Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Olej w zaworze gaszącym ( "przepustnicy") JTDm 16V 1.9

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Mazda 2 SkyEnergy '19
    Postów
    220

    Domyślnie Olej w zaworze gaszącym ( "przepustnicy") JTDm 16V 1.9

    Przy czyszczeniu i zakładaniu zaślepki EGR-u zauważyłem duże zaolejenie "przepustnicy" - widać je na zdjęciach.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zdjęcie 1-2.jpg
Wyświetleń:	646
Rozmiar:	41.6 KB
ID:	92147

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zdjęcie 2-2.jpg
Wyświetleń:	1208
Rozmiar:	45.4 KB
ID:	92148

    Wyczyściłem wszystko, zobaczę czy będzie tak dalej.

    Czy to znaczy, że turbina puszcza olej ? Czy olej cofa się z kolektora ?

    Auto ma 130 tyś przebiegu ( choć w/g fesa 110 )

    Na razie nie wiem co o tym myśleć, silnik zbiera normalnie, teraz nawet lepiej po założeniu zaślepki egr-u.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Olej to norma. Kwestia ile jest go po jakim przebiegu.

    Przejedź 1k km i sprawdź ile go jest.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    witam

    odświeżę trochę temat ponieważ zauważyłem wyciek spod auta, olej skapywał na skrzynię biegów i kapał na posadzkę. Śledząc ścieżkę doszedłem do wniosku że mam wyciek z przepustnicy w miejscu łączenia z rurą powietrza. Czy taka ilość oleju powinna się tam znajdować? Dodam, że miałem czyszczony kolektor dolotowy na stole, klapek brak, oleju nie umywa tyle co wykapało, turbina po regeneracji.


    Wygląda jak by olej dostawał się od kolektora dolotowego ponieważ po zdjęciu tej plastikowej rury u dołu była czysta. No i ogólnie problem z białym dymem przy porannym odpalaniu. Kompresja na cylindrach sprawdzana i podobno w normie.
    Jest się czym martwić?
    Z góry dzięki.

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fleyvor Zobacz post
    Wygląda jak by olej dostawał się od kolektora dolotowego ponieważ po zdjęciu tej plastikowej rury u dołu była czysta. No i ogólnie problem z białym dymem przy porannym odpalaniu.
    Wygląda na nieszczelny kolektor.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    Nieszczelny kolektor? W którym miejscu? W którym miejscu może być coś nieszczelne? Oglądałem kolektor z zewnątrz i nie widać żadnego śladu nieszczelności oprócz przepustnicy w oleju?jedyna nieszczelność która może się pojawić to w miejscu gdzie kiedyś były klapki wirowe. Wy w przepustnicy macie sucho?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    zdjęcie się nie pokazuje. Ale jak w kolektorze masz olej to raczej turbina puszcza. Piszesz że regenerowana ..... a to nie wróży rewelacji. wejdz pod auto i zobacz jak wygląda rura która prowadzi od turbiny do IC. Jak jest cała w oleju to turbina puszcza i stad olej na klapie gaszącej.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    Rura od IC jest sucha jak pieprz. Delikatny film olejowy jest w rurze ssącej od filtra powietrza do turbiny. Patrząc z kanału to ta wyżej. W dolnej tak jak piszę jest sucho. Dla mnie to wygląda tak jak by olej był wyrzucany z kolektora ssącego w stronę klapy gaszącej a nie z rury do kolektora. Dziwna sprawa ogolnie?

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie



    a tym razem foto jest?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    hmm mam tylko ikonkę ale foty nie widać. Ogólnie dziwna sprawa.

    ad foty, ja też nie mogłem załadować załączników. Musiałem przełączyć na "basic loader" i wchodziło

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    ogólnie mój zawór wygląda podobnie do tego z pierwszego posta tylko mniej zachlapany bardziej świeżym olejem. Chodzi mi o to czy tam w ogóle nie powinno być oleju? Jeśli nie i okaże się że jednak puszcza turbina to dla mnie najbardziej komfortowa sytuacja bo jest na gwarancji i będę mógł reklamować bo nawet po zregenerowaniu turbo gwiżdże. Chodzi mi o to czy tam po prostu może znajdować się trochę oleju czy jak jest wszystko sprawne tam oleju być nie powinno.

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 22:51
  3. [Brera] kontrolka "wymień olej" w silniku TBi i jak to się ma do zalecanego serwisu?
    Utworzone przez jimijames w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-04-2012, 21:55
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2006, 11:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory