Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Na zimnym ma kopa

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie Na zimnym ma kopa

    Panowie jak w temacie. Moje autko na zimnym super jezdzi ma kopa i wogole. Od 3tys ładnie ciagnie jak powinno, jak tylko sie nagrzeje czuc ze jest słabe. Na Pb i LPG tak samo. Mial ktos tak kiedys? Myslalem ze moze to lambda bo przecierz ona zaczyna dzialas po pewnym czasie. Ale czy instalacja LPG IV gen moze brac dane z mojej fabrycznej lambdy? Czy ma swoj emulator czy jak to sie wymawia.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    ja mialem cos takiego kiedys , ale nie wiem co to moze byc. moze sonda lub cos innego. mi sie wydaje ze moze brac lpg syngal z sondy. nawet chyba to jakos jest tak ze wszystkie odczyty bierze z ecu. czyli jakby do orginalnego kompa w smaochodzie jest podpiety ten z LPG. niech mnie ktos poprawi jesli w czyms sie myle

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Widzę pewne nieścisłości:

    Cytat Napisał FacesOfDeath Zobacz post
    Moje autko na zimnym super jezdzi ma kopa i wogole.
    Cytat Napisał FacesOfDeath Zobacz post
    Od 3tys ładnie ciagnie jak powinno
    Moje pytanie, jak szybko chcesz remontować silnik?
    Na zimnym silniku, dopóki się nie rozgrzeje powinieneś jeździć powoli, ostrożnie, do około 2 tysięcy obrotów, no 2.5 góra i to też w wyjątkowej sytuacji.
    Do tego na nierozgrzanym silniku jeździsz na LPG. No pogratulować. I czekać tylko jak zacznie brać wodę.

    Co do nagłego "kopa" w okolicy 3 tys. obrotów - TS mają wariator, który w okolicy 2.8 tys. obrotów zmienia fazę rozrządu dlatego wzrasta moc ( i spalanie ).

  4. #4
    Pio
    Gość

    Domyślnie

    Podłączam się, moje auto też pracuje lepiej jak jest zimne, nie katuje go jak ma >70 stopni, ale jak osiągnie ok 70-80 to ladnie ciągnie i jest cichsze. Czuje taką gładkość pracy silnika. Też nie mam pojęcia dlaczego po rozgrzaniu jest bardziej tępy, głośniejszy i ma mniejszego kopa.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    na zimnym silniku (i wogole na cieplym tez) na wolnych obrotach nie nalezy za mocno gazu wciskac tylko delikatnie.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    Cytat Napisał adam.st Zobacz post
    Widzę pewne nieścisłości:



    Moje pytanie, jak szybko chcesz remontować silnik?
    Na zimnym silniku, dopóki się nie rozgrzeje powinieneś jeździć powoli, ostrożnie, do około 2 tysięcy obrotów, no 2.5 góra i to też w wyjątkowej sytuacji.
    Do tego na nierozgrzanym silniku jeździsz na LPG. No pogratulować. I czekać tylko jak zacznie brać wodę.

    Co do nagłego "kopa" w okolicy 3 tys. obrotów - TS mają wariator, który w okolicy 2.8 tys. obrotów zmienia fazę rozrządu dlatego wzrasta moc ( i spalanie ).
    Nie no bez przesady nie ciagne go do 5 czy 7k. 3,5 i zmiana biegu nie zawsze tak jezdze ale zaowarzylem ze tak jest. Wariata mam odlaczonego bo halasuje czeka na zmiane rozrzadu.

  7. #7
    venom4
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    Podepnę się pod temat, ponieważ też odnoszę wrażenie, że moja alfa jest jakby słabsza, mniej elastyczna, mniej ochoczo wkręcała się na obroty - po nagrzaniu. Po przejechaniu większego odcinka, powiedzmy po 30 min jazdy daje się odczuć takie zjawisko. Silnik 1,8 TS po 2001 roku sterownik BOSH ME 7.3.1, silnik wydaje się być zdrowy( brak jakiegokolwiek ubytku oleju, olej przez cały okres bez oznak problemów w kolorze ciemno słomkowym. Przepływomierz poda na kompie po przegazowaniu wartość prawie 400. Wstepnie stawiałem na sondy (których nie umiem poprawie diagnozować - zakresy pracy niby prawidłowe), lub na sprzęgło, którego od 3 lat od kiedy posiadam alfę nie zmieniałem i nie wiem kiedy było wymieniane (przebieg 260 tys, a przez 3 lata zrobione ok 100 tyś km.) Pytanie do specjalistów - czy macie jakieś pomysły jak diagnozować taki problem, co może prowadzić do słabszej pracy po nagrzaniu.

    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa 156 2.0ts SW 2001
    Postów
    60

    Domyślnie

    u siebie zauważyłem podobne zjawisko, ale dopiero po założeniu filtra stożkowego,mam taką teorie że zimny silnik zaciąga zimne powietrze które jest gęste i lepiej napełnia cylindry, po nagrzaniu silnika termostat puszcza obieg ciepłej wody na chłodnice która oddaje ciepło gdzie filtr stożkowy zasysa ciepłe powietrze które jest rzadkie,jak zmienię doprowadzenie powietrza na seryjne to dam znać,stare po prostu popękało.

  9. #9
    Pio
    Gość

    Domyślnie

    @pablon2o Myślę, że to może mieć sens, tylko, że jest na odwrót - zimne powietrze jest rzadsze i "lepiej napełnia cylindry", a ciepłe powietrze jest gęste.
    A jak u was wygląda wlot powietrza do filtra. Zauważyłem, że u mnie puszka filtra jest otwarta od dołu z lewej strony. Czy powietrze nie powinno być zasysane przez wloty powietrza gdzieś od frontu?

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie


    ---------- Post added at 10:03 ---------- Previous post was at 10:02 ----------

    [QUOTE=Pio;638471]@pablon2o Myślę, że to może mieć sens, tylko, że jest na odwrót - zimne powietrze jest rzadsze i "lepiej napełnia cylindry", a ciepłe powietrze jest gęste.<br>

    Akurat jest na odwrót . Dokładnie tak jak mówi pablon2o. Dlatego w niektórych autach z turbiną jest interkoler , czyli chłodnica powietrza doładowywanego.

Podobne wątki

  1. [GTV] RATUNKU POMOCY!! zero kopa
    Utworzone przez MrMike w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-08-2013, 15:55
  2. Brak Kopa 1.9 JTD 105KM
    Utworzone przez coq w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 21:32
  3. LOGi do oceny - samochód nie ma kopa
    Utworzone przez Kayrol w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 00:52
  4. JAk zimny od kopa nie pali
    Utworzone przez mirasek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 13:52
  5. 2.5V6 słaby dół + brak kopa powyżej 5000 obr.
    Utworzone przez tomaz w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 18:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory