Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: [156] 1.8 TS problem z silnikiem

  1. #1
    marcussz
    Gość

    Domyślnie [156] 1.8 TS problem z silnikiem

    witam , jestem (nie)szczesliwym posiadaczem alfy 156 , moj problem polega natym ze alfa po zmianie uszczelki pod glowica zaczela dziwnie pracowac . Przed wymiana bylo wszystko wporzo , po wymianie byl problem z odpaleniem , niechcala zapalic , trzeba bylo wdepnac gaz w podloge i chwile pokrecic , przy okazji pare razy szczelila w kolektor , kiedy zaskoczyla palila na 2 -3 cylindry i dopiero po chwili i kilku przegazowkach zaczela normalnie pracowac ale tylko powyzej 2000 obr , na wolnych pracuje jakby na 3 cyl. . Po chwili zaczela pracowac normalnie , do momentu kiedy nie depnolem w gaz , wtedy znowu zaczela robic na wolnych na 3 baniaki a na wyzszych normalnie . W czasie jazdy wszystko jest ok , tzn jedzi dobrze , przyspiesza itd tak jak przed wymiana . Myslalem ze zarzucilo swiece i mialem racje , na 3 cyl ta mniejsza byla zalana , zalozylem nowa ale efekt taki sam tzn zarzuca ponownie , zamienilem cewki na cylindrach i dalej na tym samym cylindrze zarzuca swiece ale tylko ta mala . Sprawdzilem wtryski i sa ok . Koledzy ratujcie bo juz niewiem co jest grane ((

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    a pod kolektor ssący byla zalozona nowa uszczelka, bo one tam są jednorazowe...

    pozniej czujniki sprawdzic po kolei czy wszystkie dają sygnał..

    no i rozrzad przydaloby sie sprawdzic, chyba ze koles miał blokady i sie przyłozył...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ciekawy objaw. Wygląda mi to na niesprawny przewód zapłonowy, albo brak zasilania jednej z cewek. Ale mam pytanie - od której strony silnika numerujesz cylindry?
    Bo jeśli dobrze pamiętam to na 3 cylindrze cewka jest nasadzona bezpośrednio na małą świecę, ale jeżeli liczysz od lewej do prawej strony samochodu to wtedy miałbyś faktyczny problem z małą świecą na 2 cylindrze, która jest zasilana poprzez przewód wysokiego napięcia idący od cewki 3 cylindra.

  4. #4
    marcussz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    a pod kolektor ssący byla zalozona nowa uszczelka, bo one tam są jednorazowe...

    pozniej czujniki sprawdzic po kolei czy wszystkie dają sygnał..

    no i rozrzad przydaloby sie sprawdzic, chyba ze koles miał blokady i sie przyłozył...
    tak jest nowka sztuka , co ma czujnik jakikolwiek do zalewania swiecy na jednym cyl. ? . rozrzad ustawiony poprawnie , byl nawet przestawiany o zab w tyl i przod aby sprawdzic i dalej nic :roll:

  5. #5
    marcussz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Ciekawy objaw. Wygląda mi to na niesprawny przewód zapłonowy, albo brak zasilania jednej z cewek. Ale mam pytanie - od której strony silnika numerujesz cylindry?
    Bo jeśli dobrze pamiętam to na 3 cylindrze cewka jest nasadzona bezpośrednio na małą świecę, ale jeżeli liczysz od lewej do prawej strony samochodu to wtedy miałbyś faktyczny problem z małą świecą na 2 cylindrze, która jest zasilana poprzez przewód wysokiego napięcia idący od cewki 3 cylindra.
    wybacz ale niejestem laikiem , jest to napewno 3 cylinder i cewka bezposreednio jest na malej swiecy , przemienilem cewki z pierwszym cyl i efekt jest taki sam , sklaniam sie do zapieczonego pierscienia przez niedokladne wyczyszczenie cylindra z resztek uszczelki i innych "smieci "

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A dlaczego uważasz, że zapieczony pierścień może mieć wpływ na niepalenie jednej świecy? Uważam, że to jest błędna teoria.
    Skoro nie pali mała świeca 3 cylindra (zakładamy że jest dobra bo ją wymieniłeś na nową) i to po zamianie cewki, to nasuwa mi się wniosek, że cewka nie jest przyczyną, tylko jej zasilanie. Ale w takim wypadku nie powinna też palić duża świeca 2 cylindra - czy dokładnie to sprawdzałeś?

  7. #7
    marcussz
    Gość

    Domyślnie

    tak wszystkie swiece wykrecone i tylko ta jedna mokra . Moja teoria jest taka dlatego ze ta swieca daje slabsza iskre niz dwuelektrodowa i moze ja gubic . I co najwazniejsze , kidy wyjolem ceki na zewnatrz to jest iskra na swiecy wiec problem z zasilaniem odpada

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcussz
    tak jest nowka sztuka , co ma czujnik jakikolwiek do zalewania swiecy na jednym cyl. ? . rozrzad ustawiony poprawnie , byl nawet przestawiany o zab w tyl i przod aby sprawdzic i dalej nic :roll:
    a po co zab w tył przod?? są blokady, znaki i pasek sie dokladnie zaklada wzgledem punktow a nie samemu kombinuje w tą czy wewte..

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcussz
    tak wszystkie swiece wykrecone i tylko ta jedna mokra . Moja teoria jest taka dlatego ze ta swieca daje slabsza iskre niz dwuelektrodowa i moze ja gubic . I co najwazniejsze , kidy wyjolem ceki na zewnatrz to jest iskra na swiecy wiec problem z zasilaniem odpada
    Rzeczywiście niesamowity przypadek. Miałem kiedyś podobny w innej marce - nie paliła 1 świeca, ale po wykręceniu i sprawdzeniu iskra była. Mimo to wymieniłem świecę na nową i było po problemie. Po prostu w cylindrze po ciśnieniem nie dawała iskry, albo dawała za słabą, a na wolnym powietrzu wszystko wyglądało OK.
    Jak już opanujesz ten problem to koniecznie napisz, co było powodem - powodzenia.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z silnikiem
    Utworzone przez Pharmaton w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 20:34
  2. Problem z silnikiem
    Utworzone przez kurly w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2014, 22:27
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Problem z silnikiem.
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 09:56
  5. problem z silnikiem
    Utworzone przez puszuszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory