Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 156 - zmiana biegów - tylko 3 i 4 bieg sie włącza

  1. #1
    Artur G.
    Gość

    Domyślnie 156 - zmiana biegów - tylko 3 i 4 bieg sie włącza

    Witam serdecznie, pomóżcie mi proszę i podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny i awarii:
    Drążek zmiany biegów już od kupna Alfy (1,5 miesiąca) zachowywał się dziwnie, miał spory luz, zmiana biegów była utrudniona.
    Dziś będąc w Lublinie, chciałem szybko zjechać ze skrzyżowania., używając siły (takiej bez przesady) coś się stało, że weszła tylko trójka. Od tego momentu wchodzi tylko 3 i 4 bieg. Brak nawet wstecznego. Dźwignia lata jak palec w gumowcu.
    Moje pytanie brzmi co mogło się stać (zważywszy na to że problem wg mnie narastał aż coś puściło), gdzie szukać przyczyny, od czego zacząć. Po zdjęciu mieszka oczywiście nic nie widać, trzeba od spodu?
    Hmm, miałem utrudnioną zmiana biegów ((haczyły) - szczególnie z dwójki na trójkę) zając się na początku lipca ale nie zdążyłem ...
    W domu dysponuje kanałem, podstawowymi narzędziami, czy dam radę mając podstawową wiedzę to naprawić? może to tylko coś się poluzowało?.
    Dzięki wielkie za podpowiedzi

    pozdrawiam, Artur

  2. #2
    Artur G.
    Gość

    Domyślnie

    podpowiedzcie proszę co to może być? dziś bym po południu wszedł pod samochód, pomacał, popatrzył ....
    pozdrawiam, Artur

  3. #3
    Leniasty
    Gość

    Domyślnie

    sprawdz gniazdo zmiany biegów

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.9 JTD 16V M-Jet 2004r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Z tego co napisałeś możliwe, że spadła Ci kocówka linki od zmiany biegów, jest ona na przegubie kulowym i niestety z czasem się wyrabia. Sam mechanizm znajdziesz na skrzyni biegów. Ta na górze odpowiada za zmianę biegów przód-tył, ta z tyłu za zmianę lewo-prawo. Zapoznaj się z tematem http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ow_na_luz.html i wszystko będzie jasne. Jeśli tu jest ok, to niestety czeka cię demontaż lewarka, wszystko znajdziesz na forum.

  5. #5
    Artur G.
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za przekierowanie do ciekawego tematu, szukając znalazłem krótki opis, że przy lewarku mógł wypaść (wyrobił się) plastykowy bolec i stąd zamiast 1 biegu jest 3 i zamiast 2 jest 4 poza tym nic. Jak to zdemontować? jak zdjąłem mieszek to widzę tylko plastykową obudowę i kulkę w której "siedzi" lewarek ...

    Cytat:


    Dodam też coś od siebie W swojej 146 1.6 TS w pewnym momencie miałem zupełnie luźny lewarek. Zamiast jedynki wchodziła mi trójka. Zamiast "2" miałem "4". Podobnie jak superglide rozebrałem tunel środkowy. Po spodem jest rzeczywiście gumowa osłona wygłuszająca. Po jej zdjęciu widać cały mechanizm przenoszący ruchy mieszka na linki. W moim przypadku doszło do wyrobienia się i wypadnięcia plastikowego sworznia trzymającego kulkę lewarka w metalowej obudowie. W ten sposób lewarek stał się zupełnie luźny a biegi przestały wchodzić zgodnie z oczekiwaniami. Sposobem na to, jest kupno zestawu naprawczego lewarka zmiany biegów. Ja osobiście wymieniłem sam sworzeń i od miesiąca mam znów sprawny lewarek. Oczywiście lepiej wymienić całą zawartość zestawu naprawczego, gdyż gwarantuje to dużo większą żywotność całości. Niestety Włosi zastosowali połączenie metalu z plastikiem i stąd problemy z lewarkiem (wiadomo, że każdy plastik wystawiony na zmienne temperatury i działanie naprężeń w końcu pęknie). Dodam, że do mojej Belli pasował zestaw naprawczy od Fiata Cinquecento Kosztował niecałe 30 PLN .




  6. #6
    Artur G.
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Leniasty Zobacz post
    sprawdz gniazdo zmiany biegów
    Witam, sprawdziłem gniazdo i okazało się, że jest tam pękniecie tego białego plastyku, z tyłu drążka (od strony kanapy) i wypadł bolec z prawej strony wchodzący też w plastyk poprzez jakąś plastykowa tuleję. Stąd tylko 3 i 4 bieg.
    Podpowiedzcie gdzie szukać takiej nowej części (ponoć od Fiata CC pasuje?) jak te częśc nazwać, czy mozna taka zamontować używaną ale w dobrym stanie?
    Serdeczne dzięki za podpowiedzi ...
    Pozdrawiam, Artur

  7. #7
    Leniasty
    Gość

    Domyślnie

    ja zakupilem ta czesc w serwisie 52 zl zaplacilem ale pasuje z kilku modeli fiata z tego co wiem

  8. #8
    Artur G.
    Gość

    Domyślnie

    Kupiłem całość używaną on naszego kolegi andrzej81, lekko pęknięta ale sprawna do odratowania, czy ktoś to wymieniał, czy trzeba demontować cały tunel...
    Tak tylko pytam gdyby ktoś był w temacie na szybko, jutro po południu sam będę musiał z tym powalczyć
    Dzięki za info.
    Pozdrawiam, Artur

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-06-2014, 21:20
  2. Nie włącza się pierwszy bieg wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-07-2013, 22:02
  3. Działa tylko 3 i 4 bieg. 2.0 TS
    Utworzone przez LooKerr w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 13:17
  4. [33] Wchodzi tylko 4 bieg
    Utworzone przez Guzol w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-02-2010, 11:13
  5. Wycieraczki - tylko 2 bieg
    Utworzone przez murzyn w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-08-2007, 20:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory