Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Brak prądu w 1,8 TS 8V - alternator?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    AR 155 1,8 TS 8V 1995
    Postów
    40

    Domyślnie Brak prądu w 1,8 TS 8V - alternator?

    Witam
    Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem takowego nt. 155. Problem jest taki, że zostawiłem auto pod domem, wszystko ok, działała bez zarzutu, a następnego dnia... Już czułem, że coś jest nie tak po tym, jak po przekręceniu kluczyka otworzył się tylko zamek drzwi kierowcy. Po przekręceniu w stacyjce nawet nie zakręcił rozrusznik, a jedynie zaświeciły się ledwo widoczne kontrolki, a wskazówka prędkościomierza podskoczyła do 60 km/h i... tyle tego było. Oczywiście nie działa centralny, żadne światełka, radio itd.

    Akumulator dosłownie kilka dni wcześniej był sprawdzany, badanie wykazało 65% sprawności, czyli jeszcze nie tak znowu najgorzej. Wygląda więc, że to alternator. Korzystając z faktu, że Alfa stoi w bezpiecznym miejscu, chciałem w wolnej chwili wyciągnąć to ustrojstwo i zawieźć do sprawdzenia i ew. regeneracji. Tylko, że nie wiem, jak się za to zabrać. Czy to jest w ogóle wykonalne dla osoby kompletnie zielonej w temacie? No chyba, że to nie będzie Waszym zdaniem alternator?

    Porady w wersji 'dla idiotów' mile widziane

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Znajdż dobry sklep motoryzacyjny lu warsztat tam mają na pewno miernik którym sprawdzą Ci prąd ładowania,ale są też przypadki że akumulator nawet sprawny to trafi "paść" z dnia na dzień.

  3. #3
    janusz
    Gość

    Domyślnie

    po pierwsze naładuj akumulator jeżeli posiadasz miernik do pomiaru prądu-napięcia trzeba sprawdzić :
    naładuj aku ważne do ładowania użyj prostownika z amperomierzem lub połącz przez amperomierz miernika jeżeli prąd ładowania szybko spadnie do 1A lub mniej to aku zakończyło żywot jeżeli aku przez kilka godzin przyjmuje prąd na poziomie 1/10 pojemności czyli 50Ah i ładuje 5-6A aku ok
    po naładowaniu aku podłącz do belli przez miernik ustawiony do pomiaru prądu (A) amperomierz na początek ustaw na maksymalny pomiar łączymy pomiędzy masę auta a - aku jeżeli prąd będzie poniżej 0,3A przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (światła radio itp) jest ok jeżeli jest inaczej trzeba zlokalizować przyczynę wyjmując po kolei bezpieczniki jeżeli będzie spadek to wiesz na jakim obwodzie jeżeli nadal będzie pobór prądu to ucieka przez uszkodzony alternator próby robimy przy wyjętym kluczyku stacyjki
    podłączamy całkowicie aku i odpalamy belle mierzymy napięcie na aku powinno być 14,4V jak będzie 14 też może być
    jeżeli tak jest to są dwie opcje zostawiłeś coś włączonego lub alarm się włączył i wydoił aku
    co do demontażu potrzebny jest kanał alternator jest na samym dole dodatkowo trzeba demontować pół oś

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał janusz Zobacz post
    co do demontażu potrzebny jest kanał alternator jest na samym dole dodatkowo trzeba demontować pół oś
    Dementuję, kanał nie jest potrzebny, demontaż półośki tym bardziej bo alternator jest tuż pod kolektorem dolotowym, trzeba tylko zdjąć kolektor i wyjdzie bez problemu górą. Resztę tekstu potwierdzam.

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan_bgi Zobacz post
    Dementuję, kanał nie jest potrzebny, demontaż półośki tym bardziej bo alternator jest tuż pod kolektorem dolotowym, trzeba tylko zdjąć kolektor i wyjdzie bez problemu górą. Resztę tekstu potwierdzam.
    Tylko po co go wyjmujesz?Z jakiego powodu wcześniej Kolega sprawdzał akumulator?
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 19-11-2012 o 22:06
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    nawet kolektora nie trzeba zdejmować wystarczy odpiąć wąż od pokrywy zaworów zdemontować łapę i wspornik od kielicha.

    odnośnie upływu prądu to sprawdź lampką w bagażniku, zamek i wiązkę w klapie bagażnika, lampkę na kierowcą i alternator (diody prostownicze)

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    AR 155 1,8 TS 8V 1995
    Postów
    40

    Domyślnie

    Dzięki za wszystkie rady Prawdopodobnie w weekend coś ruszę, z braku czasu wcześniej.

    Aku był sprawdzany w serwisie, przy okazji małego przedzimowego przeglądu.

  8. #8
    janusz
    Gość

    Domyślnie

    witam sorki za wprowadzenie w błąd ja mam 146 TS i demontaż alternatora raczej tylko od dołu jest możliwy widać 155 jest dużo lepiej
    Ja swój alternator wymieniłem razem ze sprzęgłem miesiąc temu dawał tylko 13,4V więc przed zimą jak znalazł padły diody mocy

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    lesio, ja nie demontuję tylko napisałem jak to zrobić.
    janusz, 155 ma tak samo ale kolega ma silnik 8V a on nie ma nic wspólnego z 16V, w tym drugim dostęp tak samo do d.py jak u Ciebie.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    AR 155 1,8 TS 8V 1995
    Postów
    40

    Domyślnie

    Rozpocząłem ładowanie akumulatora. Sądząc po diodach na ładowarce, to jednak nie on jest problemem (mimo, że nie mam miernika), no ale ładuję. Mam nadzieję, że to pomoże, bo wolałbym jechać do elektryka na konsultacje, niż elektryk miałby jechać do mnie... O rozwoju sprawy będę informował na bieżąco.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 14:34
  2. [146] Brak prądu.
    Utworzone przez maverik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 23:38
  3. [156] Brak prądu, brak zapłonu!!
    Utworzone przez marcin_512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-12-2008, 08:36
  4. [146] Brak prądu
    Utworzone przez Antek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-08-2008, 17:20
  5. [33] Brak prądu
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-01-2008, 13:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory