Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Mocny spadek ładowania aku po włączaniu odbiorników

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie Mocny spadek ładowania aku po włączaniu odbiorników

    Jak w temacie:
    - nowy aku
    - na włączonym silniku ładowanie 13,8 V
    - włączenie świateł, to już 13,6 V
    - włączenie klimy, to już 12,8 V
    - włączenie się wiatraków to 12,2 V
    Na aku i alternatorze takie same odczyty, zatem wykluczam kable. Nie pamiętam, czy po przygazowaniu wzrastało napięcie.

    Alternator zrobiony - podobno na stole prawidłowe ładowanie daje. Piszczało na dodatek łożysko alternatora - zostało wymienione i jest już ok. Co mogło popsuć łożysko, że zaczęło piszczeć? Podobno alternator był wymieniony na nowy ok. do 20 000 km temu.

    Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że czułem smród po mocniejszym przyspieszeniu, zatem może to być pasek lub któraś z rolek - chociaż mechanicy sprawdzali i tylko pompa wody była trochę podejrzana, no ale rozrząd - nie chciałbym specjalnie, przy okazji wymiany pompy, wymieniać i go.... Jutro ma być wymieniony pasek wieloklinowy na nowy.

    Rzeczy, które muszę się dopytać:
    - czy klemy się grzeją (chociaż, skoro i na aku i alternatorze to samo napięcie, to powinno być ok?!)
    - czy alternator był sprawdzany pod obciążeniem na stole, czy bez obciążenia
    - myślę nad poproszeniem mechaników, żeby uruchomili autko, niech pochodzi pod obciążeniem i wyłączą autko i popatrzą, która z rolek jest ciepła / gorąca.

    Jakieś wskazówki? Co jeszcze sprawdzić?

    Autko to 166 3.2 V6
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post
    Jakieś wskazówki? Co jeszcze sprawdzić?
    Przewody masowe i kabel + od aku do alternatora na całej długości.
    --------------------------------------------------
    GARAŻ FORT MOKOTÓW Warszawa
    --------------------------------------------------
    Zapraszamy wieczorami i w weekendy
    Najlepiej dzwonić po 18.

    facebook: https://www.facebook.com/garazfm/

    Paweł
    pawel.kelpinski@gmail.com
    tel. 600 513 727

    Benek
    ben2_21@tlen.pl
    tel. 791 376 152

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Do sprawdzenia jest mostek diodowy w alternatorze. Prawdopodobnie spalona jedna lub kilka diód, ale nie robiące zwarcia. Altek pod wpływem wzrastającego obciążenia nie wyrabia sie pradowo, co powoduje spadki napięcia. Przerabiałem ten temat w oplu.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Do sprawdzenia jest mostek diodowy w alternatorze. Prawdopodobnie spalona jedna lub kilka diód, ale nie robiące zwarcia. Altek pod wpływem wzrastającego obciążenia nie wyrabia sie pradowo, co powoduje spadki napięcia. Przerabiałem ten temat w oplu.
    Nawet pomimo "rzekomej" regeneracji alternatora?

    - - - Updated - - -

    Podejrzenie padło na regenerowany alternator, który został kupiony przez któregoś z poprzednich właścicieli w intercarsie (zły zamiennik jest podawany w katalogu IC), ale to który okazuje się, że jest do 156 2.5 V6 i to jeszcze sprzed faceliftingu...

    Aż tak bardzo różniłyby się alternatory bebechami w środku pomiędzy 156 a 166 ? Może ktoś przerabiał temat?

    - - - Updated - - -

    Znalazłem info tu na forum, że napięcie i zachowanie, które podałem jest prawidłowe:
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...dowanie-2.html

    Czy oby na pewno takie zachowanie jest prawidłowe? Bo jakby nie patrzeć, to DSP wyłącza się, radio nie działa czasami...
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 10-07-2012 o 15:13
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post
    Czy oby na pewno takie zachowanie jest prawidłowe? Bo jakby nie patrzeć, to DSP wyłącza się, radio nie działa czasami...
    Raczej nie, ja wymieniłem alternator na regenerowany i napięcie ładowania nie spada ponizej 14V.
    Kupiłem tu: www.auto-elektro-wlodawa.pl i kosztował 270 z przesyłką (Bosch, 120A).
    --------------------------------------------------
    GARAŻ FORT MOKOTÓW Warszawa
    --------------------------------------------------
    Zapraszamy wieczorami i w weekendy
    Najlepiej dzwonić po 18.

    facebook: https://www.facebook.com/garazfm/

    Paweł
    pawel.kelpinski@gmail.com
    tel. 600 513 727

    Benek
    ben2_21@tlen.pl
    tel. 791 376 152

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał kelpin Zobacz post
    Raczej nie, ja wymieniłem alternator na regenerowany i napięcie ładowania nie spada ponizej 14V.
    Nawet przy załączeniu klimy, dsp, wiatraki itd. ?
    Czy wiesz dokładnie, z którego roku był Twój alternator? Co w nim było regenerowane? Masz może jakieś oznaczenia?


