Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Szybkoś nagrzewania się JTD

  1. #1
    pasti
    Gość

    Domyślnie Szybkoś nagrzewania się JTD

    Witam
    Mam pytanie o szybkoć nagrzewania się silników JTD. Z moich obserwacji wynika, że nagrzewają się bardzo długo.(w porównaniu z innymi np DCI/TDI) Nie chodzi tylko o moje auto, gdyż jeżdziłem 156, Vectrą i saabem z JTD i tam również jest ten sam problem a mianowicie wskażnik temperatury cieczy chłodzącej podnośi się z 50 stopni dopiero po kilku kilometrach (kilku minutach)a 90 stopni pokazuje po kilku następnych. (2-3 razy dłużej niż w analogicznych konstrukach innych producentów)
    OK może ten model tak ma, lecz pytanie: kiedy można użyć max mocy (nie niszcząc turbiny).
    W sumie to temp. cieczy chłodzącej ma się nijak do turbiny, dla której ważna jest temp oleju. Ktoś mi kiedyś mówił, że jak ciesz chłodząca osiągnie 70 stopni to olej ma max 50.
    Chciałbym potwierdzić te informacje, żeby nie chetać turbo.
    Są różne opinie w tej sprawie:
    - jedni twierdzą, że wystarczy przejechać kilkaset metrów żeby ojel się wymieszał
    - inni, że należy czekać, aż wskazówka temp się ruszy
    - kolejni, że temp. musi osiągnąć 90 stopni
    dzięki za wskazówki

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Kuba_156
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Już bez Alfy...
    Postów
    689

    Domyślnie

    Cytat Napisał pasti Zobacz post
    Są różne opinie w tej sprawie:
    - jedni twierdzą, że wystarczy przejechać kilkaset metrów żeby ojel się wymieszał
    - inni, że należy czekać, aż wskazówka temp się ruszy
    - kolejni, że temp. musi osiągnąć 90 stopni
    dzięki za wskazówki
    U mnie póki wskazówka od temperatury nie osiągnie 90*C jeżdżę do 2000-2200 obr/min. Czasami gdy mi się nie śpieszy czekam jeszcze około 10-15 minut i dopiero korzystam z mocy

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał pasti Zobacz post
    - kolejni, że temp. musi osiągnąć 90 stopni
    ja rzadko kiedy mam 90 w jtd ( na trasie nigdy )








  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Instrukcja mówi:

    ROZGRZEWANIE SILNIKA JTD
    – Ruszać spokojnie, utrzymywać średnie obroty
    silnika, unikać gwałtownych przyspieszeń.
    – Nie obciążać silnika podczas pierwszych
    kilometrów, odczekać aż płyn chłodzący silnik
    osiągnie temperatur´ 50-60 stopni C.

    Ogólnie jeśli chce dać w palnik to czekam, aż silnik osiągnie swoją normalna temperaturę pracy. Niekidy zdarza się wyprzedzić na nie do końca nagrzanym silniku.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar NightDay
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zgorzelec/Gunzburg DE
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 119kw ROSSO
    Postów
    514

    Domyślnie

    Ktoś ma jeszcze jakieś szkoły korzystania z turbo?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Kuba_156
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Już bez Alfy...
    Postów
    689

    Domyślnie

    Cytat Napisał NightDay Zobacz post
    Ktoś ma jeszcze jakieś szkoły korzystania z turbo?
    Nie gaś samochodu zaraz po zatrzymaniu
    Poczekaj chwilkę. A po po dłuższej trasie poczekaj minutkę

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    Cytat Napisał pasti Zobacz post
    wskażnik temperatury cieczy chłodzącej podnośi się z 50 stopni dopiero po kilku kilometrach
    proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jak to faktycznie jest z ta temperaturką, wskaźnik wcale nie jest tak ładnie wyskalowany, czasem 1mm na skali to już 10 stopni

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar MICHAL-TBG
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tarnobrzeg
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Postów
    176

    Domyślnie

    Moja (była już...) 145 1.9 JTD w lecie nagrzewała się po około 4 kilometrach a w zimie po około 6-7, termostat zakładałem nowy wraz z płynem; zawsze po powrocie z trasy samochód gasiłem po około 60-90 sekundach i przez cały czas mojej eksploatacji (trzy lata i 50 tyś km) nie miałem żadnego problemu z turbiną

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    ja zawsze nawet jak spokojnie jadę to czekam chwilę przed wyłączeniem. Po trasie zawsze czekam ok 1-3 min przed zgaszeniem- a druga sprawa jak pomykam po mieście szybko, to staram się przejechać kilometr, dwa pod koniec trasy przy dość wysokiej prędkości 70 -80 km/h na w miare niskich obrotach i wysokim biegu ( widać wtedy że jak złapał temp 90' C, to w taki sposób spada do ok 80' C). Nigdy także nie gazuję dopóki nie złapie temp. i maksymalne obr wtedy to 2 - 2.2 tys. obr/min.

Podobne wątki

  1. [159] Problemy z błędem od nagrzewania świec
    Utworzone przez Mateusz90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-02-2016, 15:50
  2. długi czas nagrzewania się auta AR 156 2.4JTD
    Utworzone przez dommat w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-01-2016, 15:16
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-12-2013, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory