Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Po zatankowaniu auto nie odpala

  1. #1
    qwertus
    Gość

    Domyślnie Po zatankowaniu auto nie odpala

    Witam,

    Koledzy pomóżcie! Wyjechawszy rano miałem mało benzyny, zatankowałem na Orlenie ON i po jakimś kilometrze silnik zaczął strasznie warczeć. Przejechałem jakieś 500m do garażu do roboty, zgasiłem silnik i teraz nie mogę odpalić. Samochód na noc stoi w garażu i wszystko było dobrze dopóki nie zatankowałem... Sprawdzałem 10 razy, na pewno zalałem ropę. Mam zamiar poczekać jakieś 2-3 godziny, żeby w tym garażu trochę się nagrzał, ale do jasnej ciasnej co się mogło stać?

    Pozdrawiam,
    Marcin


    Wnerw mnie złapał i nie zwróciłem uwagi, że jest już taki temat. Przepraszam, proszę o skasowanie.
    Ostatnio edytowane przez qwertus ; 06-02-2012 o 08:16 Powód: ogarnięcie się

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Spokojnie, daj mu się dokładnie nagrzać i dopiero wtedy sprawdź. Jak dalej będzie problem, to wtedy będziemy kminić. Jeżeli przyczyna leży w słabej ropie to trzeba będzie zacząć od filtra paliwa.
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  3. #3
    qwertus
    Gość

    Domyślnie

    Zapowiada się świetny poniedziałek. Po 4 godzinach w garażu (temperatura nie powala, 5 st.) auto odpaliło z problemami. Po odpaleniu pokazał się komunikat "have engine checked". Wyłączyłem silnik poczyściłem błędy, które były i odpaliłem raz jeszcze. Silnik pochodził i w pewnym momencie coś nieprzyjemnie zgrzytnęło, wyłączyłem silnik, Podpiąłem FESa i już całkowicie zgłupiałem bo pokazał mi błąd P0340 - Phase sensor
    Camshaft Position Sensor A circuit malfunction (Bank 1 or Single Sensor)
    The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.

    Coś co wyglądało na kiepskie paliwo teraz przeistacza się w problem z rozrządem...

    Jeszcze tylko błędy, które wykasowałem (dawno już nie sprawdzałem FESem):

    1: P2009 - Flow shutter valve
    No help available
    The reason for this fault is that ECU did not receive signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault
    .
    2: P0380 - Preheating unit control
    Glow Plug/Heater Circuit Malfunction
    The reason for this fault is that ECU did not receive signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.

    3: P0340 - Phase sensor
    Camshaft Position Sensor A circuit malfunction (Bank 1 or Single Sensor)
    The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.

    4: P0016 - Timing/revs synchronisation
    Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor A
    The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.


    W między czasie (koło maja zeszłego roku) miałem przygodę z przeskoczonym rozrządem, więc podejrzewam, że po naprawie nie wykasowali błędów. Natomiast ten P0340 wrócił i cały czas jest. Kolejnym krokiem była wizyta na stacji i dolanie ulepszacza STP. Szczerze mówiąc boje się teraz odpalić auto
    Czekam na propozycje/wskazówki.

  4. #4
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    No jeśli wykasowałeś błędy i ten się pojawił to wygląda na przesunięty pasek.. martwi tylko to zgrzytnięcie.. Chodził jeszcze chwile silnik po tym dźwięku ? Tak czy siak ja bym nie odpalał przed sprawdzeniem rozrządu.. Zgrzytnęcie to mogła być też np. jakaś rolka prowadząca pasek, napinacz, łożysko, pompa wody itp. i jeśli zacieło się coś na chwile, to pasek mógł przeskoczyć.. więc to też koniecznie posprawdzaj..

    Pamiętaj, że pasek rozrządu warto kupić w ASO, ma jakąś teflonową powłokę.. a poza ASO często Dayko nie ma tej powłoki..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  5. #5
    qwertus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mariusz AutoDS Zobacz post
    No jeśli wykasowałeś błędy i ten się pojawił to wygląda na przesunięty pasek.. martwi tylko to zgrzytnięcie.. Chodził jeszcze chwile silnik po tym dźwięku ? Tak czy siak ja bym nie odpalał przed sprawdzeniem rozrządu.. Zgrzytnęcie to mogła być też np. jakaś rolka prowadząca pasek, napinacz, łożysko, pompa wody itp. i jeśli zacieło się coś na chwile, to pasek mógł przeskoczyć.. więc to też koniecznie posprawdzaj..

    Pamiętaj, że pasek rozrządu warto kupić w ASO, ma jakąś teflonową powłokę.. a poza ASO często Dayko nie ma tej powłoki..
    Silnik chodził, ale w ciągu 10 sekund go wyłączyłem. Czekam na lawetę i jadę do warsztatu dam znać po dokładniejszych oględzinach.

  6. #6
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Jeśli chodził to jest szansa, że to tylko przesunięcie paska bez większych konsekwencji.. tylko muszą Ci znaleźć powód czemu to się stało.. choć przy obecnych temperaturach to nawet jeśli gdzieś tam woda się dostała to mogła przymrozić coś.. choć po to są osłony, by tego uniknąć..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar iron
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1.8 TBI
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał qwertus Zobacz post
    zatankowałem na Orlenie ON i po jakimś kilometrze silnik zaczął strasznie warczeć
    Witaj
    Nie mam nic wspólnego z firmą w/w, ale słyszę to od wielu osób, że olej od tego sprzedawcy to totalne "G".
    Ja na szczęście jeżdżę na benzynie, ale nasz firmowy diesel wczoraj był tankowany "pod Czerwonym Orłem" i dojechał na parking.
    Dzisiaj po uruchomieniu, pracował pół min i zgasł. Parafinowy korek zablokował przewód paliwowy. Niestety to już nie pierwszy raz :-(
    Najwyższy czas chyba zmienić dystrybutor :-(

    Mam na myśli firmę a nie konkretną stację paliw.
    Ostatnio edytowane przez iron ; 06-02-2012 o 22:41

Podobne wątki

  1. [159] Auto nie odpala
    Utworzone przez Saubs w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 27-10-2014, 07:45
  2. Immobilajzer - auto nie odpala. 2.0 TS
    Utworzone przez stachu5311 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-06-2012, 08:12
  3. [164] auto nie odpala
    Utworzone przez jacek1965 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 23:38
  4. Auto nie odpala a akumulator
    Utworzone przez Amarok w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 10:42
  5. [33] Auto nie odpala
    Utworzone przez Taha w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-01-2008, 17:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory