Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Pytania amatora.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radoshliv
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Elbląg
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 16V '03
    Postów
    40

    Domyślnie Pytania amatora.

    Witam. Zawsze chciałem i wreszcie mam okazję zakupić Alfę 147 1.9 JTD. Jest po sprawdzeniu przez znajomego fachowca. Przebieg oczywiście był kręcony, do czego sprzedawca się przyznał. Prawdziwy przebieg to ok 290K km, rocznik 2003. Wszystko jest ok w stanie mechanicznym ale mam pytanie co do pierwszych moich kroków które powinienem podjąć jesli dokonam zakupu. Wymiana paska rozrządu i płynów? Jakieś sugestie? Pzdr i dzieki z gory za pomocne odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Tą wymianę paska rozrządu to ja bym rozwinął do wymiany rozrządu. Wymiana oleju najlepiej z płukanką bo ludzie leją czasem najtańsze co jest i syf się robi w silniki. Wymieniłbym też płyn chłodniczy bo bywa tak że jak ubywa to ludzie leją wodę a później w zimie może być problem. No i oczywiście filtry - oleju, paliwa, powietrza i kabinowy (x2).

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Tą wymianę paska rozrządu to ja bym rozwinął do wymiany rozrządu. Wymiana oleju najlepiej z płukanką bo ludzie leją czasem najtańsze co jest i syf się robi w silniki. Wymieniłbym też płyn chłodniczy bo bywa tak że jak ubywa to ludzie leją wodę a później w zimie może być problem. No i oczywiście filtry - oleju, paliwa, powietrza i kabinowy (x2).
    Plus sprawdzenie i ewentualna wymiana hamulców i zawieszenia.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radoshliv
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Elbląg
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 16V '03
    Postów
    40

    Domyślnie

    czyli na przysłowiowe "dzień dobry" z jakim kosztem mogę się liczyć? I może pomoglibyście ustalić mi jakiś orientacyjny czas/kolejność w jakiej mogę to zrobić żeby nie zostać studentem-bankrutem? Oczywiście pomijając rozrząd, bo to nie podlega dyskusji i wymaga chyba natychmiastowej roboty. Chcę rozłożyć możliwie koszta, bo dochodzą mi jeszcze zimówki i OC.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    No oczywiście sprawdzenie zawieszenia i hamulców to oczywista oczywistość przy zakupie .

    Jeśli chodzi o zawieszenie to na ten element zwróciłbym szczególnie uwagę i jest to podstawą do negocjacji ceny gdyż nie są to elementy tanie. Np. Przednie Wahacze TRW górne i dolne + łączniki stabilizatora + gumy stabilizatora w zeszłym roku kupowałem za 1050zł. Drugim elementem na który warto zwrócić uwagę jest stan turbiny oraz sprzęgła + dwumasu. Tak czy inaczej warto zabrać przed zakupem auto do serwisu i sprawdzić dokładnie.

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Tak czy inaczej warto zabrać przed zakupem auto do serwisu i sprawdzić dokładnie.
    Zacznij od tego.
    Podstawowy pakiet startowy 2000 powinno wystarczyć nie licząc kosztów przerejestrowania czyli :
    -rozrząd
    -olej
    -filtry-
    -płyn chłodniczy
    -parę innych dupereli , które na pewno wyjdą jak pościągasz osłony
    A potem w zależności co pierwsze padnie:
    -akumulator (prawie zawsze)
    -opony (prawie zawsze)
    -zawieszenie tu cię pocieszę przy świeżo sprowadzonych prawie zawsze jest dobre . Stuka tak za pół roku.
    -różnego rodzaju duperele pod autem tak jak zawieszenie odzywają się później
    -no i elektronika niewytłumaczalne ale trochę trwa zanim przestawi się na nasz klimat i przestanie kazać jechać do dilera.
    Na pocieszenie ci powiem że każda inna marka będzie wymagała tego samego ale tylko Alfa wzbudza tak duże emocje.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. "Korekta" lakieru w wykonaniu amatora
    Utworzone przez mattom w dziale Kosmetyka
    Odpowiedzi: 90
    Ostatni post / autor: 23-03-2016, 07:17
  2. Dwa pytania..
    Utworzone przez whoocash1984 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 20:35
  3. dwa pytania
    Utworzone przez macta w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 11:32
  4. ALFA ROMEO 147 1.9 JTD - porady dla amatora
    Utworzone przez toldii w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 10:24
  5. [146] 1.9TD Pytania
    Utworzone przez autista146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 20:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory