Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Szarpnie przy odpalaniu

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szefo79
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pobiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 Jtdm 175 KM
    Postów
    129

    Domyślnie Szarpnie przy odpalaniu

    Witam.
    Jak w temacie alfa strasznie szarpie przy odpalaniu a ciekawostka polega na tym ze dzieje się tak bez względu na to czy silnik jest zimny czy ciepły i za każdym razem szarpie z różna "mocą".czasem odpalaniu miękko ze aż miło a czasem aż deska podskakuje. Jeśli chodzi o gaszenie zawsze jest tak samo delikatne szarpniecie moim zdaniem mieszczące się w normie jak na diesla.
    Jeśli ktoś spotkał się z takimi objawami to proszę o ko
    Entarz
    słuch absolutny to nie jest umiejętność grania Chopina bez nut lecz zrozumienie komunikatów na dworcu PKP

  2. #2
    nymo
    Gość

    Domyślnie

    poduszki silnika?

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szefo79
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pobiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 Jtdm 175 KM
    Postów
    129

    Domyślnie

    Poduszki niby ok a jeżeli byłyby to poduszki szarpaniny pewnie za każdym razem z taka sama sila
    słuch absolutny to nie jest umiejętność grania Chopina bez nut lecz zrozumienie komunikatów na dworcu PKP

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD Grigio Africa '01
    Postów
    76

    Domyślnie

    u mnie szarpanie było przy odpalaniu jak miałem spalone 2 z 5 świec żarowych, po wymianie ustało.

    jeżeli chodzi o szarpanie przy wyłączaniu to miałem taki problem w skodzie octavi i okazało się ze padł wtedy wygaszacz silnika (chyba tak to się nazywało)
    Ostatnio edytowane przez raf_RZ ; 30-08-2011 o 10:54

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szefo79
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pobiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 Jtdm 175 KM
    Postów
    129

    Domyślnie

    No tak ale jeśli świece byłyby walniete to chyba silnik pracowałby nierówno nie na wszystkie "gary"
    Chyba.a u mnie odpalaniu i pracuje ok
    słuch absolutny to nie jest umiejętność grania Chopina bez nut lecz zrozumienie komunikatów na dworcu PKP

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Mam ten sam problem. Stawiam na koło dwumasowe. będę musiał wymienić w niedługim czasie. Przeraża mnie cena ale nie da się tego ominąć. Sprzęgło też mi się kończy

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD Grigio Africa '01
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał szefo79 Zobacz post
    No tak ale jeśli świece byłyby walniete to chyba silnik pracowałby nierówno nie na wszystkie "gary"
    Chyba.a u mnie odpalaniu i pracuje ok
    w benzynie tak w dieslu nie. w dieslu świece żarowe nie zapalają mieszanki jak świece iskrowe w benzyniaku. ropniaki działają na zasadzie samozapłonu mieszanki a świece żarowe podgrzewają przepływające powietrze z kolektora co ułatwia rozruch. teoretycznie mogło by ich nie być, ale wtedy start silnika przy zimnej temperaturze byłby niemożliwy.

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jtd zapala bez świec żarowych przy temp dodatniej (sprawdzone przez rozłączenie sterownika i napiecia na świece).
    Były takie przypadki iż jtd dostawał tzw. lekkich falowań własnie gdy niesprawne okazały sie świece żarowe, ale niestety przy jakiej ilosci uszkodzonych swiec to wystapiło to nie wiem.
    Podczas dłuższego hamowania silnikiem, lub w mroźne dni sterownik grzania świec żarowych może je uruchomic na jakis czas w celu dogrzania powietrza dolotowego do cylindrów podczas pracy silnika.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    niewiem jak dieslach ale w benzyniakach często tak się dzieje jak nawala "zawór zwrotny" przy pompce paliwa, można to było sprawdzić po postoju przed odpaleniem parę razy przekręcic kluczyć aby pompka właczyła sie 2 3 razy i problem znikał, ale dzialo się to raczej po dłuższych postojach

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szefo79
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pobiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 Jtdm 175 KM
    Postów
    129

    Domyślnie

    wrażenie jest takie ze w zalezności jak "to coś" sie ustawi tak auto odpala tzn. przy rożnych ustawieniach tej cześci która odpowiada za szarpanie to szarpanie ma różną siłe. A czy żle dokręcone koło pasowe wału korbowego może dawac taki efekt?
    Jak to jest z dwumasem jest różnica w odpalaniu ze sprzegłem lub bez? czy wraz z wcisnieciem sprzegła szarpanie znika czy nie ma znaczenia?
    słuch absolutny to nie jest umiejętność grania Chopina bez nut lecz zrozumienie komunikatów na dworcu PKP

Podobne wątki

  1. [159] Szarpnięcie przy odpalaniu
    Utworzone przez Maciek_m83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-07-2015, 15:08
  2. Obroty przy odpalaniu.
    Utworzone przez pawel365 w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 20:43
  3. [159] Problem przy odpalaniu
    Utworzone przez Apollion w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-07-2012, 07:27
  4. Piski przy odpalaniu
    Utworzone przez koper1990 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 15:47
  5. [145] Zgrzytanie przy odpalaniu
    Utworzone przez sebol161 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 08:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory