Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: 1.9 JTD Wymieniłem alternator od góry !

  1. #1
    czulek
    Gość

    Smile 1.9 JTD Wymieniłem alternator od góry !

    Panie i Panowie... padł alternator w mojej 156 1.9JTD 2004 (po lifcie), straszna wizja wymiany alternatora, poprzez rozmontowywanie zawieszenia, przesuwanie silnika itp przejmowała mnie dreszczem ! Stwierdziłem, że musi być inna, lepsza droga..i jest ! Można wyciągnąć alternator górą, potrzebne trochę narzędzi i cierpliwości. Dla zainteresowanych krótki opis: autko na podnośnik (ten zwykły do zmiany koła) podnosimy prawy przód, zdejmujemy koło, zabezpieczamy koziołkiem, odkręcamy plastikową osłonę w nadkolu (tą bliżej przodu) oby odsłonić dojście do napinacza i kół pasowych, zdejmujemy plastikową osłonę silnika i odkręcamy filtr paliwa, odkręcamy od niego czarną skrzyneczkę z przekaźnikami, wszystko to odkręcone układamy jakoś wygodnie aby był dostęp pomiędzy silnikiem a grodzią, nie rozłączamy węży paliwowych natomiast wyciągamy wszystkie wtyczki z filtra (3 szt), odpinamy wtyczkę z EGR, mamy już fajny dostęp dla zgrabnych rączek, teraz kładziemy się brzuszkiem na silniku (warto sobie kocyk podłożyć) wkładamy głęboko łapki i odkręcamy kluczami nasadowymi 10 przewód wzbudzania z alt, 13 przewód prądowy z alt, 13 przewody rozrusznika, wypiąłem jeszcze wężyk i wtyczkę z czegoś co wygląda jak MAP sensor (małe czarne pudełeczko z gumowymi wężykami i wtyczką) chodzi o to by podczas wyciągania altka nic nie przeszkadzało, wracamy do nadkola, za pomocą klucza oczkowego 15 naciągamy napinacz-a właściwie luzujemy (to ta plastikowa rolka pomiędzy altkiem a kołem pasowym wału) kluczem zapiętym na śrubę rolki pchamy do góry - trza trochę siły, we dwójkę łatwiej ale ja wszystko robiłem na dwie ręce (moje) zdejmujemy pasek wieloklinowy, teraz zabawy trochę ale już blisko, trzeba odkręcik altka, dwie śruby 17 i 15 jeśli dobrze pamiętam, 17stka jest bardziej widoczna od nadkola, 15 jest wyżej praktycznie trzeba jechać tylko na dotyk,śruby wyciągamy i uwalniamy altka z uchwytów....! Teraz znowu na brzuszek i na silnik, przesuwamy altka dołem, wzdłuż listwy układu kierowniczego w miejsce potencjalnie największej przestrzeni i zaczynamy proces mozolnego wyciągania, altek w pozycji normalnej, czyli jego oś poziomo i metodą ciagnij, pchaj,przesuwaj, próbuj wyciągamy go na górę (trzeba się trochę nagimnastykować z zaczepiającymi się różnymi kabelkami i trochę pocisnąć przy przewodach paliwowych (dwie metalowe rurki przytwierdzone do przegrody).... i mamy naszego altka w łapach !!! Zabudowa w odwrotnej kolejności, drobiazg ! Pamiętać o podłączeniu wszystkiego, ja zapomniałem o EGR i od razu 'error' no i na kompa trza było jechać. W odkręcaniu pomaga zdjęcie stabilizatora silnika (takie dwa przeguby połaczone) łączące silnik z nadwoziem w okolicy punkty mocowania prawego przedniego McPhersona. Demontaż altka 3 godziny z wymyślaniem tego wszystkiego, montaż nieco ponad 1 godz. Warto

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jozofek
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    wałbrzych
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 jtd 156FL 2.4 JTDm 175 KM było obecnie 159 2.4JTDm Qtronic Ti
    Postów
    549

    Domyślnie

    też mnie to czeka jak wczoraj wszedłem do kanału to się trochę przeraziłem , tym że trzeba będzie rozebrać pół samochodu bo muszę wymienić rolkę altka bo strasznie hałasuje ale po twoim opisie spróbuje od góry jak się uda to dam znać

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AR156ART
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa 156 Lift 1.9 JTD
    Postów
    64

    Domyślnie Alternator - AWARIA !!! Co to może byc ??

    Jak w temacie, kiedy samochód jest na wolnych obrotach 800-1000 ob/min świeci się lamka akulutarora, kiedy dodaję gazu lampka gaśnie, czyli raz ładuje a raz nie, czy jest to dioda, krótkie szczotki, czy rozdzielacz napięcia ? Proszę o szybką odpowiedź.

    -----------------------------------
    Alfa Romeo 1.9 JTD 179 KM

    ---------- Post added at 14:14 ---------- Previous post was at 14:12 ----------

    Czulek, a dlaczego wymieniałeś altek ??

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    u mnie też czasami występuje taka sytuacja że jak zapalę auto to świeci mi ładowania ale po czasie samo gaśnie lub jak go prze gazuję i już się potem nie oświeca. Czego to wina ??

  5. #5
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał AR156ART Zobacz post
    Jak w temacie, kiedy samochód jest na wolnych obrotach 800-1000 ob/min świeci się lamka akulutarora, kiedy dodaję gazu lampka gaśnie, czyli raz ładuje a raz nie, czy jest to dioda, krótkie szczotki, czy rozdzielacz napięcia ? Proszę o szybką odpowiedź.
    Jeśli raz ładuje a raz nie, obstawiałbym regulator napięcia, jest on zintegrowany ze szczotkami. Ja pierwsze co wymieniłem to właśnie regulator, niestety okazało się że padł mi mostek prostowniczy (dioda) i musiałem wydostać altka (z resztą tak samo jak kolega który rozpoczął temat),przy tej awarii altek wogóle nie ładował.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  6. #6
    damianek156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jozofek Zobacz post
    też mnie to czeka jak wczoraj wszedłem do kanału to się trochę przeraziłem , tym że trzeba będzie rozebrać pół samochodu bo muszę wymienić rolkę altka bo strasznie hałasuje ale po twoim opisie spróbuje od góry jak się uda to dam znać
    Wczoraj też byłem w kanale i się wystraszyłem wymiany.Musze wymienić alternator bo mi szumi łożysko. Pytanie takie czy w bęzynie 1.8 też jest możliwość wyjęcia alternatora górą?

Podobne wątki

  1. Wymieniłem silnik ale nie wszystko pasuje :(
    Utworzone przez bbrys w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 16:13
  2. Wymieniłem przepływomierz i dalej problem
    Utworzone przez Kazimierz1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 12:04
  3. Wymieniłem wszystko w swojej Alfie...
    Utworzone przez lukash0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 10-10-2011, 21:39
  4. [145] Wymieniłem olej i zaczęło stukać
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 25-02-2009, 20:46
  5. [166] wymieniłem górne wahacze
    Utworzone przez blackalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-05-2008, 08:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory