Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: [166] Układ chłodzenia - silnik 2,5 24V z 2000 roku

  1. #1
    Tadeusz BELIWAR
    Gość

    Domyślnie [166] Układ chłodzenia - silnik 2,5 24V z 2000 roku

    Mam problem z przegrzewaniem silnika - stało to się nagle, wcześniej nie było problemów. Teraz przy 120/130 k/h temperatra rośnie do max. jak się zapali czerwona lampka trzeba dać na luz 10-15 sek. Jak zaczyna spadać można dać gazu - spada dalej do 90*C. Potem po 2-4 min sytuacja się powtarza. W mieście i w korkach nie ma problemu - stała temp. 90*C. To nie jest awaria wskaźnika sprawdziłem.
    Czy ktoś mi może powiedzieć co to jest.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    a ubywa płynu z układu???

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    TomekT
    Gość

    Domyślnie Re: Układ chłodzenia - silnik 2,5 24V z 2000 roku

    Cytat Napisał Tadeusz BELIWAR
    Mam problem z przegrzewaniem silnika - stało to się nagle, wcześniej nie było problemów. Teraz przy 120/130 k/h temperatra rośnie do max. jak się zapali czerwona lampka trzeba dać na luz 10-15 sek. Jak zaczyna spadać można dać gazu - spada dalej do 90*C. Potem po 2-4 min sytuacja się powtarza. W mieście i w korkach nie ma problemu - stała temp. 90*C. To nie jest awaria wskaźnika sprawdziłem.
    Czy ktoś mi może powiedzieć co to jest.
    Pozdrawiam
    Witam,
    Również mam problemy z przegrzewaniem się tego silnika, choć przyznać musze że w zupełnie innych przypadkach (korki, latem była tragedia). Na pierwszy rzut oka wyglada jak blokujący się termostat, ale nigdy nie wiadomo. Rzeczy które musisz sprawdzić / wymienić:
    - termostat - koszt minimalny, oryginał kosztuje 130 zł, wymiana banalna, jest jak na dłoni. Sprawdzić go możesz sprawdzając czy górny wąz idący do chłodnicy jest miękki na zimnym silniku, i czy gdy wskaźnik temperatury zbliża się do 90 st. a termostat powinien sie otwierać, czy wąż staje się gorący i twardnieje pod wpływem ciśnienia. (U mnie wymiana cześciowo pomogła - nie zagrzał się ani razu, choć cżęsto jeździ na wentylatorze - ale tylko po mieście)
    - pompa wody - koszt tym razem maksymalny, zdjęcie pompy wymaga zdjęcia paska rozrządu, czyli = wymiana rozrządu. Dobrze przy okazji zrobić wymianę paska napędu urządzeń dodatkowych ( cenowo prawie równe kosztowi wymiany rozrządu...). Sprawdzić możne obserwując strumień płynu wypływający z górnego małego wężyka wchodzącego do zbiorniczka wyrównawczego. Strumień powinien być umiarkowany na wolnych obrotach i przybierać na sile przy zwiększeniu obrotów. W 2.5 do pewnego momentu była stosowana niestety pompa chłodzenia z plastikowymi łopatkami, które lubiły się oddzielić od obracającego je trzpienia. Później pompy miały metalowe łopatki.
    - chłodnica - koszty średni. Z czasem naze chłodnice ulegają dziwnemu procesowi biodegradacji, sloty się zapychają, a listki oddzielają od slotów. Std przypadłość, generalnie praktycznie każdego właściciela 9-10 letniej alfy czeka taka operacja. Po wymianie podobno różnica jest dramatyczna.

    Osobiście ja już pierwsze dwa kroki poczyniłem, teraz wymieniam chłodnicę, części już mam i mam również nadzieję na spokojną jazdę w letnie upały.

  4. #4
    Tadeusz BELIWAR
    Gość

    Domyślnie Re: Układ chłodzenia - silnik 2,5 24V z 2000 roku

    Cytat Napisał TomekT
    Cytat Napisał Tadeusz BELIWAR
    Mam problem z przegrzewaniem silnika - stało to się nagle, wcześniej nie było problemów. Teraz przy 120/130 k/h temperatra rośnie do max. jak się zapali czerwona lampka trzeba dać na luz 10-15 sek. Jak zaczyna spadać można dać gazu - spada dalej do 90*C. Potem po 2-4 min sytuacja się powtarza. W mieście i w korkach nie ma problemu - stała temp. 90*C. To nie jest awaria wskaźnika sprawdziłem.
    Czy ktoś mi może powiedzieć co to jest.
    Pozdrawiam
    Witam,
    Również mam problemy z przegrzewaniem się tego silnika, choć przyznać musze że w zupełnie innych przypadkach (korki, latem była tragedia). Na pierwszy rzut oka wyglada jak blokujący się termostat, ale nigdy nie wiadomo. Rzeczy które musisz sprawdzić / wymienić:
    - termostat - koszt minimalny, oryginał kosztuje 130 zł, wymiana banalna, jest jak na dłoni. Sprawdzić go możesz sprawdzając czy górny wąz idący do chłodnicy jest miękki na zimnym silniku, i czy gdy wskaźnik temperatury zbliża się do 90 st. a termostat powinien sie otwierać, czy wąż staje się gorący i twardnieje pod wpływem ciśnienia. (U mnie wymiana cześciowo pomogła - nie zagrzał się ani razu, choć cżęsto jeździ na wentylatorze - ale tylko po mieście)
    - pompa wody - koszt tym razem maksymalny, zdjęcie pompy wymaga zdjęcia paska rozrządu, czyli = wymiana rozrządu. Dobrze przy okazji zrobić wymianę paska napędu urządzeń dodatkowych ( cenowo prawie równe kosztowi wymiany rozrządu...). Sprawdzić możne obserwując strumień płynu wypływający z górnego małego wężyka wchodzącego do zbiorniczka wyrównawczego. Strumień powinien być umiarkowany na wolnych obrotach i przybierać na sile przy zwiększeniu obrotów. W 2.5 do pewnego momentu była stosowana niestety pompa chłodzenia z plastikowymi łopatkami, które lubiły się oddzielić od obracającego je trzpienia. Później pompy miały metalowe łopatki.
    - chłodnica - koszty średni. Z czasem naze chłodnice ulegają dziwnemu procesowi biodegradacji, sloty się zapychają, a listki oddzielają od slotów. Std przypadłość, generalnie praktycznie każdego właściciela 9-10 letniej alfy czeka taka operacja. Po wymianie podobno różnica jest dramatyczna.

    Osobiście ja już pierwsze dwa kroki poczyniłem, teraz wymieniam chłodnicę, części już mam i mam również nadzieję na spokojną jazdę w letnie upały.
    Dzięki wielkie za pomoc - będę próbował krok po kroku - zaczniemy od termostatu, chociaż po tym, że stało się to nagle i przy dużej prędkości to podejrzewam, że zawiodła pompa wodna. Z drugiej strony zadziwiające jest, co może wskazywać na termostat, to, że temperatura wraca do normy bardzo szybko po przegrzaniu. W każdym razie wielkie dzieki za poświęcony czas.
    Pozdrawiam

  5. #5
    Jurcio_8v
    Gość

    Domyślnie

    Witam,

    Obstawiam pompę wody. Powinna być wymieniana co drugą wymianę rozrządu, niestety ponieważ nie jest tania niektórzy to olewają... Ja na szczęście zorientowałem się w porę bo wirnik już zaczął pękać. Lepiej to szybko zrobić bo jak V6 wypluje uszczelki spod głowicy to będzie masakra. Tak jak napisał TomekT sprawdź strumień w zbiorniku wyrównawczym.
    Powodzenia

Podobne wątki

  1. Układ chłodzenia
    Utworzone przez Bullitt89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 01-12-2015, 18:53
  2. JTD 1.9 105 układ chłodzenia - problem
    Utworzone przez peq_88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-11-2009, 11:30
  3. [156] układ chłodzenia cd............
    Utworzone przez starnaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2008, 23:17
  4. [156] UKŁAD CHŁODZENIA
    Utworzone przez olgd w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-07-2008, 20:19
  5. Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 29-07-2007, 12:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory