Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Zgasł na trasie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie Zgasł na trasie

    Witam Kolegów w Nowym Roku!

    Podczas mojej podróży na sylwestra (200km) auto mi dwukrotnie zgasło podczas jazdy z prędkością ok. 120km/h. Po prostu jadę i czuje lekkie szarpnięcie, świecące kontrolki. Po dosłownie chwili auto z powrotem zapala, gasną wszystkie kontrolki i jadę płynnie dalej. Całe zdarze trwało ok. 3 sek.

    Odstęp pomiędzy dwoma zdarzeniami wynosił ok. 70km.

    Dodam tylko, że bak był zalany na full paliwem z BP.

    Wracając z powrotem nie zdarzyło się to już.

    Pzdr.

    P

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Obserwuj zachowania fury.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że auto czasem szarpie po odpuszczeniu gazu. Chciałbym coś z tym zrobić, aby auto mnie w najbliższym czasie nie zawiodło gdzieś np. 400km od domu. Czytałem coś o czujniku położenia wału, że takie gaśnięcie może być spowodowane jego kończeniem się. Akumulator w aucie, również nie jest najlepszych lotów - przy -15 stopniach auto odpalało....ale rozrusznik ciężko już kręcił. Czy to również może mieć jakikolwiek związek z podaną wyżej sytuacją?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    To co napisałeś to za malo żeby co kolwiek stwierdzić. Przyczyn może być całe mnóstwo. Jedź na kompa i zczytaj błędy, może coś pokaże co naprowadzi na trop. Ja jeszcze Cię tylko trochę popytam:
    1) Czy jak jeździsz to nie szarpie?
    2) Czy przyspiesza płynnie?
    3) Czy jest różnica na zimnym i na ciepłym silniku?
    4) Czy zdarzało Ci się kiedyś żeby np nie chciał odpalić na rozgrzanym silniku?
    Więcej pytań nie pamiętam

    - - - Updated - - -

    Myślę, że akumulator trzeba odrzucić, choć mogę się mylić. Moje ostatnie pytanie o odpalaniu auta właśnie zmierza do awarii czujnika położenia wału korbowego - strasznie upierdliwa usterka. Ale to co się wydarzyło Tobie to trochę zza mało żeby jednoznacznie powiedzieć, że padł własnie ten czujnik.
    Ostatnio edytowane przez piotreek ; 03-01-2013 o 13:57

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie

    Domyślam się, że mało danych do wysunięcia konkretnych wniosków.

    Ogólnie auto nie szarpie, czasem delikatnie przy dodawaniu gazu, w zakresie obrotów do 2tyś, auto przyśpiesza płynnie, nie ma różnicy pomiędzy ciepłym a zimnym silniku, nigdy nie zdarzyło mi się, aby auto nie odpaliło.

    Jedno mi się jeszcze przypomniało (sytuacja miała miejsce rok temu i jakieś 3 mc temu) mianowicie, wsiadam do auta (silnik zimny) odpalam rozrusznik, tylko problem w tym, ze za krótko przytrzymałem (jakiś znikomy ułamek sekundy i auto nie zaskoczyło), oczywista sytuacja i chcę odpalić ponownie....i tu wystąpił problem.....rozrusznikiem musiałem kręcić ok. 15 sek łącznie aby auto odpaliło......zaciekawiło mnie to, ale ze problem występował tylko po nieprawidłowej próbie odpalenia, to się nie nim nie przejmowałem.....Przynajmniej teraz uważam, aby porządnie zakręcić nim.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Może zapowietrzył Ci się układ paliwowy, albo pompka coś zaczyna marudzić. Bo z tym odpaleniem jak piszesz to tak jak by Ci się albo zapowietrzyło albo pompka nie podała paliwa. Czujnik położenia wału unieruchamia samochód na ogół przy rozgrzanym silniku. Jak ostygnie to znowu odpala. Wiem bo już to przechodziłem.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomakt
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16V 95'
    Postów
    354

    Domyślnie

    Tak ja kolega wyżej napisał. Sprawdź układ paliwowy. Kiedyś kolega miał tak, że przewód mu sparciał, była dziurka w przewodzie i się układ zapowietrzał. Samochód też gasł czasem. Może pompa szwankuje. Ja obstawiam układ paliwowy.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcoo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa 156 2,5 V6 <3
    Postów
    147

    Domyślnie

    Ale dla pewności podłącz się najpierw do kompa jak koledzy proponują

Podobne wątki

  1. Benzyna w trasie
    Utworzone przez konrad53 w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-01-2016, 19:51
  2. 2.4 zgasł :/
    Utworzone przez szerszeń w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 06-02-2014, 08:22
  3. Ja mu gaz a on mi zgasł
    Utworzone przez minister w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-08-2013, 16:57
  4. spalanie na trasie jtd 3.91
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-08-2011, 11:06
  5. [156] zgasł w trasie i nie pali
    Utworzone przez v4l4r w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-01-2009, 01:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory