Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: "Mocny" +12V po zapłonie pod maską, gdzie?

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Oskarr
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156
    Postów
    78

    Domyślnie "Mocny" +12V po zapłonie pod maską, gdzie?

    Witam,
    zacząłem realizować pewnie mały plan świateł do jazdy dziennej. Po głowie chodził mi ten moduł który ogranicza moc świateł drogowych czy przeciwmgielnych do 30%, ale suma sumarum trochę szkoda 60zł na taki wynalazek. Powstał taki plan, światła przeciwmgielne włączają się po zapłonie a gasną po włączeniu postojówek. Czyli przekaźnik samochodowy, stały styk prądowy do +12V po zapłonie, drugi styk rozwierny bezpośrednio pod halogeny, a piny cewki pod żarówkę przeciwmgielną.
    No i generalnie kupiłem wszystko (zabezpieczone bezpiecznikiem + dioda prostownicza w razie co) no i tu powstał problem.
    Znalazłem +12V po zapłonie pod maską w tym peszlu obok akumulatora (tak jak w tym temacie: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...o_zaplnie.html ) wszystko polutowałem, no i. +12V pojawia się po zapłonie (jeden z żółtych kabli w tym peszlu a są chyba tylko dwa), ale gdy tylko podłączę przekaźnik to te 12V ginie (również próba bez przekaźnika bezpośrednio na halogeny i dzieję się to samo). Mam wrażenie, że ten kabel jest za cienki aby rozświetlić halogeny (bezpieczniki sprawdzone i wszystko ok).
    I teraz moje pytanie, podpowie może ktoś gdzie mogę się wpiąć, aby otrzymać odpowiednio silne +12V po zapłonie aby roświetliło halogeny? Czyli 2x55W=110W jest potrzebne.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Prawdopodobnie nigdzie.
    Widze 2 rozwiązania.
    Opcja nr 1. Zastosowanie przekaźnika podającego napięcie z akumulatora a sterowanego sygnałem po odpaleniu auta (jeden z kabli do obrotomierza o ile dobrze pamiętam)

    Opcja nr 2. Specjalny przekaźnik, który załącza się przy zadanym napięciu. Czyli akumulator posiada napięcie max 12,8V, po odpaleniu w insalacji jest ok 13,8-14,4V. Przekaźnik ustawiony np. na 13,5V i przy takim napięciu się załącza.
    Tutaj takie cudo:
    http://www.ase.hoste.pl/7nr.html
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Oskarr
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156
    Postów
    78

    Domyślnie

    Właśnie również myślałem nad opcją 1, ale kwestia tego że jeszcze światła te muszą zgasnąć po załączeniu postojówek, więc instalacja na dwóch przekaźnikach:
    Pierwszy na styk stały prądowy + bezpośrednio z akumulatora, piny cewki +12V po zapłonie i masa, a na styk rozwierny połączenie z drugim przekaźnikiem, drugi na styk stały prąd z pierwszego przekaźnika, piny cewki do + i masy postojówek a z pinu rozwiernego bezpośrednio na halogeny.
    Chyba jedyne rozwiązanie?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał Oskarr Zobacz post
    Powstał taki plan, światła przeciwmgielne włączają się po zapłonie a gasną po włączeniu postojówek
    Oczywiscie zdajesz sobie sprawę, że światła przeciwmgielne nie mogą być używane jako światła do jazdy dziennej?

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar Oskarr
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156
    Postów
    78

    Domyślnie

    Zdaję sobie sprawę moduły 30% mocy świateł drogowych również są nielegalne a cała masa osób na tym jeździ i policja nie czepia się. Ważne by być dobrze widocznym na drodze.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Zafira b 1.9 120
    Postów
    195

    Domyślnie

    Ale świecenie drogowych na 30% inaczej wygląda jak przeciwmgielne, które są tępione.

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar Oskarr
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156
    Postów
    78

    Domyślnie

    Ja na co dzień jeżdżę na postojówki + przeciwmgielne, mijam mnóstwo kontroli drogowych i zawsze spoko.
    Ale w trase juz normalnie mijania włączam.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar endryou
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156, 2,4 JTD 2002r.
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał Oskarr Zobacz post
    Ja na co dzień jeżdżę na postojówki + przeciwmgielne
    i co Ci to daje ? bo napewno nie jest to zadna oszczędność prądu. I tak swieca ci sie wszystkie swiatla, a halogeny maja dokladnie taki sam pobor mocy jak swiatla mijania. Po co ?

    W trasie normalne mijania włączasz, a jakie to ma znaczenie czy w trasie jestes czy w miescie ?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Bardzo mnie śmieszy omijanie prawa tylko po to żeby je ominąć
    Halogen+postojowe zamiast mijania - MISTRZ

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Oskarr
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156
    Postów
    78

    Domyślnie

    Oszczędność obecnie żarówek H7, których lepsze wersje są dosyć drogie to raz a dwa docelowo za jakiś tydzień wpadają soczewki + hidy, także role tutaj odgrywa oszczędność przetwornic i palników.
    Pozdrawiam i myślę, że wypowiedzi takie jak ta kolegi wyżej są nie na miejscu, bo nie o tym temat każdy niech robi co uważa za słuszne

Podobne wątki

  1. AR 166 - gdzie znaleźć pod maską 12V "po zapłonie"?
    Utworzone przez daniel-mm w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-11-2015, 13:52
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 18:45
  3. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-02-2011, 14:21
  4. [166] "+" pod maską...
    Utworzone przez M@rcin w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-08-2008, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory