Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: Ratunku zapaliła się kontrolka oleju nie odpala JTD

  1. #1
    icek
    Gość

    Domyślnie Ratunku zapaliła się kontrolka oleju nie odpala JTD

    Witam potrzebuje pomocy mianowicie podczas jazdy zapalila mi się kontrolka oleju silnik zaczoł głośniej chodzić (tak jakby stukac) gdy zjechałem po chwili na pobocze silnik zgasł i nie chce odpalić. czy zeka mnie remont silnika? dodam że oleju jest. jakie są ewentułalne koszty??

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon855
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 JTD 136KM
    Postów
    68

    Domyślnie

    kolego nie denerwuj sie ale kreci nie odpala?? moze byc problem z czujnikiem polozenia walu

  3. #3
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Prędzej wymiana bo na pewno złapała panewka. Plus na 100% zatarta turbina bo jej wystarczy kilka sekund bez oleju. Swoją drogą to ładny kawałek musiałeś zrobić po zapaleniu kontrolki. Po zaniku ciśnienia zdrowy silnik zrobi jeszcze kilka-kilkanaście kilometrów zanim obróci panewkę.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał Numberuno Zobacz post
    Prędzej wymiana bo na pewno złapała panewka. Plus na 100% zatarta turbina bo jej wystarczy kilka sekund bez oleju. Swoją drogą to ładny kawałek musiałeś zrobić po zapaleniu kontrolki. Po zaniku ciśnienia zdrowy silnik zrobi jeszcze kilka-kilkanaście kilometrów zanim obróci panewkę.
    Że co? Skoro na obrotach wydajność pompy to 60l/min to jakie kilka kilometrów?

  5. #5
    icek
    Gość

    Domyślnie

    Panowie jak tylko się zaświeciła to przejechałem może ze 100 m do miejsca żeby stanąć. normalnie załamka akurat wracałem po wymianie amorkow wachacza linek ręcznego. naprawy. ktoś wie może jaki koszt bo moja miłość od pierwszego wejżenia do alfy coraz bardziej mnie boli. kręci silnik jak by chciał zlapać ale po chwili gaśnie

    - - - Updated - - -

    turbina cała nie dymiło się za mną. alfa dalej miała ochote iść nie było żadnego spadku mocy dopiero jak zjechałem na pobocze wrzuciłem luz to zgasł moentalnie

    - - - Updated - - -

    np i już nie chcial zapalić

    - - - Updated - - -

    dodam jeszcze że spalanie powoli wzrastało tak od 6.4 do 7.2

  6. #6
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    Że co? Skoro na obrotach wydajność pompy to 60l/min to jakie kilka kilometrów?
    Film olejowy jest stanie utrzymać się jeszcze jakiś czas. To nie jest tak, że od momentalnie po stracie ciśnienia silnik się zaciera, przynajmniej nie zawsze. Pamiętam jak w tvn turbi robili test ceramizera. Wylali olej ze starej Skody Favorit i dopiero po kilkunastu kilometrach zaczęła stukać panewka.

    Co do tematu to silnik jest na pewno zatarty. Ja bym go nie robił bo te silniki chodzą w takich cenach, że za koszt inspekcji starego kupisz nowy (używany). Do tego sprzedasz jeszcze miskę olejową bo są pożądane na rynku wtórnym i może aż takich wielkich kosztów nie będzie.
    Daj jeszcze to oczywiście do oceny jakiemuś kumatemu mechanikowi.

  7. #7
    icek
    Gość

    Domyślnie

    w sumie zle to określilem ten odgłos to nie były stuki tylko takie glośne szumenie przy przyśpieszaniu jak przy oponach do wymiany. silnik nie klekotał chodzil równo tylko że glośno

    - - - Updated - - -

    wiec niema co stawiać że poszedl czujnik położenia walu tylko?

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak kolego zapaliła Ci się kontrolka oleju to ja bym zaczął od zdjęcia miski i sprawdzenia panewek. Może masz fart i jest ok. Wtedy szukasz problemu dalej. Ale szczerze to źle to wygląda.....
    Tak jak numberuno napisał. Te silniki są tanie, przeszczep.

  9. #9
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Swoją drogą ciekawe dlaczego się zapaliła. Czyżby łańcuszek napędzający pompę się zerwał? Ja chyba wezmę się za wymianę tej nieszczęsnej pompy oleju bo jak ę cieplej zrobiło to już wogóle dzwoni tak, że się szyby nie chce otwierać.

  10. #10
    Adis
    Gość

    Domyślnie

    Słyszysz taki "dygotanie"? możliwe żę panewki sie przekreciły,wymiana dosyć droga sprawa

Podobne wątki

  1. Zapaliła się kontrolka airbag
    Utworzone przez lisekgt w dziale GT
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 07:39
  2. Zapaliła się kontrolka ABS!!! AR 156 2,4 jtd
    Utworzone przez kubasia81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-08-2012, 16:52
  3. Zapaliła sie kontrolka od poduszek
    Utworzone przez code68 w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-01-2012, 21:46
  4. 2.5 V6 zapaliła sie kontrolka skrzyni biegów
    Utworzone przez cziter w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-03-2009, 22:14
  5. Zapaliła sie kontrolka wtrysków
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-02-2009, 17:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory