Witam Kolegów!
Mam pytanie odnośnie napięcia podgrzewania sond lambda w Alfie 147 1,6 TS.
A mianowicie czy napięcie to jest stałe ok 12V? Mierzyłem napięcie grzania dla dwóch sond z przodu i waha się ono w granicach 4-13V (mierzone na dwóch białych przewodach). Oporność grzałek ok. 10 Ohm, napięcia sond zmieniają się od 0,1 - 0,8 V.
Powodem zainteresowania się tym tematem był fakt iż wyskoczył błąd P1155 (spawdzone skanerem uniwersalnym, nie wiem czy dobrze rozumiem że jest to błąd P0155 czyli Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka*?)
Która to będzie sonda Bank 2 Czujnik 1?
Przy badaniu parametrów podczas pracy zauważyłem że Krótkoterminowy korektor mieszanki (B1S2) wynosi 99% czyli max, podczas gdy dla B2S1 i B1S1 wynosi 0%. Czuć że mieszanka jest wzbogacona, auto dużo pali.
Temperatura silnika podczas testów ok 80 stopni C.
Podejrzewam że jeśli wahania napięcia podgrzewania sond powinny być stałe to za te zmiany mógłby być odpowiedzialny przekaźnik, z tym że nie wiem gdzie go znaleźć. Po podłączeniu pod laptopa (multiecuscan) i wymuszeniu włączenia grzania sond nie słychać charakterystycznego cykania przekaźnika, a jednak napięcie się pojawia. Czy taki przekaźnik istnieje w tym modelu? czy może jest to inaczej rozwiązane?
Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł proszę o pomoc.
Dzięki