Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Brak mocy

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ecu
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS
    Postów
    96

    Domyślnie Brak mocy

    Witam. Były już takie tematy na forum ale opisze swój przypadek.

    Od kilku dni staram się rozwiązać sprawę z rurą która idzie od przepływki do filtra powietrza. Sprawa wygląda tak, że mój poprzednik zamontował sobie filtr stożkowy. Nie przekazał mi tej rur, więc szukałem jej na allegro kupiłem od 1.6 okazało się, że to nie to bo nie ma otworu na czujnik powietrza itd. Zarówno z tym filtrem stożkowym jak i teraz ( zamontowałem tą rurę od 1.6 - na razie dopóki nie znajdę tej odpowiedniej ) auto w przedziale 1500-3000 obrotów strasznie słabo się zbiera. Efekt jest taki: auto zachowuje się jakby chciało się rozpędzać ale coś je hamowało. Po przekroczeniu 3000 obrotów już jest trochę lepiej od 4000 chyba jest idealnie.
    Z mojego odczucia wygląda to tak, że auto ma około fabrycznie 105 koni a zachowuje się jakby miało 60. Stąd moje pytanie: co sprawdzać ? czy może to wina tej rury ?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał ecu Zobacz post
    Witam. Były już takie tematy na forum ale opisze swój przypadek.

    Od kilku dni staram się rozwiązać sprawę z rurą która idzie od przepływki do filtra powietrza. Sprawa wygląda tak, że mój poprzednik zamontował sobie filtr stożkowy. Nie przekazał mi tej rur, więc szukałem jej na allegro kupiłem od 1.6 okazało się, że to nie to bo nie ma otworu na czujnik powietrza itd. Zarówno z tym filtrem stożkowym jak i teraz ( zamontowałem tą rurę od 1.6 - na razie dopóki nie znajdę tej odpowiedniej ) auto w przedziale 1500-3000 obrotów strasznie słabo się zbiera. Efekt jest taki: auto zachowuje się jakby chciało się rozpędzać ale coś je hamowało. Po przekroczeniu 3000 obrotów już jest trochę lepiej od 4000 chyba jest idealnie.
    Z mojego odczucia wygląda to tak, że auto ma około fabrycznie 105 koni a zachowuje się jakby miało 60. Stąd moje pytanie: co sprawdzać ? czy może to wina tej rury ?
    Stożek to dobra metoda uśmiercenia przepływomierza,wygląda na to że Twojemu poprzednikowi się udało.Co do rury dolotu to 1,6 ma inną średnicę niż 1,4.Otwór na czujnik zasysanego powietrza jest w rurze w autach przed liftowych,w po jest w przepływomierzu.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał ecu Zobacz post
    Z mojego odczucia wygląda to tak, że auto ma około fabrycznie 105 koni a zachowuje się jakby miało 60. Stąd moje pytanie: co sprawdzać ? czy może to wina tej rury ?
    103KM
    I Lesio146 ma rację, pierwsze gdzie ja bym szukał problemów to przepływomierz, a także reszta układu sterującego dawkowaniem (lambda i wtryski). Zobacz co się zmieni w pracy silnika, jak odepniesz przepływkę - jeżeli nic, to pewnie umarta
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomakt
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16V 95'
    Postów
    354

    Domyślnie

    a martwa przepływka nie powinna wyskoczyć na kompie? tak samo z sondą?

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomakt Zobacz post
    a martwa przepływka nie powinna wyskoczyć na kompie? tak samo z sondą?
    Przepływka, która działa, ale nawet zawyża czy zaniża charakterystykę - nie. Dopiero jak złapie płaski sygnał to tak, a to się zdarza rzadko.
    Sonda już prędzej, zwykle ujawnia się w błędzie korekty paliwowej P0170, ale też nie zawsze, bo równie dobrze, mogą to być np. wtryski.

    Poza tym, my tu nie mówimy jest zepsute na bank, tylko co sprawdzić, a sprawdzenie przepływki i lambdy najprościej zrobić pod kompem, gdzie siłą rzeczy, odczyta się błędy.

    A, no i szczelność układu dolotowego też sprawdź, lewe powietrze też potrafi ładnie zamulać.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomakt Zobacz post
    a martwa przepływka nie powinna wyskoczyć na kompie? tak samo z sondą?
    Sondę zdiagnozujesz nawet sam voltomierzem,z diagnostyka przepływomierza nie jest już tak prosto.Czasem niby parametry ma a jest uszkodzona.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ecu
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS
    Postów
    96

    Domyślnie

    Mam nową istotną uwagę. Na zimny silniku auto zachowuje się dobrze ma moc i przyśpiesza normalnie. Na zimnym nie czuć braku mocy.

    Mam odłączyć przepływkę na ciepłym silniku i wtedy sprawdzić jak się auto zachowuje ?

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Ano, odłącz na ciepłym, nawet w trakcie pracy auta. Jak nic się nie zmieni, to padaka, pasowałoby ją sprawdzić przez podmiankę - a do starszych TSów przepływki są niestety droższe. No i przy okazji wykluczyłeś wstępnie problemy z zapłonem, które we znaki dają się najbardziej na zimnym. Potem odłącz lambdę i też patrz co się dzieje z obrotami, równomiernością pracy etc.
    Kmina jest taka, że auto przy nagrzewaniu leci na sztywnych "eko-mapach", na początku z samego czujnika temperatury (też warto go sprawdzić) i z nagrzewaniem do pracy wchodzą przepływka (dość szybko), lambda (prawie przy pełnym nagrzaniu) etc. Do tego na zimnym masz większe czasy wtrysku (do nagrzania się auta), co może też sugerować, że na ciepłym jest go za mało względem powietrza -> wnioskując, lewe powietrze lub problem z wtryskiem - lewe powietrze łatwo sprawdzić, samostart w sprayu i pryskać po rurach - jak obroty wzrosną, masz nieszczelność. Możesz też dolać czyścik do paliwa (butelka STP na minimum 30l paliwa, choć producent podaje na pełny bak ^^). Mam dziwne przeczucie, że na kompie by wyszło szydło z worka. Nie macie tam w Jeleniej magika od Alf?
    Bo jak wszystko jest sprawne, to TS właśnie na zimnym jest zamulony
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ecu
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS
    Postów
    96

    Domyślnie

    O żadnym super fachowcu od Alf z Jeleniej Góry nie słyszałem. Chętnie udałbym się do kogoś żeby to zdiagnozował bo ja się średnio znam. Sprawa jest dość dziwna bo czasem jest dobrze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku na zimnym jest zawsze OK. Auto ma też trudności na wzniesieniach, średni podjazd 4 bieg 60-70 km/h a auto ledwo jedzie.


    Przed chwilą odłączyłem przepływkę razem z tym czujnikiem temp. brak poprawy a nawet trochę gorzej.
    Ostatnio edytowane przez ecu ; 21-11-2012 o 17:14

  10. #10
    marekf6
    Gość

    Domyślnie

    witam
    jak jest zmiana po odłaczeniu przeplywki czyli do konca nie padła, ale po stożku napewno kwalifikuje sie do wymiany... tez mialem podobne obiawy, a okazało sie ze nie łączyła kostka na wtrysku, polecałbym sprawdzic instalacje elektryczna, kastki

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory