Witam mam pytanko co moze powodowac ze jak gasze silnik to nim zatelepie tak krótko.Bella ma przejechane 183 tys. Przy odpalaniu tego nie ma. Dodam za zaczelo sie to dziac jak zaslepiłem egr. Przed zaslepieniem tego nie było. Pozdrawiam
Witam mam pytanko co moze powodowac ze jak gasze silnik to nim zatelepie tak krótko.Bella ma przejechane 183 tys. Przy odpalaniu tego nie ma. Dodam za zaczelo sie to dziac jak zaslepiłem egr. Przed zaslepieniem tego nie było. Pozdrawiam
A sprawdzałeś tą "przepustnice" przed kolektorem ssącym czy się zamyka, bo z tego co kojarzę to ona jest odpowiedzialna po części za to żeby silnikiem tak nie telepało podczas gaszenia.
Widzisz fokus jak czysciłem egr to tez wyczysciłem kolektor, czujnik doładowania, no i ta "przepustnice" ale nie sprawdzałem czy sie zamyka bo tak jak pisałem przed czyszczeniem było ok. Jesli mozesz daj mi porade jak moge sprawdzic czy sie zamyka tak jak powinna. Chyba nie idzie tam nic poprzestawiac.?Pytam bo jak ja czysciłem to trzeba ta klape pare razy pootwierac zeby ja wyczyscic. jak ja moge sprawdzic?
Ona jest podłączona do takiego jakby siłownika i on ja otwiera i zamyka chyba można zobaczyć czy sie rusza ten siłownik po zdjęciu osłony silnika z tym że to tylko jest zauważalne podczas gaszenia... wiec musisz to robić w 2 osobyAle wyciągałeś ja czy czyściłeś jak była zamontowana?
czysciłem jak była zamontowana i nie pamietam czy zdejmowałem te ciegno co ją zamyka przy gaszeniu ale chyba nie.Jutro mam wolne i robie randke z Bella w garazuzobacze co i jak, te ciegno jest na takim zaworku moze on puszcza gdzies albo wezyk nieszczelny?Najwazniejsze ze wiem gdzie szukac, dzieki Fokus za pomoc Pozdrawiam! aha zrobie to sam poprostu włoze tam telefon i nagram filmik a autko sobie zgasze i gitarra
![]()
bo może syf sie dostał jak czyściłeś i się zacina ja całość rozbierałem i myłem w nafcie a później w benzynie ekstrakcyjnej
Kolego po czyszczeniu źle założyłeś metalową podkładkę-uszczelkę pod korpus przepustnicy (prawidłowe jest tylko jedno z 3 ustawień) i ona teraz blokuje ruch klapy. albo odłączyłes wężyk od siłownika
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
zrób test i ręcznie ją zamknij
jeżeli zgasi bez telepania to masz nieszczelność w układzie podciśnienia- szukaj też przy wężykach overboostu turbo...
Dziekuje wszystkim za porade, juz jest po problemie. jak zamykałem recznie klape tym siłownikiem to auto nie gasło czyli klapa sie nie zamykała do konca. Wszystko było podłaczone jak trzeba, podkładni metalowe tez, a winowajca okazał sie SYF!!!Rozkreciłem cała "przepustnice" i wszystko wyczysciłem plynem do mycia silnikow(masakra jaki syf), potem wymyłem wszystko wrzatkiem wody i zawiasy klapy nasmarowałem olejem do maszyn precyzyjnych.Skreciłem i jest super jak nowy. Silnik przy gaszeniu wogole nie telepie, nawet nie ma zadnej najmniejszej wibracji.Potem recznie zamknałem klape gaszaca tym siłownikiem i zgasł od razu czyli zamyka sie na 100%. Satysfakcja tym wieksza za sam znowu cos naprawiłem. Pozdrawiam kolegów ktorzy zainteresowali sie tematem.