    U mnie znaleziono problem - alternator. Niby regenerowany i sprawdzany był w 4 warsztatach, no ale jak widać, to były "warsztaty", nie warsztaty.
    Szczegóły opiszę później, jak odbiorę autko, bo muszę jeszcze kilka informacji wyciągnąć
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Przy klimie nie sprawdzałem, ale miałem takie spadki jak w moim temacie, który wkleiłes wyżej. Od 1,5 roku mam spokój.

    Regeneracja ponoć jest "kompletna", pisali mi co tam wymieniają, ale nie mogę znaleźć maila. Altek wyglądał jak nowy.
    Jest ich oferta na allegro. http://moto.allegro.pl/alternator-al...420382371.html
    Zawsze możesz zadzwonic i podac VIN, ale po numerach OM powinien pasować. Jest Bosch i 120A.
    --------------------------------------------------
    GARAŻ FORT MOKOTÓW Warszawa
    --------------------------------------------------
    Zapraszamy wieczorami i w weekendy
    Najlepiej dzwonić po 18.

    facebook: https://www.facebook.com/garazfm/

    Paweł
    pawel.kelpinski@gmail.com
    tel. 600 513 727

    Benek
    ben2_21@tlen.pl
    tel. 791 376 152

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    kelpin, dzięki za info!

    Co do mojego przypadku, to:
    - jeden z poprzednich właścicieli kupił "nowy" regenerowany alternator w InterCarsie (podobno w 156 V6 jest ten sam altek)
    - ten "nowy" alternator był tak "zregenerowany", że w ogóle nie trzymał napięcia / prądu - zwłaszcza po nagrzaniu się autka i włączaniu dodatkowych odbiorników
    - wyglądało, że alternator miał bebechy z jtd/ts ?! po prostu zamiast 120 A, to było 70A tuż po starcie, a po nagrzaniu się autka - 33A
    - alternator co lepsze, był na "stole" w 4 różnych warsztatach regenerujących alternatory
    - dopiero Pan z warsztatu na Świerszcza odszukał konstrukcję prawidłowego alternatora, jaki powinien występować i dali prawidłowy alternator, a nie ten z IC
    - wtopiłem trochę kasy we wszystko, no i nerwów, no bo jakże inaczej, ale najważniejsze, że już jest ok

    Jeszcze tylko usłyszałem, że były 2 konstrukcje alternatorów do 166, ktoś coś więcej o tym wie?
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post

    Czy oby na pewno takie zachowanie jest prawidłowe? Bo jakby nie patrzeć, to DSP wyłącza się, radio nie działa czasami...
    Jest kolego prawidłowe. Dla odmiany poproś żeby ktoś przy gazował ci w czasie pomiaru. Napięcie wróci do normalności. Jest to wynik tego żę przy określonych obrotach alternator daje napięcie prawidłowe. Włączające drobne odbiorniki zabierasz coraz więcej prądu nie podwyższając obrotów silnika i alternator nie jest w stanie wyprodukować więcej energii bo ciągle ma te same obroty. To tak jak byś biegł z coraz większym ciężarem.
    Jeśli jednak się tak nie stanie przy gazowaniu to proszę napisz będziemy radzić dalej. Ale w to wątpię.

    Hehehe a link z miasta mojego

    - - - Updated - - -

    Warto sprawdzić przekaźniki w związku z wyłączeniami i regulatory.


Podobne wątki

  1. "Mocny" +12V po zapłonie pod maską, gdzie?
    Utworzone przez Oskarr w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-04-2017, 18:50
  2. piszczenie przy włączaniu kierunkowskazów
    Utworzone przez kosik17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-10-2016, 13:12
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 19:37
  4. Nocny Mocny Łódzki Spot Aut Wszystkich Marek VOLUME 2
    Utworzone przez Airborne44 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 15:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory