To jest schemat instalacji dodatkowej nagrzewnicy powietrza przedniej szyby, chyba że się myle
koledzy jeśli ja się tym razem nie mylę to :
Zadaniem systemu jest podgrzewanie płynu chłodzącego.
Grzałki nurkowe są zasilane prądem 12 Voltów przez trzy przekaźniki. Jeden przekaźnik steruje dwoma grzałkami nurkowymi, a każdy z pozostałych przekaźników steruje jedną grzałką nurkową. Pozwala to na dowolne włączanie jednej, dwóch, trzech lub czterech grzałek nurkowych.
Podczas działania grzałek nurkowych, obroty biegu jałowego są ustawione na 935 obr/min.
Grzałki nurkowe nie działają gdy jest grzanie świec żarowych przed rozruchem lub po rozruchu.Oraz gdy włączymy ogrzewanie przedniej szyby i jeśli prędkość obrotowa jest mniejsze niż 600 obr/min.
jak ze zdjęcia:
http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-a...727507981.html
jedynie cena nieatrakcyjna i problem z przekaźnikiem zostaje.
szkoda, że już zimno jest, bo pobawiłbym się w adoptację od np. meganki dci.
- - - Updated - - -
trochę odstraszający drugi post:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...130584#7130584
Miałem taki patent zamontowany u siebie ale na dwóch świecach. Proces grzania reduktora dużo szybszy niż standardowo ale zlikwidowałem go po drugiej regeneracji alternatora. U mnie obciążenie wynosiło około 500W + oryginalne odbiorniki i niestety spawało mi komutator.