Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Hamowanie lewą nogą - JTD. Duszenie silnika.

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    145 JTD
    Postów
    171

    Domyślnie Hamowanie lewą nogą - JTD. Duszenie silnika.

    Witam.

    Mam pewien problem, otóż lubię sobie dobrze pojeździć, mam kapitalna warunki, jako iż mieszkam na Podbeskidziu, serpentyn, piękne górskie odcinki i nie tylko. Niestety jestem zniesmaczony podejściem inżynierów Alfy Romeo (czy tam Fiata ) krzywdą jaką mi wyrządzili. Mianowicie, podczas hamowania lewą nogą, komputer jakby odcinał moc, tzn dohamuje się do zakrętu, wkładam odpowiedni bieg, dociskam gaz i naciskam hamulec żeby zniwelować podsterowność i słyszę "łuuuu" obroty spadają, (już nie mowie o tym ze jakieś audi mnie wyprzedza) przez kilka sekund auto jakby miało jakiegoś turbo laga, i po chwili dopiero wciska w fotel. Czy ktoś wie jak mi pomóc i stłumić ten sygnał który każe mojemu silnikowi tak się dusić? Powiem, że ani w matizie, ani w starej Corsie A GSI, ani nawet w Iveco Daily coś takiego nie występuje i można śmiało hamować lewą nogą a silnik ciągnie bez zmian. Bardzo potrzebuje niezależnego hamulca.
    Alfaholicy! Proszę o pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    może pasztetowe hamulce z tyłu i dusisz to czym chcesz jechać...?
    Do takich zabaw balansem układ hamulcowy powinien być zobiony na tip-top.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    Kolego mam też JTD i to prawda że tak właśnie jest a to dlatego że w JTD wszystko podpięte jest pod komputer (podejrzewam że jak w każdym w miare nowym aucie np mamy fabia 07r czy toyota taty ale to juz wogule komputer) nawet gdy podepniesz sie interfejsem pod FES-a i popatrzysz to tam nawet widać że komputer wie kiedy wciskasz sprzzegło hamulec itp także o takiej jeździe możesz troszke zapomnieć ale uważam że to nie potrzebne jest wogule 145 jest bardzo trudno wyprowadzić z równowagi nawet jesli chodzi o podsterowność gdy w gre wchodzi szybki zakręt auto nie wyciąga na zewnątrz nawet jak ja mam na twardych sprężynach na mokrym (podejrzewam że kolega też ma twarde) jedno jest pewne że każde naciśniecie hamulca powoduje zamknięcie dopływu paliwa tak aby auto jednocześnie nie jechało i hamowalo chyba chodzi troche o ABS kilka razy też tak zrobiłem i zapaliła się kontrolka abs bo komputer zarejstrował błąd
    a że tereny kuszą do takiej jazdy to rozumiem

    pamiętam że kiedyś ucząc sie jeździć nie mając prawka (tylko cicho ) cinqsiem obracałem się nawet przy pomocy dohamowania lewą nogą
    fajny odcinek Top Gear był też gdy pani Smith niemka na torze Nürburgring wariowała fordem transitem i przy policzyłem 5 dohamowaniu abs odmówił posłuszeństwa całkowicie
    ale życze jak najlepszej zabawy w górach

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał evo Zobacz post
    Witam.

    Mam pewien problem, otóż lubię sobie dobrze pojeździć, mam kapitalna warunki, jako iż mieszkam na Podbeskidziu, serpentyn, piękne górskie odcinki i nie tylko. Niestety jestem zniesmaczony podejściem inżynierów Alfy Romeo (czy tam Fiata ) krzywdą jaką mi wyrządzili. Mianowicie, podczas hamowania lewą nogą, komputer jakby odcinał moc, tzn dohamuje się do zakrętu, wkładam odpowiedni bieg, dociskam gaz i naciskam hamulec żeby zniwelować podsterowność i słyszę "łuuuu" obroty spadają, (już nie mowie o tym ze jakieś audi mnie wyprzedza) przez kilka sekund auto jakby miało jakiegoś turbo laga, i po chwili dopiero wciska w fotel. Czy ktoś wie jak mi pomóc i stłumić ten sygnał który każe mojemu silnikowi tak się dusić? Powiem, że ani w matizie, ani w starej Corsie A GSI, ani nawet w Iveco Daily coś takiego nie występuje i można śmiało hamować lewą nogą a silnik ciągnie bez zmian. Bardzo potrzebuje niezależnego hamulca.
    Alfaholicy! Proszę o pomoc.
    Klekot to nie wyścigówka ale jak lubisz ostro pojeździć samochodem na ropę zwróć się do kolegi BANY na ALFACLUBIE.On ściga się ropniakiem więc na pewno wszystko Ci wyjaśni.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    W/w powody możliwe, ale ja bym się czepił, czy serwo szczelne, tak na wszelki wypadek. Może lewe powietrze jest przez serwo i stąd chwilowy świr.
    Jakbyś chciał wyłączyć ABS, to zaciągnij ręczny i przejedź kilkanaście metrów ze zblokowanymi kołami, zapali się kontrolka i po problemie. Żeby włączyć, wystarczy znów uruchomić auto i z powrotem działa
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 19-11-2011 o 20:06
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    W/w powody możliwe, ale ja bym się czepił, czy serwo szczelne, tak na wszelki wypadek. Może lewe powietrze jest przez serwo i stąd chwilowy świr.
    Jakbyś chciał wyłączyć ABS, to zaciągnij ręczny i przejedź kilkanaście metrów ze zblokowanymi kołami, zapali się kontrolka i po problemie. Żeby włączyć, wystarczy znów uruchomić auto i z powrotem działa
    Wiesz jak działa servo w dieslu?skąd bierze podciśnienie?ABS tak nie wyłączysz...
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Wiesz jak działa servo w dieslu?skąd bierze podciśnienie?ABS tak nie wyłączysz...
    No to jak działa, skąd bierze i jak wyłączę?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    145 JTD
    Postów
    171

    Domyślnie

    Cytat Napisał loco145 Zobacz post
    nawet gdy podepniesz sie interfejsem pod FES-a i popatrzysz to tam nawet widać że komputer wie kiedy wciskasz sprzzegło hamulec itp także o takiej jeździe możesz troszke zapomnieć ale uważam że to nie potrzebne jest wogule 145 jest bardzo trudno wyprowadzić z równowagi nawet jesli chodzi o podsterowność gdy w gre wchodzi szybki zakręt auto nie wyciąga na zewnątrz nawet jak ja mam na twardych sprężynach na mokrym (podejrzewam że kolega też ma twarde) jedno jest pewne że każde naciśniecie hamulca powoduje zamknięcie dopływu paliwa tak aby auto jednocześnie nie jechało i hamowalo chyba chodzi troche o ABS kilka razy też tak zrobiłem i zapaliła się kontrolka abs bo komputer zarejstrował błąd
    a że tereny kuszą do takiej jazdy to rozumiem


    ale życze jak najlepszej zabawy w górach
    Właśnie o to chodzi, że mamy tutaj taką nieformalną, mała grupkę rajdową i często jeździmy razem w bezpiecznych warunkach - tylko ja mam diesla - ostatnio nawet wystartowałem w "Mini sprincie" taka mała impreze i zrobiłem 9 czas w klasiena 20 samochodów - seryjną 145 JTD na wykończonych oponach - konkurencja na slickach.
    ABS u mnie i tak nie działa, bo poodłanczałem czujniki - jeden sie spalił - to reszte odłączyłem.

    Problemem jest właśnie ten sygnał o hamowaniu - jego trzeba oszukać.

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Klekot to nie wyścigówka
    Oczywiście, że nie, ale nie stac mnie na dwa samochody, na zbudowanie rajdówki do zabaw a cywila na dojazdy do pracy i na uczelnie, a za alfe mocno sie wziąłem - dawno nie pisałem nic w moim temacie z braku czasu, ale juz nie przypomina tego trupa którym była na początku, jeździ o wiele lepiej, jestem w trakcie montowania płyty pod silnik i kompletu rozpórek- napewno jej to nie zaszkodzi, a fajnie czasem objechać jakiegoś benzyniaczka Od razu mówie - nie jestemjakims diesel -maniakiem ani nie mam zamiaru sie kłócić na temat wyższości ropy nad benzyna i odwrotnie-jestem fanem motoryzacji, mam alfe i lubie dużo i szybko pojeździć

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    490

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    No to jak działa, skąd bierze i jak wyłączę?
    Podciśnienie powstaje w vacum pompie a nie z kolektora dolotowego a abs wyłączysz np przez wyjęcie bezpiecznika - wydaje mi się lepsze od jechania na zaciągniętym ręcznym.
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    601

    Domyślnie

    Cytat Napisał evo Zobacz post
    jestem w trakcie montowania płyty pod silnik i kompletu rozpórek- napewno jej to nie zaszkodzi, a fajnie czasem objechać jakiegoś benzyniaczka Od razu mówie - nie jestemjakims diesel -maniakiem ani nie mam zamiaru sie kłócić na temat wyższości ropy nad benzyna i odwrotnie-jestem fanem motoryzacji, mam alfe i lubie dużo i szybko pojeździć
    Napisz coś więcej o płycie i rozpórkach. Dorabiałeś? Kupiłeś gotowe?
    W okolicach Ustronia, Wisły zawsze było pełno maniaków rajdowych

Podobne wątki

  1. Hamowanie silnika i brak reakcji na gaz
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-02-2016, 13:23
  2. [159] 1.9 jtdm 16v - Szarpanie/zmiana biegów + duszenie silnika
    Utworzone przez szymon1987 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 00:17
  3. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 22:22
  4. Duszenie i gaśnięcie silnika przy przyspieszaniu JTD
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 19:49
  5. [164] Przerywanie silnika, duszenie, szarpanie
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-03-2010, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory