Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Zawieszenie w 166

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa Romeo 156, Hyundai Coupe
    Postów
    47

    Domyślnie Zawieszenie w 166

    Witam szczęśliwych posiadaczy AR 166. Mam pytanie, jak jest z serwisowaniem zawieszenia, chodzi mi o koszty remontów i co jaki czas (przebieg) taki remont jest potrzebny. Z tego co udało mi się dowiedzieć to taki spory remoncik potrafi pochłonąć około 2 tyś i zdarza się (na naszych pięknych drogach) średnio co +/- 40 tyś km ale może mam złe informacje, dlatego chciałbym zasięgnąć informacji u źródła.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    no cóż remont co 40 tyś, to raczej wymiany poszczególnych elementów. jak będziesz wymieniał tuleje w górnych wahaczach to kup polibusze, kosz prawie taki sam co przy gumach( jeżeli sworznie są ok) a spokój na dłużej to samo przy tylnym zawieszeniu koszt to ok 90 zł na stronę. zamówiłem i w sobotę mam małe rande vouz z kluczami i moją bellą . dobre amory to koszt ok 400zł . ale jak to wszystko kupował byś TRW( wahacze przód góra i dół ) no to koszt rosną dość gwałtownie - górne to ok 250 a dolne ok 400-500zł ałććć.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa Romeo 156, Hyundai Coupe
    Postów
    47

    Domyślnie

    No właśnie tych kosztów się boję, tzn raz na dłuższy czas bym przeżył ale np co 40 tyś... hmm no nie wiem
    Co do tulei poliuretanowych, to ponoć strasznie skrzypią ?

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Częstość wymiany poszczególnych elementów jest wprost proporcjonalna do sposobu eksploatacji. Jeżeli latasz po studzienkach, progach, nie patrzysz na dziury. Przelatujesz po torowiskach i łatanych dziurach (tu szczególny nacisk na to kładę ponieważ w Polsce dziura załatana ma status górki). To niestety i 40tys może nie wytrzymać. Jak to u niektórych tu na forum słyszałem 1-2 razy w roku remont....... Jeżeli wykażesz się podstawową ostrożnością to zmieścisz się w tych 40tys a jeżeli będziesz jeździł pedantycznie. Omijał każdą studzienkę nawet jak wygląda na równą (a bywa to złudne), stawał na torowiskach. Jechał 40km/h po kocich łbach i w ogóle uważał do tego stopnia że zmieniarka nie będzie przeskakiwać. To zrobisz raz (po kimś lub wcale) i prawdopodobnie nigdy więcej. Oczywiście to są dwie skrajności pomiędzy które gdzieś się tam wstrzelisz. Koszty są duże jeżeli nie szukasz dobrze części i dajesz mechaniorom zarobić. Ale w porównaniu do konkurencji w segmencie E jest cenowo w normie.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    masz 156, w 166 jest lepiej z zawieszeniem jak zrobisz na trw to spokojnie 80 dych przejedziesz, chyba, że lubisz wjeżdżać w dziury
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa Romeo 156, Hyundai Coupe
    Postów
    47

    Domyślnie

    Ogólnie 156 jest ojca, a ja wożę się wysłużoną meganką ale przyszedł czas na zmianę i mam dylemat, czy 156 czy 166 o której marzę (JTD wchodzi w grę). 156 znam bardzo dobrze w większej siostrze nawet nie siedziałem...
    Co do jazdy to raczej staram się dbać o zawiechę nawet w mojej 16 letniej reni

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    166 wychodzi drożej. Więc jeżeli 156 Ci styknie to się nie pchaj w większą. Ale jeżeli chcesz mieć 166 to nie pytaj o koszty

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    masz 156, w 166 jest lepiej z zawieszeniem jak zrobisz na trw to spokojnie 80 dych przejedziesz, chyba, że lubisz wjeżdżać w dziury
    i tu sie zgodze jak zrobisz raz a porzadnie na dobrych czesciach to problem zawieszenia cie nie dotyczy ,ludzie generalnie robia to na raty, najpierw to pozniej tamto i w koncu ciagle cos grzebia i narzekaja jakie to alfa ma zle zawieszenie
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    i tu sie zgodze jak zrobisz raz a porzadnie na dobrych czesciach to problem zawieszenia cie nie dotyczy ,ludzie generalnie robia to na raty, najpierw to pozniej tamto i w koncu ciagle cos grzebia i narzekaja jakie to alfa ma zle zawieszenie
    ja osobiście zrobiłem 60 tyś na TWR ale od 10tyś było coś słychać a w tej chwili do wymiany mam górne mocowania amorów + tuleje na górze oraz drążek + końcówkę , a przedtem wymieniłem cały przód kompleksowo.

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To się zaczną zaraz przepychanki.................. A ja Wam już pisałem. Więcej zależy od dbałości niż jakości.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zawieszenie tył
    Utworzone przez danjel0 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-01-2015, 19:26
  2. Zawieszenie od GTA w 1.9.JTD
    Utworzone przez Bryl@nt w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 21:41
  3. Zawieszenie tył
    Utworzone przez petro_m w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2011, 10:01
  4. Zawieszenie
    Utworzone przez grzesieks8 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 09:57
  5. Zawieszenie
    Utworzone przez pawlitoooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-03-2009, 19:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory