Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Kontrolka oleju - problem.

  1. #1
    Michu89
    Gość

    Domyślnie Kontrolka oleju - problem.

    Witam. Mam alfę 156 2.0 TS z 99roku. W silniku jest oleju prawie pod maks na miarce, więc ok. Mam problem z kontrolką oleju. Gdy odpalę auto na zimnym, wszystko jest ok. Gdy auta zaczyna nabierać temperatury tak koło 50-60 stopni kontrolka zaczyna mrugać co chwilę. Gdy auto się nagrzeje tak powyżej 70 stopni kontrolka świeci mi już cały czas. Aha i dodam, że dzieje się to tylko na wolnych obrotach, tzn na postoju. Jak ruszę i obroty zwiększą się powyżej 1200-1300 kontrolka znika. Panowie pomóżcie... =/ bo już mnie to martwi. Filtry i olej wszystko dopiero co wymienione.
    Nie wiem czy to ma jakiś związek z tym, ale widzę że jest jakiś przedmuch na kolektorze wydechowym. Tam przy wyjściu z 4 cylindra (ten od razu obok skrzynii biegów). Jak mu przygazuję, widzę jak delikatnie coś tam bąbluje. Chyba to olej.

    Panowie pomóżcie, bo tracę cierpliwość do tego auta. Z góry dziękuję.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Auto do warsztatu nie do jazdy, dzieje sie cos poważnego.
    Jaki olej zalałeś?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    mobil 10w40. Kolega z warsztatu samochodowego, doradził mi go do alfy. Półsyntetyk oczywiście.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Michu89 Zobacz post
    mobil 10w40. Kolega z warsztatu samochodowego, doradził mi go do alfy. Półsyntetyk oczywiście.
    Pewnie innego nie miał(lipa ten olej) jedż z autem do warsztatu na pomiar ciśnienia oleju bo to początek poważnej awarii

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    Nie nie, on mi tylko doradził, a kupowałem sam ten olej. Jaki powinien być olej lany do takiej alfy w benzynie?

    Dodam tylko, że sprawdzałem auto na komputerze teraz i brak błędów... =/

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Uszkodzenia układu smarowania komputer nie ma nic do tego. do T.Sa tylko i wyłacznie olej syntetyczny.
    Musisz zmierzyc manometrem ciśnienie oleju

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    ajjjj z tymi mechanikami. Dosyć, że powinien wiedzieć, bo to robi, to jeszcze zawsze coś spiep***... Ok Kolego. Dzięki za radę. Postaram się w weekend lecieć do mechanika jakiegoś. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie tego oleju? Żeby mnie znowu w konia nikt nie robił. Jak będzie za małe to co może być nie tak?

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Może być pompa oleju, przytarta panewka(oby nie) lub kiepski olej. Skoro zapala sie kontrolka braku cisnienia to jest sporo poniżej 1 bara. Na rozgrzanym silniku cisnienie powinno wynosić około 1.5 bara i zapodaj dobry filtr oleju najlepiej MANNA lub KNECHTA

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    Ok Kolego. Dziękuję Ci bardzo za rady. Napiszę Ci co wyszło po diagnozie itd. Pozdrawiam i nie przeszkadzam już

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Gdyby układ smarowania był sprawny, to Mobil 10W40 nie powodowałby takiego spadku ciśnienia. Sprawdź wartość ciśnienia na oleju, który masz w silniku. Jak siedzi pompa czy panewka to i tak silnik na stół. Po zrobieniu remontu zalej np. Valvoline 10W40 i będzie git

Podobne wątki

  1. [146] kontrolka oleju
    Utworzone przez kulik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-07-2015, 17:03
  2. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  3. kontrolka oleju
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 20:56
  4. [159] problem z kontrolka temperatury oleju
    Utworzone przez nostradamino w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-11-2012, 18:13
  5. [159] migajaca kontrolka temperatury oleju problem
    Utworzone przez nostradamino w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-02-2012, 23:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory