Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.6 TS - dziwne obserwacje PRACY SILNIKA po zatankowaniu różnych paliw

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    147 1.6 T.Spark 120 KM
    Postów
    56

    Domyślnie 1.6 TS - dziwne obserwacje PRACY SILNIKA po zatankowaniu różnych paliw

    Ale o so chozi...?!?. Jakiś czas temu zatankowałem Shell V-Pover Racing. Chciałem zaobserwować jakieś zmiany. I co zaobserwowałem? Jak ruszam z pierwszego biegu, to potrzebuję więcej dać gazu - tzn jak daję jak wcześniej (a to się po pewnym czasie użytkowania samochodu robi na wyczucie i to działa, bo każdy wie ile jest tego gazu nie za dużo i nie za mało) to samochód szarpie lekko i się wyczuwa że za małe obroty. Jak go podkręcam tak do 5,5 tys. obr. to jest jakby głośniejszy i dźwięk staje się bardziej metaliczny. Po wyjeżdżeniu tego paliwa pojechałem na Shella, żeby zatankować 98, ale u mnie nie było takiej (a jest taka w ogóle ?) tylko była V-Pover, czyli ulepszona 95 i tą zatankowałem. I teraz uwaga, te obserwacje, o których pisałem powyżej w takim natężeniu jak napisałem nasunęły mi się z taką pewnością wypowiadanych słów dopiero po kilku, a utwierdziły po kilkudziesięciu przejechanych km i kilku odpaleniach na zimnym silniku. Rożnica była wyraźnie zauważalna dla mnie jako użytkownika tego samochodu od jakiegoś już czasu. Więc dlaczego? Czy chodzi o to, że z jakichś powodów skład tego paliwa(VPR) nie służy Twin Sparkom czy że paliwo straciło swe właściwości na skutek zbyt długiego przebywania w zbiorniku stacji paliw bo jak się nietrudno domyślić, to raczej mało osób taką tankuje. I się zastanawiam też czy następnym razem nie zatankować zwykłej 95. Ale co myślicie o tych obserwacjach ?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    skoro auto jest przystosowane do jazdy na PB95 to po co lejesz inną benzynę?

  3. #3
    odison
    Gość

    Domyślnie

    podlacze sie pod temat ja jak zatankowalem PB98 to fajnie jezdzil ale jak wrucilem do PB95 zo zapalila mi sie kontrolka silnika i po 10min zgasla sama

  4. #4
    michal0401090
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel Qoolik Zobacz post
    Ale o so chozi...?!?. Jakiś czas temu zatankowałem Shell V-Pover Racing. Chciałem zaobserwować jakieś zmiany. I co zaobserwowałem? Jak ruszam z pierwszego biegu, to potrzebuję więcej dać gazu - tzn jak daję jak wcześniej (a to się po pewnym czasie użytkowania samochodu robi na wyczucie i to działa, bo każdy wie ile jest tego gazu nie za dużo i nie za mało) to samochód szarpie lekko i się wyczuwa że za małe obroty. Jak go podkręcam tak do 5,5 tys. obr. to jest jakby głośniejszy i dźwięk staje się bardziej metaliczny. Po wyjeżdżeniu tego paliwa pojechałem na Shella, żeby zatankować 98, ale u mnie nie było takiej (a jest taka w ogóle ?) tylko była V-Pover, czyli ulepszona 95 i tą zatankowałem. I teraz uwaga, te obserwacje, o których pisałem powyżej w takim natężeniu jak napisałem nasunęły mi się z taką pewnością wypowiadanych słów dopiero po kilku, a utwierdziły po kilkudziesięciu przejechanych km i kilku odpaleniach na zimnym silniku. Rożnica była wyraźnie zauważalna dla mnie jako użytkownika tego samochodu od jakiegoś już czasu. Więc dlaczego? Czy chodzi o to, że z jakichś powodów skład tego paliwa(VPR) nie służy Twin Sparkom czy że paliwo straciło swe właściwości na skutek zbyt długiego przebywania w zbiorniku stacji paliw bo jak się nietrudno domyślić, to raczej mało osób taką tankuje. I się zastanawiam też czy następnym razem nie zatankować zwykłej 95. Ale co myślicie o tych obserwacjach ?
    Właśnie dotarłem do domu i wyprzedziłeś mnie. Jednak zauważyłem różnice między paliwami. U mnie jest na odwrót. Zawsze lałem zwykłą 95 z Shella a ostatnio zatankowałem V-Power(z tej samej stacji). Gdy lałem 95 na zimnym silniku przy próbie ruszenia zawsze szarpało Alfą (nie miało różnicy czy mało czy dużo gazu, myślałem, że to coś z poduszkami) Dziś ruszam, jak co dzień i brak jakiegokolwiek szarpania.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Ciszej silnik pracuje na 98 "łagodniej" to paliwo się spala ale druga strona medalu jeśli silnik jest przystosowany do 95 będzie lepiej chodził na niej/nie dotyczy to paliw modyfikowanych np,verva,v-power i inne/.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał ANET Zobacz post
    Ciszej silnik pracuje na 98 "łagodniej" to paliwo się spala ale druga strona medalu jeśli silnik jest przystosowany do 95 będzie lepiej chodził na niej/nie dotyczy to paliw modyfikowanych np,verva,v-power i inne/.

    Hmm nie wiem , jak jest dokładnie, ale dziwię się by w miarę nowoczesny silnik "naszej epoki" miał gorzej pracować na 98. Moje odczucia w moim TSie były zawsze jednoznacznie delikatniej lepsze na korzyść 98mki....
    Silnikiem technicznie przystosowanym do 95 nazwałbym silniki starsze bez typowego ECU w których po zalaniu 98mi pojawiało się np ewidentne spalanie stukowe etc.Przykładowo stare ople astry (z pocz. lat 90) i pewnie i inne samochody miały nawet "przełączniki" likwidacji spalania stukowego na benzynę niskoktanową i wysokooktanową.
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 07-11-2012 o 19:59
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    147 jest przystosowana do paliwa minimum 95 a nie 95
    Kolejna alfa kolejne problemy

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Koledzy to jest czysta chemia chyba nie muszę o tym Wam pisać./Trzeba sobie przypomnieć co to jest liczba oktanowa i cetanowa paliw płynnych/.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał ANET Zobacz post
    Koledzy to jest czysta chemia chyba nie muszę o tym Wam pisać./Trzeba sobie przypomnieć co to jest liczba oktanowa i cetanowa paliw płynnych/.
    Oczywiście, ze tak , "żądałem" tylko stwierdzenia ; Silnik TS nie jest jednostką nie przystosowaną do spalania mieszanki 98 okt i nie powoduje to nieprawidłowości w jego pracy , przy prawidłowym działaniu ECU, elektryki ..itd
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Przecież kolego Lucas83 możesz lać paliwo jaki Ci tylko pasuje,ale na innych paliwach silnik będzie pracował inaczej,i na to nie ma rady wszystko zależy od liczby oktanowej i dodatków zastosowanych w paliwie,paliwo 98 spala się łagodniej niż 95 i to nie ma negatywnego wpływu na silnik/paliwo 98 jest głównie przeznaczone do aut silnie wysilonych z turbodoładowaniem/ale to jest naprawdę temat na prace co najmniej magisterską,a tutaj na pewno nie ma na to miejsca i czasu.

    - - - Updated - - -

    Jeszcze raz pisze tankuj sobie co chcesz bella będzie jeżdzić/oczywiste jest że oprócz ON/.

Podobne wątki

  1. [159] Dziwne objawy pracy silnika 159 2.4 JTDm
    Utworzone przez Grzegorz.d w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 08:05
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-11-2012, 17:34
  3. [MiTo] Temp. pracy silnika 1.4?
    Utworzone przez piotr_c w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 20:36
  4. temperatura pracy silnika
    Utworzone przez eMSi_113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 30-01-2010, 21:23
  5. [156] Brak wskazań temp silnika i podświetenia poziomu paliw
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-04-2008, 15:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory