Witam.
Prawdopodobnie cieknie mi olej ze skrzyni w miejscu uszczelniacza półosi. Jak sie za to zabrać? Jak zdemontować półoś a następnie wymienić uszczelniacz? Na co zwrócić uwagę?
Szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć
Witam.
Prawdopodobnie cieknie mi olej ze skrzyni w miejscu uszczelniacza półosi. Jak sie za to zabrać? Jak zdemontować półoś a następnie wymienić uszczelniacz? Na co zwrócić uwagę?
Szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć
półoś jest zatrzaśnięta w mechanizmie różnicowym
spuszczasz olej ze skrzyni
odkręcasz zwrotnicę ( jedna osoba ją trzyma) żeby można było oddalić ją (z półosią) od skrzyni (uwaga na przewód hamulcowy)
wkładasz pręt między kielich przegubu wewnętrznego a obudowę dyfra (jeżeli to lewy uszczelniacz wymieniasz) (jeżeli prawy to odkręcasz łożysko podpory półosi i też robisz dźwignię na kielichu)
zdecydowane szarpnięcie w stronę koła i półoś wyskoczy
będzie można ręką wyjąć zużyty uszczelniacz
wkładasz nowy
upewniasz się czy na części półosi, która jest w dyfrze rozcięta podkładka blokująca jest w swoim rowku
możliwe że konieczne będzie zdjęcie gumowej harmonijki przegubu wewnętrznego, żeby mieć o co (kielich od zewnątrz) zaprzeć "wbijając" półoś w dyfer
jeżeli tak, to później uzupełnij smar w przegubie
składasz resztę
Dziękuje kolego za wyczeroującą odpowiedzbęde walczył
![]()