Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Czujnik Temperatury wody a temperatura silnika i termostat

  1. #1
    black1233
    Gość

    Domyślnie Czujnik Temperatury wody a temperatura silnika i termostat

    Witam

    Panowie i Panie mam pytanie odnośnie Czujnika temperatury wody a temperatury silnika a konkretniej wskaźnika temperatury .

    Wymieniłem 2 tyg. temu termostat na nowy bez zmiany czujnika cieczy w nim się znajdującego i teraz mam tak że silnik mi się nagrzewa itd. ( wcześniej przy uszkodzonym termostacie i cały czas otwartym obiegu to nic z tego) nagrzewa się do 90 stopni podczas jazdy kiedy powietrze przechodzi przez chłodnica na wolnych obrotach i postoju wskazówka przekracza 90 stopni jest 100 ,może 110 i dopiero przy tej temperaturze czujnik włącza wentylator. czasem też przy normalnej jeździe wskazówka skacze z 90 stopni na 70 ale za chwilę znowu wzrasta do 90.

    teraz moje pytanie czy to czujnik jest do wymiany ? raczej w uszkodzony termostat nie wierzę ponieważ niedawno wymieniony.

    i drugie pytanie : jaka jest w miarę dobra firma produkująca wahacze do alfy za w miarę rozsądną cenę ?

    ---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 12:37 ----------

    Odnośnie alfty to jest 1,6 bęzyna 99 rocznik.

    Co prawda nie jest to problem który uniemożliwia jazdę ale nie lubię jak mi ta wskazówka lata, termostat jest wymieniony i powinien trzymać równo 90 stopni a nie 90-100-80 i znowu 90 i jak wspomniałem dmuchawa się załącza przy zbyt wysokiej temperaturze

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS
    Postów
    25

    Domyślnie

    sprawdz jaka temperature pokazuje ECU. Mam podobny problem, wentylator zalacza mi sie przy 112 stopniach wg wyswietlacza kabinowego, a jak podpialem pod laptopa, to sie okazalo, ze to 112 stopni na wyswietlaczu odpowiada 97 stopniom odczytanym przez ECU.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    to co pokazuje zegarek to że tak powiem głupoty - z lekka... najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić jak kolega wspomniał co pokazuje ECU - u mnie np. jak tylko wskazówka przekroczy 50stop komputer pokazuje już pod 70...

    co do wahaczy to nie ma sensu kusić się na wynalazki typu QAP, fast czy inne... ja mam u siebie założone firmy VEMA (kpl.) w marcu będą 2 lata - jest super - Boże byle tylko nie zapeszyć ktoś pisał też coś o firmie Stenberg czy jakos tak ale nie wiem jak się sprawują.

  4. #4
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    No dobrze Panowie więc co do czujnika to nie zawracać sobie tym d...y ?

    fakt faktem on ma pokazywać poprawnie , jest jakiś sposób żeby to naprawić ? bo jak napisałem wcześniej termostat jest nowy i za choleręnie uwierze że nie trzyma.
    A odnośnie wahaczy to dobrze wiedzieć bo niedługo będe musiał wymienić obydwie strony razem z tarczami i klockami

    ---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 16:35 ----------

    z tego co widzę te wahacze vemy nie są jeszcze takie drogie

    ---------- Post added at 17:03 ---------- Previous post was at 16:40 ----------

    Poza tym lista rzeczy do zrobienia w moim samochodzie jest dosyć długa bo był troche zaniedbany .

    Narazie tylko wymieniłem kompletny termostat z rozrządem rolkami napinaczem i pompą wody z metalowym wirnikiem ( plastikowe niestety pękają)

    A zostały mi jeszcze hamulce ( klocki wsadzone nowe ale tarcze są do wymiany nawet do przetoczenia już się nie nadają wszystkie 4) więc hamulce i klocki i zastanawiam sie nad wentylowanymi bo są zwykłe , na początek pewnie przód pójdzie do wymiany. razem do tego dwa wahacze górne i prawy dolny razem z tulejami i silentblokami (coś mi piszczy z lewej strony przy jeździe na nierównym terenie więc napewno tuleja) dalej są filtry ( powietrza , paliwa) 8 świeć bo to TS , przewody napięciowe narazie zostawiam.

    po wymianie filtrów ( jak nie pomorze) pewnie przyjdzie czas na czyszczenie przepustnicy i przepływomierza powietrza bo jest falowanie obrotów jak zrzucam podczas jazdy na luz i hamuje.

    Następnie bendliks w rozrzuszniku do wymiany wiadomo dlaczego.

    Coś piszcze przy odpalaniu przez pare sekund ale to na szczęście nie wariator tylko prawdopodobnie pasek klinowy jak jest zimny ,chociaz wariator też pasuje sprawdzic.

    teraz jeszcze muszę chłodnice sprawdzić alebo wymienić bo płyn ucieka dołem ( albo wężyk nie ściśnięty tak jak powinno albo dziurka w chłodnicy )

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bbbbb29
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Janowiec Wlkp. kuj-pom
    Auto
    Alfa 156 2.5V6 2002r
    Postów
    52

    Domyślnie

    Co do wahaczy to się nie wypowiem bo nie wiem, nie zmieniałem jeszcze, ale jeśli chodzi o temperaturę cieczy to nie powinna wzrastać powyżej 95. Wskaźnik kabinowy jest rzeczywiście niedokładny, ale jak ja sprawdzałem na swoim przykładzie z nowym termostatem to jak na wskaźniku była wskazówka na 50 to było w ECU prawie 70, jak na wskaźniku była 70 to miałem 80 na ECU, a 92 miałem max i tutaj i tutaj, Wiec wskaźnik kabinowy nie oszukuje aż tak bardzo ale ma jakby inną podziałkę. Kolego podepnij się pod komputer i zobacz jak się zmienia temperatura u Ciebie, okolo 87 powinien byc mały skok temperatury na niższą bo wtedy termostat w pełni się otwiera a potem już tylko stabilizacja, jeśli wcześniej miałeś zepsuty termostat i nie nagrzewał się silnik a teraz się przegrzewa to coś jest nie tak, nie sądzę aby coś innego miało wpływ jeśli temp Ci skacze od 70 do 100 a nawet 110. Jeśli nie masz podpięcia do kompa to możesz sprawdzić "ręcznie". na zimnym silniku odpal samochód i nagrzewaj tak do 80 stopni potem sprawdz wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy, jeśli jest zimny jest ok (zimny blisko termostatu nie bedzie, ale bliżęj chłodnicy zobacz) jeżeli przekroczysz 90 stopni na wskaźniku sprawdź jeszcze raz wąż jeśli dalej będzie zimny bliżej chłodnicy to termostat nie puszcza.
    Jest jeszcze jedna opcja jeśli termostat puszcza Ci przy 90 stopniach gorącą wode na chłodnice, wiatrak może Ci nie działać na 1 biegu, obok wiatraka na chłodnicy jest taki opornik ("czujnik" zaznaczony na zdjęciu poniżej) który przy określonej temperaturze (chyba 92) załącza wiatrak na 1 bieg. Za pierwszy bieg odpowiada właśnie ten opornik za drugi czujnik temperatury w termostacie. Jeśli masz gorącą chłodnice przy troszkę ponad 92 stopniach na wskaźniku w środku, a wiatrak nie chodzi to najprawdopodobniej będzie ten opornik. Możesz spróbować złączyć te kable na chwile i zobaczyć czy zakręci wiatrak (jeśli zakręci wyeliminujesz niełączący przewód opornika ale uważaj na palce) Sam opornik ciężko sprawdzić przy jakiej temp się załącza. Ale coś wymyślimy
    Może najpierw go przede wszystkim obejrzyj czyli wyciągnij i zobacz czy nie jest popękany bo często się to zdarza. Wykręcisz go bez zdejmowania wiatraków chłodnic itp (jest po prostu na 2 śrubki śrubokręt krzyżowy). Jeśli jest popękany to raczej czas na nowy, jeśli nie -weź miernik ustaw na opór i zmierz na zimno na wyjściach - nie powinien nic wskazywać, następnie zrób mu test - weź mocno grzejącą suszarkę albo farelkę i grzej go z bliska mierząc cały czas opór, jeśli długo nic to raczej do wymiany. Jeśli zacznie coś wskazywać to na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Może od znajomego jakiegoś pożycz na sprawdzenie. Poniżej wygląd opornika i miejsce gdzie on jest, jeśli masz dwa wentylatory masz dwa oporniki między wentylatorami. Oporniki są tylko jednego rodzaju, tzn są 30Ohm chyba i 50 ohm ale nie ma większego znaczenia jaki kupisz. Kwestia czy lepiej nowy czy używany to zdecydowanie nowy. Powodzenia i daj znać jak oględziny.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	large_1355607080.jpg
Wyświetleń:	1819
Rozmiar:	8.1 KB
ID:	45126Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mniejsze33312.jpg
Wyświetleń:	3270
Rozmiar:	296.8 KB
ID:	45127

  6. #6
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    Odnośnie wężyków to powiem ci że poniżej temperatury otwarcia jest zimny ten górny wężyk od termostatu do chłodnicy , natomiast powyżej 90 obieg sie otwiera i jest ciepły , może faktycznie masz racje z tym opornikiem, dlatego że od razu włącza mi się prawdopodobnie 2 bieg chłodnicy ,impulsem z czujnika co nie zmienia faktu że przy wymianie wyrzuce i ten opornik i czujnik cieczy

    ---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 22:23 ----------

    Ogólnie podczas jazdy to jestem zadowolony bo jako tako trzyma ,są lekkie machnięcia ale lekkie , natomiast ta temperatura skacze w góre tylko na "luzie"

    ---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:24 ----------

    w tym samochodzie widze jest więcej czujników niż włosów na głowie...

    ---------- Post added at 22:38 ---------- Previous post was at 22:25 ----------

    Faktycznie masz racje jest tam taki czujnik w osłonie plastikowej, wyjmę go w wolnej chwili bo widzę że tam jakieś strasznie małe śrubki są, jeżeli on jest walnięty to wymienie na nowy o ile nie wymienie całej chłodnicy bo widzę że coś cieknie od dołu.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Niski
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 3.2 GTA Q2
    Postów
    341

    Domyślnie

    Panie i Panowie. Z wskaźnikiem kabinowym temp wody jest jak z dyszlem benzyny. W którymś momencie pokazuje mniej więcej prawidłowo

    Też miałem ten problem, że mi się wskazówka dynda, podpiąłem pod kompa i wszytko jasne. To nie VW/AUDI, że masz równoważoną temperaturę na 90stopniach i stoi dęba, żeby nie wkurzać użytkownika. Dopiero jak przekroczy jakąś tam wartość to wskazówka błyskawicznie wędruje.

    U mnie jest tak. Tylko, że ja mam ciasno pod maską.

    50 wskazówka - 70 komp
    70 wskazówka - 80 komp
    90 wskazówka - 89 komp
    dalej mniej węcej
    100 wskazówka - 94 komp
    108 wskazówka - 97 komp i włącza się wichura

    To samo przy nagrzewaniu silnika - dojdzie jeśli dobrze pamiętam do 87 stopni wskazówka i prawie się pokrywa z kompem i otwiera się duży obieg i momentalnie spada prawie do 70 na wskazówce czyli jakieś 70 w kompie.
    Po mojemu wszytko gra tylko trzeba się przyzwyczaić.

    A wskaźnik paliwa pokazuje wam prawidłowy stan ?

    Aha i też na początku myślałem, że mam walnięty opornik, ale jak spiąłem na krótko to dopiero wentylatory chodziły.

    Z tych trzech malutkich tylko zegarek chodzi jak szwajcar

  8. #8
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    Czyli z tego co mówisz wynika że wskaźnik jest cholernie czuły i reguje na zmienę choćby o 1 stopień. ale mniejsza o to fakt też jest taki ze muszę ten opornik sprawdzić przy wentylatorze.

    odnośnie wskaźnika paliwa to jak kupiłem myślałem że jest spiepszony. nalałem pół baku i ok stanełem na górce i był cały potem znowu rezerwa która zapala się przy 10 litrach

    ---------- Post added at 23:00 ---------- Previous post was at 23:00 ----------

    Jeszcze jedna sprawa odnośnie tej temperatury, wentylator załącza mi się wtedy kiedy ta wskazówka przekracza 90 stopni mniej więcej dochodzi do pierwszej kreseczki po 90 stopniach i wtedy prawdopodobnie czujnik go załącza.



    teraz pytanie ponieważ drugi bieg wentylatora jest słyszalny ze środka auta na postoju, natomiast jak jest z pierwszym jest on słyszalny ?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Niski
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 3.2 GTA Q2
    Postów
    341

    Domyślnie

    Czyli włącza ci się jak dochodzi do pierwszej kreski po 90 (licznikowo 110), a tak na prawdę 97stopni.

    Podejrzewam, że nie słyszałeś jeszcze drugiego biegu. Zepnij na krótko to poczujesz moc.

  10. #10
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    Czyli skoro naprawdę mam 97 stopni to wszystko jest w porządku ?

    wole narazie nic nie spinać na krótko. w rz

    to w takim razie jak to jest skonstruowane że taka różnica jest między wskaźnikiem a tym co jest w rzeczywistości

    ---------- Post added at 23:57 ---------- Previous post was at 23:55 ----------

    w każdym razie zobacze jeszcze ten opornik na wentylatorze i może wymienie ten czujnik jak nic to nie zmieni to zostawie tak jak jest

    ---------- Post added 25-01-2012 at 00:02 ---------- Previous post was 24-01-2012 at 23:57 ----------

    Jak dla mnie nie powinna ta wskazówka tak skakać, wcześniej jeździłem renault i jakoś wskaźnik utrzymywał się mniej więcej po środku a w tym pochodzi troche na luzie i pokazuje jakby się nie wiadomo jak nagrzewał

Podobne wątki

  1. [GTV] temperatura pracy silnika, czujnik temperatury
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-02-2016, 21:55
  2. Czujnik temperatury wody
    Utworzone przez psz w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 08:31
  3. Termostat i czujnik temperatury
    Utworzone przez miedziu w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 20:52
  4. czujnik temperatury wody...??
    Utworzone przez whoocash1984 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-10-2012, 19:52
  5. Czujnik temperatury wody 2.4 JTD
    Utworzone przez Bella156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-09-2009, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory