Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Alfa słabo pali... bez względu na zimę czy lato...

  1. #1
    krisss190
    Gość

    Domyślnie Alfa słabo pali... bez względu na zimę czy lato...

    Witam Drodzy Forumowicze.
    Szukałem tematów, które by mi mogły pomóc w rozwiązaniu mojego problemu ale po kilku zdaniach wątku już pojawiły się rozbieżności między opisem a moją sytuacją. A więc tak. Moja Alfa bardzo słabo pali. Problem wygląda tak że po ok 6 sekundach kręcenia silnikiem próbuje jakby odpalić ale zaraz znów gaśnie i kręci ponownie. Podczas tego strasznie trzęsie całą budą. W końcu gdy już po wielkich męczarniach odpali puszcza za sobą straszny dymek. Jest jednak coś. Kiedy silnik już sobie nawet pół minutki popracuje to każde następne odpalenie następuje "od strzała". Nie mam pojęcia co mogło by być tego przyczyną... Nie miałem jakoś szczęścia oddać autka w dobre ręce... Mechanicy szukali tu problemu metodą prób i błędów chyba. Najpierw kazali mi zmienić wtryski. Ok. Wymienione. Ale bez poprawy. Potem padło podejrzenie na świece żarowe. Również bez efektu. Oddałem pompę wysokiego ciśnienia do regeneracji i uszczelniania do niby renomowanego Diesel-Service w Woźnikach ale tam też nie poradzili sobie dostatecznie z tym problemem. Wymieniłem za namową jeszcze akumulator ale też bez żadnego postępu. Nie mam pojęcia co by tu mogło być nie tak. Obawiam się że to jakaś "pierdołka", bo wszystkie poważne rzeczy są zrobione. Chyba. Miałem nadzieję że ten problem po zimie się wyjaśni sądząc że latem nie będzie potrzebne nawet grzanie świec ze względu na wysokie temperatury ale się myliłem. Problem nadal występuje. Przekaźnik grzania świeć żarowych jest ok, gdyż został przemierzony przez znajomego. Kompresję też zmierzyłem i niby jest ok ale na to nie mam żadnego papierkowego potwierdzenia. Uwierzyłem znajomemu na słowo. Chciałbym podłączyć Alfę do komputera i ją zdiagnozować ale chcę, by zrobił mi to ktoś, kto też ma Alfę i troszkę zna się na rzeczy (najlepiej z okolic Gliwic). Póki co nie oddaję wozu do jakichś "pseudo-fachowców" póki nie ustalę za waszą pomocą przyczyny kaprysów mojej Belli. A może ktoś z was miał taki problem i sobie z nim poradził? Będę wdzięczny za każdą poradę i pomoc w tym kierunku. z góry thx za poświęcony czas i uwagę. Mam nadzieję że wystarczająco jasno nakreśliłem problem proszę również o wyrozumiałość, gdyż nie jestem jakimś super znawcą w dziedzinie motoryzacji. pozdrawiam.

  2. #2
    Tomulus
    Gość

    Domyślnie

    Pod kompem była podłączona???? Jakies błedy???? sprawdzałeś jakie cisnienie jest przy zapalaniu????

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Kolego wymieniasz pół samochodu bez podłączenia Alfy pod komputer????
    To tak jakbyś brał slub, nie widząc nigdy w życiu swojej wybranki.
    PAMIĘTAJ
    Zawsze pierwsze co robisz to podłączasz pod kompa i zczytujesz błędy.
    Jak nie masz kabla to jedź do mechanika co ma kabel i niech przeczyta błędy, koszt 50zł (przynajmniej u mnie).
    Wydałeś kupę kasy nie rozwiązując problemu ;/ szkoda Twoich pieniędzy i czasu
    A Ci Twoi fachowcy... bez komentarza.
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  4. #4
    krisss190
    Gość

    Domyślnie

    jakieś pół roku temu byłem pod kompem i nic nie wykazało... Bez błędów. Tomulus odpowiadając na pytanie to ciśnienie mierzył mechanik ale tylko powiedział że jest ok. Nie mam na to żadnego pisemnego potwierdzenia bo uwierzyłem znajomemu na słowo. SCHNAZZI wiem że to brzmi jak nonsens ale tak jak mówie komputer nic nie wykazał więc mechanik zaczął po kolei wymieniać metodą prób i błędów chyba. A ja twierdząc że się zna wydawałem bez sensu kasę. Szkoda że ten frajer tak ze mnie kase wyciągał ale to bedzie nauczka dla potomnych. Czyli sądzicie koledzy że to tylko komputer może być temu winny? pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jaras 155
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wiekowo
    Auto
    obecnie Alfa 156 1.9 JTD 02r.
    Postów
    105

    Domyślnie

    Witam.
    Jeśli tyle porobiłeś w ciemno no to cudów nie ma. Sprawdź układ paliwowy, filtr przede wszystkim. Z tego co piszesz to wygląda to tak jakby silnik sobie ,,przebierał" czyli tak jak by paliwa nie dostawał. Napisałeś ,że akumulator też wymieniony, a rozrusznik jak kręci? Nie ma wyrąbanych tulejek i nie stawia oporu?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Zambrów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v SP1 1999r (była) Alfa Romeo 156SW 2.5V6 24v SP2 2001r (jest)
    Postów
    71

    Domyślnie

    objawy pasują do padającego czyjnika ciśnienia wtrysku, podłącz zegar i sprawdź ciśnienie na listwie. kiedyś miałem taki sam problem w HDI, wymiana czujnika rozwiązała problem. Można próbować go wyczyścić, przepłukać i przedmuchać sprężonym powietrzem, ale nie ma gwarancji że to mu pomoże.
    pzdr

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    CzeladĹş, Poland
    Auto
    AR 156 1,9 JTD, 115 KM, 2001 r.
    Postów
    24

    Domyślnie

    Czemu ten twój mechanik odrazu wziął się za wtryski? Sprawdził w ogóle filtr paliwa?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    pompka w baku?nie trzyma ciśnienia albo filtr zasyfiony

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Witam zakładając tak jak piszesz że układ nagrzewania wstępnego jest sprawny oraz akumulator proponuje zacząć

    1. Podczas odpalania trzeba sprawdzić jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej jeśli szybko dobija ciśnienie na listwie i utrzymuje sie tz ze z układem paliwowym jest wszystko oki
    Jak by pompa słabo dawała to by nie było ciśnienia albo bo jak by któryś wtrysk lał to by były widoczne spadki ciśnienia podczas rozruchu dla pewności jeszcze można zrobić próby przelewowe

    2. Sprawdzenie kompresji w rzetelny sposób

    3 jak powyższe punkty są ok to bardzo prawdopodobne że wina leży po stronie rozrusznika jak ci kręci ???
    Pozdrawiam

  10. #10
    krisss190
    Gość

    Domyślnie

    filtr ok- sprawdzałem, z reszta filtr wymieniłem pół roku temu...
    Rozrusznik kręci bardzo ładnie. Tyle że silnik nie łapie...
    Simba 666 napisz mi prosze wiecej szczegółów... o jakim czujniku konkretie mowa? gdzie go szukać?
    thomson87- jak sprawdzić ciśnienie w szynie paliwowej? mozna to samemu zrobić? pompka paliwa (I stopnia-> ta w baku) ciśnie ładnie. A co do wtrysków to wykluczam tą możliwośc bo wtryski sa nowe (ok. roku) chyba że rzeczywiście może być w tym wina? też pozdrawiam wszystkich i jestem wdzieczny za zainteresowanie tematem

Podobne wątki

  1. 1.9JTD słabo pali ciepła, czy zimna
    Utworzone przez matys_1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 21:43
  2. bella słabo pali
    Utworzone przez blondyn26081987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 22:54
  3. [156] Brak błędów a słabo pali
    Utworzone przez Cezi w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-01-2011, 23:30
  4. słabo pali, gaśnie
    Utworzone przez Adrianeq w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-08-2010, 18:15
  5. [146] Słabo pali i traci moc
    Utworzone przez MmarcinekK w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-06-2010, 17:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory