Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: AR 1,7 IE problem z silnikiem ( głowicą )

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Jesion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Auto
    AR 33 1,7 ie; AR 75 2,0 T.S.
    Postów
    108

    Domyślnie AR 1,7 IE problem z silnikiem ( głowicą )

    Witajcie,
    wywaliło mi uszczelniacz (simmering) na prawej głowicy, na marginesie dodam, że już poraz drugi na przestzrzeni 3 lat, przy stosunkowo niskiej temperaturze ok -20. Samochód był normalnie rozgrzany i jechałem bez wkręcania na wysokie obroty. Cały olej wywaliło, zaczęło kopcić dobrze że nie złapało na panewkach bo szybko się zorientowałem, że coś nie tak i wyłączyłem silnik. Czy coś jest z głowicą, zatkane jakieś kanały, coś robi ciśnienie, ręce opadają. Silnik pracował elegancko i chciałbym jeszcze raz go naprawić mimo wszystko, proszę doradźcie coś,
    pozdrawiam Forumowiczów

  2. #2
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Może olej nie może swobodnie wrócić do miski,może coś z uszczelką pod głowicą nie teges.Chyba bez ściągania czapek się nie obejdzie-bo tam bym najpierw szukał przyczyny

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    POprostu zamarzła Ci odma, było w niej trochę kondensatu wodnego, który zamarza poniżej -8. Skoro odma zamarzła to ciśnienie gazów w skrzyni korbowej wypchnęło simmering.

  4. #4
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Ja ostatnio sie z oplem meczyłem i właśnie odma byla zatkana i simmering wału wywalało

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Jesion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Auto
    AR 33 1,7 ie; AR 75 2,0 T.S.
    Postów
    108

    Domyślnie

    Witam, udało się zrobić silnik, rozłożyć wymienić uszczelniacze, uszczelki, przejrzeć wszystko, odma czysta, kanały olejowe sprawdzone. Siinik złożony i wstawiony do samochodu, ale pali niestety na dwa cylindry. Czy może być przyczyną przestawiony rozrząd o 180 st., Ustawiałem zapłon wg znaków tzn. palec rozdzielacza podstawa, znaki na wałkach i T na kole zamachowym. Kolejność podłączenia kabli WN 1-3-2-4. Patrząc od przodu silnika głowica lewa cylinder bliżej 1 dalszy 3; głowica prawa cylinder bliżej 4 dalszy 2. Jeśli macie jakieś pomysły proszę o pomoc.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Jesion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Auto
    AR 33 1,7 ie; AR 75 2,0 T.S.
    Postów
    108

    Domyślnie

    udało się zrobić zapłon, mimo prawidłowego ustawienia zgodnie z przepisem silnik palił na dwa cylindry, czasem na trzy. Wymiana aparatu zapłonowego na inny rozwiązała problem. Podziękowania za rady i sugestie dla Kolegów Forumowiczów: siwy144, maciek_czer, RAFALPD7

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  2. [146] problem z silnikiem
    Utworzone przez chao0 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-01-2013, 19:48
  3. [156] 1.8 TS problem z silnikiem
    Utworzone przez marcussz w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-04-2008, 10:59
  4. [33] Problem z silnikiem
    Utworzone przez AndrewF w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-01-2008, 19:22
  5. Problem z silnikiem
    Utworzone przez alfa 156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 09:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory