochę pomogłem.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    ja jak wyciągałem to z kolektorem innej możliwości nie widziałem. Pracy dużo, dostęp do śrub kolektora utrudniony ale da się zrobić. Jakiejś gotowej instrukcji Ci nie dam ale muśisz dolot rozebrac a przynajmiej zorbic dobie miejsce na "grzebanie" i musisz miec swobodny dostęp od spodu jak i góry auta. JA wyciągnąłem turbinę dołem góra nie dałem rady. DO ego trzeba sie nakombinowac i ja trochę obrócić bo od tak po prostu nie wyjdzie. Jeśli chodzi o samo jej rozpołowienie w celu czyszczenia to musisz rozgrzać stronę ciepłą oplaraką albo jakims palnikiem i delikatnie stukać do okola małym młotkiem w miarę mocno ale z wyczuciem żeby nie pękła muszla.

Podobne wątki

  1. wyciąganie wgniotek
    Utworzone przez rosek11 w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 07:16
  2. Wyciąganie radia CD ..
    Utworzone przez MarekAdrian w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-03-2014, 13:08
  3. 1.9 jtd 105 hp wyciąganie akumulatora
    Utworzone przez eddi87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 18:54
  4. [159] Wyciąganie nawigacji.
    Utworzone przez MattG w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 11:27
  5. Wyciąganie silnika 2.5 V6
    Utworzone przez bloksi w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 03:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory