Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Falowanie obrotów 2.4jtd - automat AW55-50

  1. #1
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie Falowanie obrotów 2.4jtd - automat AW55-50

    Mam pytanko do posiadaczy ar 166 2.4 jtdm ze skrzynią sportronic. Zauważyłem u siebie niepokojące zjawisko polegające na falowaniu obrotów nawet o 100 po rozgrzaniu silnika pod 90 stopni. Niestety nie jest to tak oczywiste, że może być zabrudzony regulator ciśnienia CR, ponieważ falowanie występuje tylko jak stanę np. na skrzyżowaniu trzymając lewarek w pozycji D i nogę na hamulcu. Jeśli wrzucę na P falowanie ustępuje i wraca po powrocie na D.
    Czy ktoś ma pojęcie o co chodzi i czy wy też tak macie ?
    Co ewentualnie sprawdzić, bo zaczyna mnie to coraz bardziej drażnić.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    U mnie, w manualu, falowanie pojawia się po wrzuceniu na luz przed dojazdem np. do świateł i ustępuje po całkowitym zatrzymaniu samochodu. Dziwne.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    ja u siebie nie zauważyłem falowania, ale jutro się przejadę i upewnię się
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  4. #4
    sebmol
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Mam pytanko do posiadaczy ar 166 2.4 jtdm ze skrzynią sportronic. Zauważyłem u siebie niepokojące zjawisko polegające na falowaniu obrotów nawet o 100 po rozgrzaniu silnika pod 90 stopni. Niestety nie jest to tak oczywiste, że może być zabrudzony regulator ciśnienia CR, ponieważ falowanie występuje tylko jak stanę np. na skrzyżowaniu trzymając lewarek w pozycji D i nogę na hamulcu. Jeśli wrzucę na P falowanie ustępuje i wraca po powrocie na D.
    Czy ktoś ma pojęcie o co chodzi i czy wy też tak macie ?
    Co ewentualnie sprawdzić, bo zaczyna mnie to coraz bardziej drażnić.
    Witam.
    Czy kolega sobie z tym poradził? Prawdopodobnie coś jest ze skrzynią, bo mam to samo. Jak jest na D to skaczą obroty, a jak jest na 1 na tiptronicu to tego nie ma. Czy u ciebie jest tak samo?

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Nie poradziłem sobie z tym. Nie mam gdzie w najbliższym rejonie podpiąć skrzyni pod kompa, bo kkl ani elm nie łączą się ze skrzynią (zresztą nawet jakby się łączyły to brak softu). Z tym przełączeniem na manual nie pamiętam, ale jutro jadąc do pracy to sprawdzę.

    EDIT i AKTUALIZACJA:
    Właśnie przed chwilą żona wróciła i sprawdziłem. Temperatura silnika 70 stopni i po wrzuceniu na D i trzymaniu cały czas hamulca po chwili obroty zaczęły falować. Po przejściu na manual, czyli ręczne wrzucenie 1 falowanie ustąpiło. Co ciekawe falowanie nie występuje w pozycji lewarka R.
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 26-01-2011 o 20:09 Powód: aktualizacja
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    sebmol
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Nie poradziłem sobie z tym. Nie mam gdzie w najbliższym rejonie podpiąć skrzyni pod kompa, bo kkl ani elm nie łączą się ze skrzynią (zresztą nawet jakby się łączyły to brak softu). Z tym przełączeniem na manual nie pamiętam, ale jutro jadąc do pracy to sprawdzę.

    EDIT i AKTUALIZACJA:
    Właśnie przed chwilą żona wróciła i sprawdziłem. Temperatura silnika 70 stopni i po wrzuceniu na D i trzymaniu cały czas hamulca po chwili obroty zaczęły falować. Po przejściu na manual, czyli ręczne wrzucenie 1 falowanie ustąpiło. Co ciekawe falowanie nie występuje w pozycji lewarka R.
    No to witaj w klubie, mam dokładnie to samo.
    A czy jak jedziesz i zatrzymasz się np. na światłach na D to jak puścisz hamulec masz lekkie szarpnięcie?

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ogólnie z moją skrzynią jest tak, że nie lubi długiej jazdy po mieście. Szarpnięcie po puszczeniu hamulca na D mam bardzo rzadko oraz czasem po dłuższej jeździe po mieście stojąc na światłach czasem dość mocno szarpnie, po czym o dziwo zmienia się dźwięk silnika i przestaje falować obrotami.
    Co dziwne skrzynia podczas jazdy z wciśniętym pedałem w podłogę (wręcz jak szaleję robiąc co chwilę kick-down na szybkie wyprzedzanie) przez nawet 200km nie szaleje, a wręcz mam wrażenie że potem jakiś czas działa lepiej. Ona po prostu nie lubi dziadkowej spokojnej jazdy. Najlepiej widać to w chwili zmiany biegu z 3 na 4. Gdy jadę bardzo spokojnie (tak do 2500 obrotów) potrafi delikatnie szarpnąć. Natomiast podczas bardziej dynamicznej jazdy (okolice 2800 - 3300 obrotów) nie szarpnie ani razu. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Sprzedający twierdzi, że olej w skrzyni wymieniany, a w pobliżu nie mam warsztatu specjalizującego się w ASB.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    spróbujcie przeprowadzić adaptacje skrzyni biegów tak jak napisane jest to w tym wątku, spróbować nie zaszkodzi.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

Podobne wątki

  1. jtd falowanie obrotów
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-01-2017, 19:06
  2. Falowanie obrotów 2.4 JTD
    Utworzone przez aj1990 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 14:51
  3. [156] - Falowanie obrotów
    Utworzone przez OSKAR w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 12:02
  4. [164] Falowanie obrotów 3.0 V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 17:19
  5. [146] falowanie obrotów
    Utworzone przez mmpolska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 18:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory