Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Brak mocy! Szarpie przy niskich biegach! Silnik cichnie!

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Junka
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Alfa Romeo 156 rocznik 2004
    Postów
    23

    Domyślnie Brak mocy! Szarpie przy niskich biegach! Silnik cichnie!

    Witam, jestem posiadaczką AR 156 po liftingu 1,9 JTD
    A oto mój problem, zaczał się jakieś dwa miesiące temu. Moja Alfa przy niskich biegach 1,2,3 i niskich obrotach 1500 zaczyna szarpac, lub mulic dodaje gaz a ona nic.... silnik cichnie i za jakieś pare sekund poprawia sie i wszystko jest ok. Przy jedynce jak sie to stanie czepie się i gaśnie, później nie można jej przez pare minut zapalic.... Działo się to czasami, ale teraz prawie codziennie, boje się jechac gdziekolwiek bo juz raz stanełam na środku drogi i nic nie mogłam zrobic! POMÓŻCIE

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Witaj,
    Czujnik położenia wału? hmmm... Moja lepsza połówka w swojej 1.9 z 99r ma podobnie. Ale nie gaśnie, tylko szarpie. Błędu na kompie nie ma, może to dopiero faza zakłóceń sygnału.
    Podłącz, sprawdź, komputer prawdę Ci powie...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Wyczyść na początek dolot i EGR

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    A najprościej będzie podjechać na komputer-dobry komputer.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Komputer dolotu nie wyczysci

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Ale jak coś jest nie tak to pokaże . Ja też ostatniego czyściłem wszystko co się dało a i tak skończyło się na kompie-zaślepiony egr i śmiga aż miło

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar Junka
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Alfa Romeo 156 rocznik 2004
    Postów
    23

    Domyślnie

    Mówili mi też o filtrze paliwa... wymienie go bo i tak przydaloby się i wyczyszcze ten dolot i EGR Dzięki za odpowiedź

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Od kiedy EGR gasi silnik!
    Kto ma klapę gaszącą niech zrobi sobie próbę i na jałowym biegu silnika ręką spróbuje zamknąć tą klapę. Przekonacie się co to silnik wysokoprężny. JTD prędzej kota przez dolot wciągnie niż zgaśnie. Więc syf z EGRa nie jest powodem gasnącego silnika.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie

    1. Potencjometr od gazu.
    2. Zacinająca się przepustnica rozebrać przeczyścić zobaczyć jak klapka chodzi (sterowanie przepustnicą )
    Ale najlepiej podpiąć po kompa wiele powinno się wyjaśnić. Co do filtru paliwa to ja osobiście wymieniam razem z filtrem oleju i powietrza max co 20tyś może pedantycznie ale z przykrością mamy takie paliwo. Objawy te raczej na niego nie wskazują.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Potencjometr już raz miałem wymieniać ale okazało się że to tylko kostka połączeniowa. ECU gdy widzi "szmery" w sygnale z potencjometru, od razu przechodzi w tryb awaryjny i działa w tedy na zasadzie zero jedynkowej. Ale przy tym silnik sam nie zgaśnie.
    Benzynowce mają przepustnicę my mamy klapę gaszącą. Czyli zawór i podciśnienie, przewody do sprawdzenia ewentualnie.

    Teraz zwróciłem uwagę! Silnik cichnie?
    Jak bawiłem się klapą gaszącą to doprowadziłem do takiego zadławienia silnika że totalnie ucichł ale jeszcze pracował. A zmienna geometria turbiny działa prawidłowo? Jeśli tak to podciśnienie Ok. Sprawdziłbym zawór przy akumulatorze podciśnienia, rurkę od niego do siłownika pneumatycznego i sam siłownik.
    Ostatnio edytowane przez gyver4ever ; 30-05-2012 o 21:54 Powód: niedopatrzenie

Podobne wątki

  1. [159] 3.2 Q4 silnik szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotow
    Utworzone przez Biaggi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 30-09-2016, 05:55
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 07:58
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 13:39
  5. Brak mocy i silnik strzela przy dodawaniu gazu.
    Utworzone przez qbazz w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-02-2011, 17:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory