Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 1.9 JTD chyba umarła :(

  1. #1
    Jajdel
    Gość

    Exclamation 1.9 JTD chyba umarła :(

    Witam.

    Wracałem dziś z pracy, patrze w lusterko, a za mną kłęby dymu koloru biało-niebieskiego. Pomyślałem, że to nic dziwnego przy takiej temp. powietrza. Ale gdy wyszedłem z auta poczułem spalony olej, a na ziemi ujrzałem krople oleju. Podniosłem maskę, sprawdziłem poziom oleju - poniżej minimum (lekko umoczony bagnet - prawie pustka). Autko odholowałem do mechanika. W poniedziałek prawdopodobnie dowiem co się stało. Czy to turbina ? Jakieś pomysły ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar 1990mb
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jarocin/Poznan, Poland, Poland
    Auto
    [Była] Alfa Romeo 145 TD 96 r.; [Jest] Alfa Romeo 147 07 r. 1,6 T.S. ; Alfa Romeo 145 1,9JTD++ 99r.
    Postów
    1,111

    Domyślnie

    pewnie moze byc sporo powodów. Wydaje mi się ze jednak to zbędne gadanie skoro auto już u mechanika stoi. Jak bedziesz wiedział co jest to ewentualnie sie pytaj o porady.
    Masz zniszczony lakier w swoim aucie???
    Chętnie pomogę
    Szczegóły:
    http://www.forum.alfaholicy.org/wiel...ml#post1379105


  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    dokładnie... Niech mechanik stwierdzi dokładnie, bo usterka mało typowa jak na JTD, na odległość nie pomożemy
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  4. #4
    Jajdel
    Gość

    Domyślnie

    Mechanik stwierdził uszkodzenie turbiny. Po jej zdemontowaniu oddałem ją tam gdzie rok wcześniej regenerowano. Nie wiem co zrobił gość od turbo ale powiedział, że ośka się zjarała bo leją mi wtryski i muszę je zregenerować. Oddał mi ją niby naprawioną. Po zamontowaniu jej okazało się, że i tak i tak puszcza olej. W związku z tym zadzwoniłem do niego i poinformowałem o fakcie, ten uparł się, że to wina odmy. Mechanik sprawdził odmę i jest ok, póki co odpiął ją aby sobie auto oddychało swobodnie. Co do wtrysków to napaliłem się na ich zrobienie jednak mechanik mi odradził. Sam nie wiem. Alfa zapala w największe mrozy na dotyk, obroty nie falują, silnik pracuje równo, spalanie w normie.

  5. #5
    Allkey
    Gość

    Domyślnie

    Turbo oddał bym tylko na poznań wysyłasz starą odrazu przesylaja zregenerowaną

    Jeżeli wtryski leją tak żeby uszkodzić turbo to twoja JDT pewnie z 12 w mieście zjada.

    Na upartego są stacje diagnostyki wtrysków w polsce, gdzie niestety nie pamiętam kiedyś w GT widziałem. Można by było zobaczyć który i jak leje i kupic samą końcówkę koszt pewnie z 300-600zł szt.

    A jeżeli zregenerowana dalej gubi olej to chyba renegerowano ją na wiertarce frezem.

    Ja osobiście zrobił bym:
    Uparł się na zwrot kasy za regenerację i wysłał do poznania twoją suszareczkę.
    Po powrocie i zamontowaniu wlał bym jakiś czyścik do wtrysków do małej ilości ropy i zostawił na wolnych na godzinke max dwie.
    Podjechał bym do diagnosty sprawdzić stan spalania, jeżeli wtryski faktycznie leją to auto powinno niezłe bąki puszczać i ogólnie smrodzić.

    Jak auto wróci do stanu kondycji wlał bym jakiś ceramizer/xado dla pewnośći przemęczył bym się nawet 300km bez piłowania i miał spokój na parę lat.

    Pozdrawiam i życze udanej naprawy.

  6. #6
    Jajdel
    Gość

    Domyślnie

    Kurde.. pali jak najbardziej w normie... teraz w okresie zimowym w cyklu mieszanym średnio 7/100 km.. z tym ze od pon do pt dojezdzam do roboty na niedogrzanym silniku ok 6 km :]

    Mam wrażenie, że niepotrzebnie regenerowałem turbo rok temu.. pewnie na oryg. częściach pracowało by do dziś bez zarzutów...

  7. #7
    Allkey
    Gość

    Domyślnie

    7 litrów... ja bym za przeproszeniem na 2kę jeździł.
    Nie wiem jak JTD i jaki masz płyn, ja na takim dystansie bym 2x wszedł na roboczą swoim TD. Może jakaś wymiana chłodziwa + czyszczenie, polecam pepsi 50/50 z wodą akurat w lidlu promocja
    Ale zaraz zaraz jak turbina zaczyna puszczać to olej raczej objawiał by się samym dymem za autem a nie kapaniem, może przewód od smarowania masz nieszczelny albo zapchany tak BTW.

    Jak już się udzielałem, jak świeżo regenerowana i cieknie to pan Zenek poleciał w falusa. Ba skoro wyważał turbo przy 180-200 tys obrotów to przy twojej zimowej spokojnej jeździe nawet gramka nie powinna gubić ta turbina. Względnie mój znajomy tokarz jest podwykonawcą w naprawie turbin w Szczecinie, ale sądzę że nowoczesne turbo raczej zwykła tokarka nie zadowala, magnesówka by się przydała.

    Tak z tego co widziałem i przewidywań co da się sp**** twoja jest albo źle wyważona albo przy łożysku ktoś zapomniał o tulejce po toczeniu/frezowaniu dlatego masz takie zmiany paliwowe.

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    145 JTD
    Postów
    171

    Domyślnie

    Wydaje mi się ze 7 litrów to nie jest wielkie spalanie w jtd przy skokach typu 6km i nie ma szans zeby ie jakikolwiek diesel dogrzał przy mrozach rzędu -10 stopni (jeżdzę trzema różnymi dieslami na codzień).
    Odepnij wtyczkę od egr i go zaślep bo to jest podstawa w tym silniku.

  9. #9
    Jajdel
    Gość

    Lightbulb Pomoc w odczycie błędów.

    Postanowiłem zakupić kabel do Alfy. Podłączyłem i wyskoczyły mi oto takie błędy:



    Uploaded with ImageShack.us

    P1320 – Synchronizacja wałka roz. do wału kor.
    P0215 – Pompa paliwa obwodu sterowania
    P0220 – Czujnik położenia pedału
    P0101 – Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza
    P0235 – Czujnik ciśnienia doładowania
    P0404 – EGR - Układ recyrkulacji spalin

    Co zrobić ? Jakie powody mogą być wystąpienia tych błędów?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SeBa_145
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Będzin-Warpie
    Auto
    AR 145 JTD 99'
    Postów
    92

    Domyślnie

    Skasuj błędy, przejedź się kilka km i znowu podłącz i zobaczysz co wyszło. EGR pewnie zapchany, najlepiej wyczyścić i go zaślepić, czujnik ciśnienia doładowania także wyczyścić, jeśli kiedyś odpinałeś przepływkę to błąd pozostał ale może również też być do wymiany, czujnik położenia pedału to przy wymianie sprzęgła wychodzi taki błąd chyba że chodzi o pedał gazu to pod schowkiem jest wtyczka która lubi się luzować i wtedy auto słabo reaguje na przyśpieszenie ale wtedy na fes wyskakuje błąd przyśpieszenia pedału gazu. Pozdro

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.9 jtd 8v Umarła (Nie odpala)
    Utworzone przez bladx w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 11:08
  2. Alfa 147 UMARŁA... POMOCY
    Utworzone przez Arasi w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-12-2013, 16:21
  3. [146] 1.4 TS- Umarła
    Utworzone przez Murcialago w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 29-01-2012, 13:10
  4. [155] Alfa umarła
    Utworzone przez bikermarek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 20-08-2011, 22:34
  5. umarła alfinka
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 06:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory