Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Trzęsie i drga podczas odpalania.

  1. #1
    McDalenka
    Gość

    Domyślnie Trzęsie i drga podczas odpalania.

    Witam wszystkich Alfoholików.
    Może tak od razu przejdę do sedna.
    Moja bella to jednostka diesle'a 1.9 JTD, rocznik 2005.
    Problem polega na...odpalaniu auta przy minusowych temperaturach , temat zapewne znany niejednemu właścicielowi diesel'a.

    Od kilku dni, kiedy temperatura sięga do -17 stopni auto zaczęło płatać mi figle :/ Niestety...tą zimę musi postać na parkingu i ledwo co zaczęły się mrozy ja już mam ogromny problem .
    Podczas pierwszego rozruchu silnika coś tam kręci...krztusi się...auto całe trzęsie, niemiłosiernie drga (od wewnątrz jest to straszne przeżycie) i wogóle nie załapuje.
    Dopiero przy drugiej próbie uruchomienia, po 12 sekundowym krztuszeniu i wytrzęsieniu auta silnik wchodzi na obroty i zaczyna już ładnie miarowo pracować. Później nie ma problemu...nie gaśnie, ładnie pracuje...sęk w tym odpalaniu właśnie . Dzieje się tak po nocy na podwórku oraz po 8 godzinnym postoju przed miejscem mojej pracy, a mianowicie rano o 6.45 (pierwsze odpalanie po nocy) i o 15.15 (kiedy kończe pracę). Wieczorami, kiedy auto w ciągu dnia trochę jeździło odpala się znacznie lepiej.
    Dodam, że zanim odpale silnik podgrzewam świecę dwa razy. Zauważyłam również, że podczas odpalania wyświetlacz na kokpicie gaśnie..i się zapala...gaśnie i zapala.
    Jaka może być przyczyna takiego zachowania auta?
    Dodam, że odkąd ją kupiłam (od sierpnia 2011 r.) leje tylko i wyłącznie On w Shellu V-Power, olej latem był wymieniony, filtry też.
    Wyczytałam, że może to mieć związek z zapchanymi przewodami paliwowymi bądź z zamarzniętą wodą w ropie więc zaopatrzyłam się w preparat Xeramic (czyści wtryskiwacze diesle'a), którego użyłam od razu (według zalecenia pana ze stacji paliw na pełen bak wlałam całą zawartość buteleczki) oraz zakupiłam Xeramic Antyżel, aczkolwiek jeszcze go nie użyłam, nie byłam pewna czy oba te preparaty można ze soba łączyć.
    Zanim oddam auto w ręce ASO i zanim zostawię tam pół swojej wypłaty chciałabym Was podpytać, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? , bo jeżeli każdy zimowy postój (nawet ten 8 godzinny) będzie kończył się takim odpalaniem auta to przeklinam dzień, w którym zdecydowałam się na diesle'a :/

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rifle
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    na wsi
    Auto
    147
    Postów
    46

    Domyślnie

    Witam! Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to słaby akumulator, albo świece żarowe do wymiany.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Moim zdaniem te objawy nijak nie wskazują na akumulator - jak już odpali to nierówna praca silnika z niego nie ma jak wynikać. Prędzej właśnie te świece, kiepskie paliwo, filtr paliwa itp.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Rozumiem, że diesel'a odpalać umiesz i wiesz, że świece trzeba podgrzać?
    Jeżeli tak to jak wyżej, albo świece nie grzeją... albo aku masz do wymiany.
    Był wcześniej wymieniany?
    Jakość paliwa też ma tutaj trochę do rzeczy... a nie falują Ci obroty jak już odpalisz?

  5. #5
    McDalenka
    Gość

    Domyślnie

    Świece były sprawdzane, wg. mechanika są ok. Kiepskie paliwo...hmm..tankuję zawsze w autoryzowanych stacjach Shell'a, nie jakieś "lewe" więc paliwo nie powinno być złej jakości.

    ---------- Post added at 12:24 ---------- Previous post was at 12:18 ----------

    Szczepan..podgrzać świece w sensie, przekręcić kluczykiem do zapłonu, poczekać aż się świeca nagrzeje? Jeśli tak to oczywiście, dziś rano przykładowo dwukrotnie nagrzałam świece.
    Akumulator był sprawdzany (bodajże jego napięcie? czy coś w tym stylu) i też było ok.
    Zaraz się okaże, że i mechanika mam do wymiany ;> Niby dobry, bo polecany przez kilku ludzi ale..nie jest to jakiś taki pracujący w renomowanym zakładzie (wiem, że to nie reguła) ale zaraz może się okazać, że źle sprawdził i dlatego teraz..zimą mam problemy takie jakie mam.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Sprawdź akumulator jeszcze raz (dla odmiany u innego speca ) i wtedy się okaże

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Jaki związek może mieć akumulator z 12 sekundowym krztuszeniem się i wytrzęsaniem silnika po odpaleniu?

    PS. Shella to ja bym nie nazwał dobrą stacją...

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Z wszystkich dotychczasowych wymian/napraw w mojej alfce do dziś za najbardziej trafną inwestycję uważam zakup nowego akumulatora. W zeszłym roku cała zima pod chmurką, w tym roku już w garażu. I nie ma bata. Bez względu na mróz...podgrzanko i lalka pyrka aż miło. Już nie jednego vw reanimowałem z szyderczym uśmiechem Acha polecam założenie czegoś o trochę większych parametrach. Na forum jest o tym trochę. Bo w moim przypadku producent zastosował dość "oszczędną" wersję fabrycznego akumulatora.

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał McDalenka Zobacz post
    Dodam, że zanim odpale silnik podgrzewam świecę dwa razy.
    Nie tędy droga. Odpalasz natychmiast po zgasnieciu kontrolki grzania świec żarowych w jtd. Podwójne grzanie jesli już coś daje to tylko przy ekstremalnych mrozach, a tak mocniej doisz akumulator, spróbuj może najpierw zacząc grzac 1 raz i odpalac zaraz.
    Kontrolka świec żarowych nie mruga zaraz po odpaleniu?
    Jaki masz aku? Parametry i jego wiek? Przy nastepnej wymianie aku polecam zamontowac troche mocniejszy np. zamiasz 680A prądu rozruchowego dac 720A - na pewno pomoże w mroźne dni (rozrusznik daje wiekszego kopa), to zauwazyłem u mnie.

    Diesel w zimie to nie zło, gdyż jeszcze z jtd nie miałem problemów, aby odpalic.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    Panowie ja też mam podobne historie z odpaleniem. Dziś rano było -17,5st jak paliłem no oczywiście za pierwszym razem zapalił. Ale wiadomo lekko krztusi się, szarpie, przez kilka sekund po odpaleniu nierówno pracuje i telepie. A mam nowe świece i to wywyższane na forum boskie BERU, nowy akumulator w pełni sprawny. Po prostu jest mróz duży i nie ma się co dziwić, że diesel odpali od strzała i będzie aksamitnie pracował tym bardziej jak ktoś może ma już wyklepane poduchy to efekt telepania się nasila. Takie moje zdanie
    -> Jadąc Alfą, czujesz jakby Twoją duszę lizali aniołowie <-

    --- 148,7 KM @ 4200 obr/min ---
    --- 331,2 Nm @ 2165 obr/min ---

    www.cinsoft.pl

Podobne wątki

  1. [155] 2.0 8v strzela w dolot podczas odpalania
    Utworzone przez DJBisonus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-12-2015, 19:21
  2. Zanikająca iskra podczas odpalania ! 1.8 ts
    Utworzone przez maciejka511 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-09-2014, 17:45
  3. trzesienie podczas odpalania i ruszania
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 28-09-2013, 16:01
  4. Huk podczas odpalania.
    Utworzone przez yarp2326 w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 22:00
  5. Dziwne odgłosy podczas odpalania w JTD
    Utworzone przez borys639 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-01-2010, 11:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory