Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Jak wymienić tuleje wspornika silnika

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie Jak wymienić tuleje wspornika silnika

    Witam mam pytanie jak wymienić tą tuleje nr 10


    ponieważ tu gdzie jest to jakby wtoczenie ona pękła jabym chciał to środek bym może wyciągnął ale co z resztą?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	je363_TULEJA-(new).jpg
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	38.6 KB
ID:	77480  

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Kolego przerabiałem ten temat, można to zrobić na silniku, ale musisz zrobić jakiś przyrząd do wyciśniecia tej tulei , bo ona siedzi dosyć ciasno. ja mialem dostęp do tokarki to sobie wytoczyłem. Wybijania młotkiem sobie nie wyobrazam bo jest bardzo mało miejsca. jeśli by wyciągnał ten cały element to już bez problemu wymienisz na prasie albo młotkiem i palnikiem. ale wyciąganie całego wspornika to chyba dużo roboty.

    mój przyrząd wyglądał jak metalowa krótka szklanka, która opierała sie o aluminiowy wspornik, i przez srube wyciągana była tuleja.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie

    tak jak opisujesz robiłem z tulejkami do górnego wahacza, ja akurat też nie będę miał problemu z tokarką i materiałem będą musiał zrobić takie coś wymiar o jakieć 0.5 mniejszy od tyleki z otworem takim jak tam wystaje ten nosek nie wiem ile ram jest z 25, z młotkiem nie ma sensu wszystko jest zbyt miękkie a takie tulejki są zawsze na ciepło wkładane jak niektóre tuleje czy łożyska

    żeby wyjąć podporę trzeba też rolki od rozrządu pościągać
    Ostatnio edytowane przez Obi.Wan ; 17-11-2012 o 14:19

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    wyjac bez przyrządu jeszcze sie da,ja zrobilem takowy ale okazał sie za duży wiec wydlubalem wewnetrzna tuleje i nacialem samym brzeszczotem ,zlamanym na pół,zewnetrzna i wybiłem zamykajac ja delikatnie wystawala ,odlew amelinowy wcale taki slaby nie jest ale juz do wcisniecia musialem poprawic sciagacz

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie

    na początku chciałem tak zrobić ale skąd taki sprzęt jak brzeszczot w poniedziałek dorobi się sprzęt do wyciskania

Podobne wątki

  1. Tuleje zawieszenia silnika
    Utworzone przez cezar83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-09-2013, 12:42
  2. Wymiana tulejki wspornika
    Utworzone przez prism w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-06-2012, 21:54
  3. [159] Czy można zmienić sterownik silnika bez zgrywania programu? Co muszę wymienić?
    Utworzone przez loren w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 09:27
  4. [166] Tuleje górnego wspornika silnika
    Utworzone przez picek w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-01-2008, 02:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory