Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 1.9 jtd dlugo sie nagrzewa

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar puszuszek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SUCHEDNIÓW
    Auto
    byla alfa 156 2.0ts 1999, była 156sw 1.9jtd 2000,jest 147 2.0ts selespeed
    Postów
    294

    Domyślnie 1.9 jtd dlugo sie nagrzewa

    Witam mam problem,mianowicie moja alfa dlugo sie nagrzewa.naprzylkad temperatura rosnie powyzej 50stopni po przejechaniu ok 8km. Czy to moze byc uszkodzony termostat czy poprostu jtd tak maja. Bo jak mialem 2.0ts to szybciej sie nagrzewala

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Brt
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RIO
    Auto
    Stelvio 2.0 280 - były:159 SW 1.9 16V JTDm Q i 156 SW 1.9 16V
    Postów
    233

    Domyślnie

    Generalnie JTD tak mają ... przy obecnych temperaturach czasem ponad 15 km jazdy potrzebuje do nagrzania się do temperatury pracy, ale później ją utrzymuje. Czy u Ciebie temperatura w ogóle dochodzi do 80 - 85 st ?? Jesli tak, to ok, jesli nie, to pewnie masz termostat do wymiany. Możesz przysłonić trochę wloty powetrza na chłodnicę, auto nie będzie się szybciej nagrzewać, ale łatwiej utrzyma temperaturę po nagrzaniu. A no i nie właczaj od razu ogrzewania na max ... najpiew jedziesz na "zimno" i dpiero ak się silnik trochę nagrzeje włączaj ogrzewanie.
    Pozdrawiam - Brt

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar puszuszek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SUCHEDNIÓW
    Auto
    byla alfa 156 2.0ts 1999, była 156sw 1.9jtd 2000,jest 147 2.0ts selespeed
    Postów
    294

    Domyślnie

    Teraz to gdzies max 70stopni ale to ok 20km trzeba zrobic zeby taka zlapal ale podobno jak jest 70na liczniku to tak naprawde jest ok 85 bo porobno zaklamuja wskazniki.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Dokładnie, potwierdzam, wskazania wskaźnika temperatury w kokpicie, a realna temperatura silnika to w większości przypadków nie pokrywają się, u mnie pokazuje 70 stC, a na kompie wyrzuca temperaturę silnika, ok. 85 stC, tak więc temperaturą ze wskaźnika w kokpicie bym się za bardzo nie martwił. Tak samo potwierdzam, że te silniki długo dochodzą do swojej temperatury roboczej, u mnie łapie po ok. 10km, a w mrozy to nawet więcej. To nie to co moje poprzednie autko, gdzie silniczek sie zagrzewał po niecałych 2km

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar puszuszek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SUCHEDNIÓW
    Auto
    byla alfa 156 2.0ts 1999, była 156sw 1.9jtd 2000,jest 147 2.0ts selespeed
    Postów
    294

    Domyślnie

    No wlasnie i dlatego pomyslalem ze to moze termostat nie zamyka i chodzi na pelnym obiegu.mozna to jakos sprawdzic?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Z tym ogrzewaniem kabiny kolega Brt ma rację,generalnie jtd i nie tylko bo wszystkie nowe diesle maja to do siebie,że się długo nagrzewaja do temp roboczej.Termostat możesz sprawdzić,to nic nie kosztuje,ale raczej jest ok.
    Przejedź ok 8-10km,zatrzymaj ,podnieś maskę i sprawdź czy przypadkiem węże od chłodnicy i sama chłodnica nie robią się ciepłe,jesli będą zimne to jest ok.
    pozdro

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    A ja tego nie potwierdzam U mnie 85*C jest oznaczone na wskaźniku lekko poniżej 90*C, około 2 mm od kreski 90*C

    JTD bardzo długo się nagrzewa i można to poprawić montując podgrzewacz cieczy chłodzącej z Renówek. Manuale masz tutaj na forum i jak masz odrobinę zdolności manualnych sam to ogarniesz. Ja mam taki podgrzewacz i u mnie optymalna temperatura pracy osiągana jest po około 10km. Tylko jak ja jadę te 10 km to jadę na piątce lekko poniżej 2 tys obrotów dlatego wolno nabiera temperatury, a sam podgrzewacz wyłącza się przy około 65*C i do tej temperatury nagrzewa się silnik znacznie szybciej jak wcześniej. Dodatkowo ja mam zasłoniętą chłodnicę po całej długości kratki w zderzaku, i brak dolnej osłony silnika co raczej wpływa na minus(powietrze spod zderzaka cały czas chłodzi lekko silnik).

    - - - Updated - - -

    A moment otwarcia termostatu widać doskonale na wskaźniku, u mnie wtedy wskaźnik przekracza lekko 90*C i szybko schodzi do normalnego dla tego silnika stanu

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    - - - Updated - - -

    A moment otwarcia termostatu widać doskonale na wskaźniku, u mnie wtedy wskaźnik przekracza lekko 90*C i szybko schodzi do normalnego dla tego silnika stanu[/QUOTE]


    mam dokładnie tak samo,wskaźnik wychyla się odrobinę za 90stopni po czym "ląduje" gdzieś na połowie pomiędzy 70 a 90.
    Ale niestety trochę to trwa.Mimo to fabryki w tym temacie jeszcze nie poprawiałem.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    U mnie również sie nagrzewa po 7-8 km i wskazówka jest tak jak pisze Tomek 2-3 mm od 90 stopni a na kompie jest normalnie 90 stopni,nawet nieraz jest 1mm za70 stopni(w zimę) a komp pokazuje 87-90

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    Po raz tysięczny poruszany ten sam temat. Wymień termostat i po problemie.

    EOT

Podobne wątki

  1. [159] Dlugo kreci zanim odpali.
    Utworzone przez porterneon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 17:54
  2. Za dlugo do setki? 11,8 s.
    Utworzone przez cykada w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 10:35
  3. Jak dlugo wytrzymuja wam wahacze gorne?
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 10:36
  4. Dlugo kreci zanim odpali
    Utworzone przez lipus_2005 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-09-2010, 10:09
  5. [156] dlugo kręcę by zapalić
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2008, 19:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory