Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Problem z odpowietrzeniem po zdjęciu tylniego zacisku

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie Problem z odpowietrzeniem po zdjęciu tylniego zacisku

    Witam! dzisiaj kupiłem zestaw naprawczy tylniego hamulca i postanowiłem wymienić te wszystkie gumy w zacisku. Po złożeniu mam teraz problem z odpowietrzeniem hamulców. Próbowałem odpowietrzyć najpierw tylko ten zacisk co go robiłem konkretnie lewy tył. Ale za żadne skarby nie chce lecieć z niego płyn. W zbiorniczku płynu nie ubywa po dolaniu. Próbowałem na włączonym i wyłączonym zapłonie na zapalonym silniku i nic. Pedał hamulca za pierwszym razem trochę twardy potem miekki i wchodzi do samej podłogi, pompowianie nic nie daje ciagle miekki... Więc postanowiłem odpowietrzyć prawe tylne koło, po odręceniu odpowietrznika odrazu poleciał płyn. Parę razy pompowałem (tzn mój pomocnik) odkręciłem leci sam płyn bez powietrza jest niby o.k. Znowu lewy tył i nic nie leci. Spróbowałem odpowierzyć przód. Prawe przednie koło też nic nie leci i to po kilkunastu próbach a lewe koło odrazu leci płyn i odpowietrzyłem bez problemu. Pytanie teraz co jest grane? Na tą chwile nie mam prawie hamulców pedał jest miekki i wpada do samej podlogi.:-( Jak prawidłowo odpowetrzyć hamucle w 166? Odpowietrzamy najpierw tak jak w starych autach bez absu: tył prawy/lewy, przód prawy/lewy czy odwrotnie? Na włączonym zapłonie czy silniku? Podejrzewam, że mógł zapowietrzyć się abs jeżeli tak to jak go odpowietrzyć? jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    miałem kiedys podobnie to odkręciłem odpowietrznik kolega nacisnął pedła hamulca ( powietrze szło przez odpowietrznik) i trzymał w tym momencie ja dokręcałem odpowietrznik jak juz dokreciłem on puszczał pedał ( zamknięty odpowietrznik wiec puszczając pedał zaciągało płyn ze zbiorniczka) jak puścił znowu odkręcałem odpowietrznik on wciskał pedał trzymał a ja dokręcałem a on puszczał w ten sposób pojawił sie płyn a później już normalną procedura która sam opisałes wyżej. Jeśli chodzi o ABS to odpowietrzaj na włączonym zapłonie
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 21-09-2011 o 08:47

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak jak napisał kolega wyżej. Nie ma żadnej filozofii w odpowietrzaniu po prostu nie umiejętnie to robiłeś.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Właśnie chodzi o to, że nawet powietrze nie schodzi z tych dwóch zacisków. Nie działa mi jedna sekcja. W alfie pierwsza sekcja to prawy przód i lewy tył, druga to lewy przód i prawy tył czyli na krzyż. Wiem jak się odpowietrza w autach robie przeważnie wszystko sam ( nie pierwszy raz odpowietrzam hamulce, mam za sobą parę wymian sprzęgieł, rozrządów itp.) tym bardziej, że byłem w serwisie i maszyną ciśnieniową nie można było przelać płynu na tej jednej sekcji i odpowietrzyć i mechanicy sami przez 3 godziny próbowali. Odpowietrzałem przy pompie, na wyjściu abs i rezultaty nadal kiepskie. Na dzień dzisiejszy diagnoza to pompa- zamówiony jest już zestaw naprawczy. Pedał hamulca odbija czasami z lekkim opóźnieniem i przy odbiciu zasysa tylko na tej sekcji z powrotem lekko powietrze. Pompa póki była zalana i układ był cały wypełniony płynem wszytko chodziło, przy naprawie tylniego zacisku trochę zapowietrzyłem układ i dlatego wyszły takie cyrki bo coś było już nie tak i wszyło przy okazji. Taka jest jak narazie moja opinia i mechaników zresztą też. Napisałem wcześniej tego posta bo poprostu zgłupiałem i zacząłem myśleć, że może w tych autach jest jakiś myk. Tak czy siak dzięki za odpowiedź, napiszę w piątek co z tego wyszło. Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    jak juz pompką ciśnieniową sie bawili i mieli problem to faktycznie masz cos nie tak dobrze że wyszło teraz a nie przy hamowaniu a raczej nie-hamowaniu. pozdro

Podobne wątki

  1. Szarpie po zdjęciu nogi z gazu między 2 a 3 tys
    Utworzone przez dymek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 22:52
  2. Spręzyna od tylniego zacisku
    Utworzone przez master007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 04:51
  3. Po zdjęciu zaślepki egr dymi na czarno
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-05-2012, 22:27
  4. Problem z pilotem po zdjęciu klemy
    Utworzone przez Paco1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 17:34
  5. co po zdjęciu głowicy
    Utworzone przez seb22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-09-2007, 19:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory