Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: pytanie o zepsuta klimatyzacje

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 jtd - kartofel ;)
    Postów
    288

    Domyślnie pytanie o zepsuta klimatyzacje

    okazało się iż u kładzie nie ma czynnika, w momencie napełniania słychać jak ulatuje czynnik, srwis stwierdził iż jest przetarty wąż przy nagrzewnicy trzeba go wyjąć i pospawać, wraz z napełnienim układu rozbieraniem itp 450zl !!!stąd moje pytanie czy naprawdę tak ciężko jest wyciągnąć ten wąż, czy dam radę zrobić to samemu, potem sawanie montaż i jechac na nabicie klimy.czy ewentulanie można jezdzic bez tego węża jakiś czas w razie jakby trzeba było czekac na uzywkę z neta?
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Jeśli czynnika nie ma, to wykręć uszkodzoną rurkę, zamów taką samą sprawną. Bez tej rurki można jeździć tylko zaślep (zasłoń) otwarte przewody.

    Z której strony biegną u ciebie przewody klimatyzacji, po stronie akumulatora czy rozrządu?

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał demonobiker Zobacz post
    nie ma czynnika, w momencie napełniania słychać jak ulatuje czynnik, srwis stwierdził iż jest przetarty wąż przy nagrzewnicy trzeba go wyjąć i pospawać, wraz z napełnienim układu rozbieraniem itp 450zl !!!
    Jeśli za tyle zrobią ci naprawę i pełną obsługę , to ja bym brał.
    Poprawna naprawa wymaga wiedzy i specjalistycznego sprzętu.
    Namęczysz się a potem i tak trafisz do nich.
    Moja Bella

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    według mnie to też nie wygórowana cena pod warunkiem że trzeba rurkę wyciągnąć i pospawać. pamiętaj że jak będziesz robił we własnym zakresie to mogą ci później wmawiać że jeszcze gdzieś ucieka a tak będziesz miał gwarancje na wykonaną usługę. tylko przypilnuj ich niech ci osuszacz wymienią chyba że masz już to w cenie.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    Ja pojechałem napełnić klimę, zapłaciłem 150 zł. Po napełnieniu okazało się że jest nieszczelność (przetarta rurka). Pojechałem jeszcze raz i za pospawanie rurki i ponowne napełnienie układu zapłaciłem 200 zł.



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    No tak .
    Ale jak doliczysz do tego koszty obsługi okresowej to wyjdzie jak wyżej.
    Moja Bella

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Musisz zapytać o konkrety czy tylko w cenie jest demontaż i spawanie rurki oraz napełnienie czynnikiem układu czy jeszcze przegląd układu za samo spawanie i czynnik trochę drogo.

    - - - Updated - - -

    I jak koledzy radzą wymień osuszacz jeśli w układzie długo nie było czynnika.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 jtd - kartofel ;)
    Postów
    288

    Domyślnie

    przewody idą po stronie akumulatora, osuszacz już zamówiłem, ale chyba zdecyduję się na własny demontaż uszkodzonych rurek, później zawiozę na spawanie ewentualnie zakupię używki jeżeli będzie straszna kapa ze starymi , zmontuje i pojadę na sprawdzenie szczelności, koszt jedynie za spawanie poźniej nabicie jeżeli będzie wszystko ok...

    BTW - czy przy silniku 2 litrowym węże, rurki o których piszę będą takie same jak w dieslu jeżeli są prowadzone w tym samym miejscu?
    Ostatnio edytowane przez demonobiker ; 12-03-2013 o 03:27

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał demonobiker Zobacz post
    przewody idą po stronie akumulatora, osuszacz już zamówiłem, ale chyba zdecyduję się na własny demontaż uszkodzonych rurek, później zawiozę na spawanie ewentualnie zakupię używki jeżeli będzie straszna kapa ze starymi , zmontuje i pojadę na sprawdzenie szczelności, koszt jedynie za spawanie poźniej nabicie jeżeli będzie wszystko ok...

    W takim razie zdejmij akumulator oraz jego podstawę. Odkręć rurki w grodzi za silnikiem oraz na dole przy filtrze powietrza (nie wiem jak to jest w JTD), ale chyba tak samo. Następnie uwolnij zatrzaski owej rurki (rurek), poświeć latarką w stronę serwo-hamulca aby wyjąć rurki na zewnątrz. Piszę poświeć latarką, ponieważ rurki mogą biec za innymi przewodami i trzeba mini manewrować aby czegoś innego nie uszkodzić. Spawanie jest dobrze, ale nie najlepsze!! Najlepiej jest kupić rurkę w bardzo dobrym stanie niż spawać starą. Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności. Jeśli klimatyzacja nie była długo używana (brak czynnika) to warto wymienić wszystkie oringi w połączeniach rurek.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 jtd - kartofel ;)
    Postów
    288

    Domyślnie

    rurki wyciągnięte na tej grubszej jest dziurka na zgięciu, rurka delikatnie się utleniła w tym miejscu i powstała nieszczelnośc wielkości dziurki po szpilce, jestem umówiony jutro na spawanie 30zł od spawu wraz ze sprawdzeniem szczelności pod ciśnieniem. osobiście znalazłem tylko nieszczelność w tym jednym miejscu ale wszystko jutro się okaże. tak na marginesie aby wyciągnąć te przewody musiałem rozpiać przewód z płynem od sprzegła bo jakoś dziwnie był jakby owinięty wokół tych od klimy. robota nie należała do najciekawszych ale masakry nie było gorzej będzie pewnie z włożeniem " if you know what I mean"
    montaż w czwartek i pewnie nabicie klimy jeżeli będzie ok wszytsko pod warunkiem że dojdzie do tego czasu osuszacz...

    Rurka wstawiona osuszacz załozony, teraz poczekać aż zrobi się troszeczkę cieplej i jazda na nabicie i sprawdzenie
    Ostatnio edytowane przez demonobiker ; 14-03-2013 o 13:24

Podobne wątki

  1. Zepsuta Centralka Sterujaca 2.5 v6 CF3
    Utworzone przez Robertonsky@gma w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-12-2016, 13:00
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 18:36
  3. [145] Zepsuta Regulacja Swiateł pomocy
    Utworzone przez papa16b w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-10-2010, 19:52
  4. Zepsuta szyba
    Utworzone przez Holmes w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-11-2009, 09:02
  5. Pytanie o klimatyzacje.
    Utworzone przez kacperVLO w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-05-2007, 22:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory