Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Alfa 147 1,6 TS 120KM Napięcie podgrzewania sondy lambda

  1. #1
    stringer
    Gość

    Domyślnie Alfa 147 1,6 TS 120KM Napięcie podgrzewania sondy lambda

    Witam Kolegów!
    Mam pytanie odnośnie napięcia podgrzewania sond lambda w Alfie 147 1,6 TS.
    A mianowicie czy napięcie to jest stałe ok 12V? Mierzyłem napięcie grzania dla dwóch sond z przodu i waha się ono w granicach 4-13V (mierzone na dwóch białych przewodach). Oporność grzałek ok. 10 Ohm, napięcia sond zmieniają się od 0,1 - 0,8 V.
    Powodem zainteresowania się tym tematem był fakt iż wyskoczył błąd P1155 (spawdzone skanerem uniwersalnym, nie wiem czy dobrze rozumiem że jest to błąd P0155 czyli Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka*?)
    Która to będzie sonda Bank 2 Czujnik 1?
    Przy badaniu parametrów podczas pracy zauważyłem że Krótkoterminowy korektor mieszanki (B1S2) wynosi 99% czyli max, podczas gdy dla B2S1 i B1S1 wynosi 0%. Czuć że mieszanka jest wzbogacona, auto dużo pali.
    Temperatura silnika podczas testów ok 80 stopni C.
    Podejrzewam że jeśli wahania napięcia podgrzewania sond powinny być stałe to za te zmiany mógłby być odpowiedzialny przekaźnik, z tym że nie wiem gdzie go znaleźć. Po podłączeniu pod laptopa (multiecuscan) i wymuszeniu włączenia grzania sond nie słychać charakterystycznego cykania przekaźnika, a jednak napięcie się pojawia. Czy taki przekaźnik istnieje w tym modelu? czy może jest to inaczej rozwiązane?
    Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł proszę o pomoc.
    Dzięki
    Ostatnio edytowane przez stringer ; 13-02-2013 o 10:28

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w 156, 147 Ts sterowanie grzałki sondy lambda idzie bez przekaznika, bezpośrednio z ECU.
    - jest to sterowanie impulsowe, typu PCM, modulacja szerokości impulsu.
    - jakoś dziwnie pokazuje banki sond ten twój przyrząd.
    - a nie mozna przejśc na FES, MES.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    stringer
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź!
    podpiąłem pod MES na wolnych obr (994 /min)
    przepływka: 2,0 kg/h
    Adaptation Bank 1 (MUL) FRA Factor 1 - 0,999997
    Adaptation Bank 2 (MUL) FRA Factor 2 - 0,999997
    ciśnienie: 943 mBar
    ciśnienie raczej atmosferyczne, czyli gdzieś są nieszczelności lub czujnik walnięty? dobrze kombinuje? sprawdzę to!

    Co można jeszcze posprawdzać?
    Dzięki
    Ostatnio edytowane przez stringer ; 14-02-2013 o 00:38

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-07-2016, 16:27
  2. alfa 147 1.6 ts błąd sondy lambda
    Utworzone przez bobek22225 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-09-2015, 08:29
  3. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  4. Schemat podłączeniowy sondy lambda Alfa 156 2.0 jts
    Utworzone przez Arturec w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-07-2013, 08:13
  5. Sonda 2.0 v6 TB - napięcie nominalne sondy
    Utworzone przez Misiek213 w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 18:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory