Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Bezpiecznik 60A za akumulatorem, od czego on jest.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie Bezpiecznik 60A za akumulatorem, od czego on jest.

    Witam, rozładowuje mi akumulator (swój aku oddałem na gwarancję i używam jakiejś padaki teraz). Sprawdzając pobór prądu na akumulatorze, wychodzi mi (auto pozamykane) że zaraz po zamknięciu pobór jest około 200mA, po niedługim czasie spada do (przepisowych) 60mA, na klemie + są przyłączone przewody, jeśli odkręcę jeden z nich to pobór prądu spada praktycznie do zera. Również za aku jest bezpiecznik 60A gdy go wyjmę (wszystkie przewody podpięte do klem)to pobór również spada do zera (zatem ten przewód z klemy prowadzi do bezpiecznika 60A), teraz moje pytanko, za co odpowiada ten bezpiecznik i jak u was wygląda sprawa z poborem prądu w pozamykanym aucie? W instrukcji nie znalazłem tego bezpiecznika.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Ten bezpiecznik jest zabezpieczeniem głównym całej tablicy (bezpieczniki i przekaźniki) umieszczonej po prawej stronie bagażnika.
    Dla informacji podam, że masz jeszcze następny "duży" bezpiecznik 150A na jednym z czerwonych przewodów który zabezpiecza pozostałe systemy z przodu samochodu.
    Drugi przewód czerwony idzie na rozrusznik i nie ma zabezpieczenia.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 03-11-2011 o 14:58

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Chodzi o to, żeby w czasie kolizji i uszkodzenia kabla + nie doszło do zwarcia i pożaru.
    Odcięcie musi więc nastąpić jak najbliżej źródła, stąd też ten duży bezpiecznik blisko accu.

    Wyciągając ten bezpiecznik odcinasz wszystkie odbiorniki, stąd zerowy prąd.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Z tego co widzę to nie odcinam wszystkich odbiorników tylko te (chyba, nie sprawdzałem dokładnie) które mają bezpieczniki i przekaźniki po prawej stronie w bagażniku, wiem że na pewno nie działają fotele. Jak to wygląda w waszych bellach, jaki jest pobór prądu przy zamkniętym aucie.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Mnie moim dobrym bo tanim i chińskim miernikiem nie udało się ustalić - obadaj ten wątek:
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...tml#post554498

    200mA łykał u mnie gdy działał ten czasowy wyłącznik światła w bagażniku (przy otwartej klapie, nawet z odpiętą żarówką), później spadło do "niewiadomoilu" .

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Nie będę zakładał nowego tematu, a więc rozmowę o prądzie i napięciu toczmy dalej w tym wątku. Jak u was wygląda napięcie (bez żadnych odbiorników)po kolei: na akumulatorze, alternatorze i w tej skrzynce na ścianie grodzeniowej, (bo u mnie na każdym z tych miejsc jest inne, nie wiele ale zawsze), i jeszcze jedno ta skrzynka na ścianie grodzeniowej to jest dioda?

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Ta "skrzynka" w komorze silnika na ścianie grodziowej to jest rozgałęźnik zasilania, tam przychodzi główne zasilanie z aku 2 przewody i rozdziela się na rozrusznik plus alternator i zasilanie pozostałych obwodów - moduł bezpieczników i przekaźników na podszybiu oraz skrzynka za lewym reflektorem (wentylator chłodnicy, światła).
    Wystarczy zapoznać się ze schematem zasilania z instrukcji serwisowych eLearn lub DTE.
    Napięcie mierzone na aku i pozostałych obwodach winno być takie same (przy wyłączonych odbiornikach), przy takim przekroju przewodów zasilających nawet przy włączonych odbiornikach dopuszczalne różnice to 0,1 V.
    Jeśli jest inaczej to świadczy o złych stykach.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 10-11-2011 o 19:58

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Sprawdzając tą skrzynkę miernikiem po odłączeniu kabli wychodzi na to że jest to dioda, bo przewodzi prąd tylko w jedną stronę. to u mnie musi być coś nie tak z kablem do aku bo jest spadek napięcia na kablu jakieś 0,3v

Podobne wątki

  1. [164] Przepalony bezpiecznik - nie wiadomo od czego :/
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-04-2014, 19:18
  2. [159] Do czego ten bezpiecznik F72
    Utworzone przez wino-w2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 13:32
  3. Bezpiecznik 70A do czego?
    Utworzone przez axel83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-03-2012, 17:26
  4. Wąż pod akumulatorem od czego??? 156 1.9 JTD 16v
    Utworzone przez Matis_FG w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-06-2011, 16:34
  5. [146] od czego ten bezpiecznik ?
    Utworzone przez stanislowa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-05-2010, 13:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory