Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: 147 JTD 16v montaż rury nierdzewki turbo-IC overboost potrzebna pomoc!

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie 147 JTD 16v montaż rury nierdzewki turbo-IC overboost potrzebna pomoc!

    witam! prosze o pomoc osoby, ktore montowaly ddolną rurę turbo-IC dla odmiany w wersji stalowej w 147 JTD 1.9 16v,

    zamowilem ta dolna rure, troche mi entuzjam do montazu opadl jak juz PO zamowieniu dowiedzialem sie, ze bede musial zmieniac polozenie overboosta, no ale w koncu sie zebralem wlazłem pod auto no i rzeczywiście overboost musi zostać przełożony, problem w tym, że przewody są za krótkie :-/
    na ponizszej fotce, ten po prawej (biala strzalka) to wezyk podcisnienia moznaby jakos wymienic na dluzszy, chociaz jeszcze nie wiem gdzie on prowadzi..
    tak ten drugi kabel po lewej, czarna strzalka, to jakas wiązka zasilania, jego nie mam jak przedłużyć, co z tym fantem zrobiliście ?


    tutaj fota od góry tych samych przewodów


    oczywiście mowa tutaj o rozwiązaniu montażu overboosta "na zewnątrz" na tych dospawanych śrubach, tak jak tutaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...a-p1050392.jpg

    widze, że niektórym jakoś udało się upchać tego overboosta bez potrzeby jego montażu, ale czy to był 16v ?
    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...e0732d1e_c.jpg

    druga sprawa, jak przystawiłem jededn koniec rury do turbo to brakuje parę ładnych centymetrów do wejścia do IC, jak dla mnie to powinno być dosztukowane tak aby był jeden-dwa centymetry, na partego tymi łącznikami silikonowymi się to połączy, no ale na początku miałem wrażenie, że dostałem nie taką rure jaką potrzeba... :-/


    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Ja przełożyłem overbosta na górę silnika, po prawej stronie obok tego czegoś dużego okrągłego wystajacego z silnika (fota nr 2 u Ciebie). Przewody dałem nowe - kosztują grosze, nie żadne silikonowe tylko zwykłe czarne do benzyny.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Ja przełożyłem overbosta na górę silnika, po prawej stronie obok tego czegoś dużego okrągłego wystajacego z silnika (fota nr 2 u Ciebie). Przewody dałem nowe - kosztują grosze, nie żadne silikonowe tylko zwykłe czarne do benzyny.
    mogłbyś mi podesłać fotke jak to wygląda u Ciebie przykręcone u góry ?

    a te przewody podciśnienia to wystarczy mocniej pociągnąć i schodzą, czy jakies bardziej wyrafinowane śodki są potrzebne do ich zdjęcia, np z "gruszki" turbo ?

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Z tego co widzę to przewody są twarde i sztywne. Ja musiałem porozcinać nożykiem przewód, żeby ładnie zszedł z grzybka overboosta, który jest plastikowy i można go ułamać:/ Do gruchy turbo jak widać jest wężyk łączony i bardziej eleastyczny więc nie będzie problemu z jego ściągnięciem, a poza tym grucha jest metalowa.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Góra k/Nowego Dworu Mazowieckiego
    Auto
    Afa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM 2004r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Ja u siebie zrobiłem tak i nie musiałem przekładać overbostaKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0103.jpg
Wyświetleń:	951
Rozmiar:	58.4 KB
ID:	93536

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek67 Zobacz post
    Ja u siebie zrobiłem tak i nie musiałem przekładać overbostaKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0103.jpg
Wyświetleń:	951
Rozmiar:	58.4 KB
ID:	93536
    a rure zakupiłeś od misiu7911 ?

    czy ja dobrze widze, ze uzyles jakichs kolanek ? bo z tego co widze pod sporym kątem są łączenia, ja zakupilem z fmic jeden prosty lacznik 54mm o dlugosci 76mm i drugi do polaczenia z turbo troche dluzszy lacznik 51-54

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Góra k/Nowego Dworu Mazowieckiego
    Auto
    Afa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM 2004r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Wszystko łącznie z rurą kupiłem wfmic kolanka 45'. To od turbo mogłoby być 35' Trochę źle zmierzyłem ale dało rade zamontować. Średnice jesli dobrze pamiętam to od turbo 51mm i od interculera 54-51mm

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek67 Zobacz post
    Wszystko łącznie z rurą kupiłem wfmic kolanka 45'. To od turbo mogłoby być 35' Trochę źle zmierzyłem ale dało rade zamontować. Średnice jesli dobrze pamiętam to od turbo 51mm i od interculera 54-51mm
    czyli od fmic masz ta rure + kolanko bez zadnego spawania ? ja niestety o koniecznosci przekladania overboosta dowiedzialem sie dopiero po zamowieniu..

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Przełożenie overboosta wyjdzie mu tylko na zdrowie bedzie czystrzy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Przełożenie overboosta wyjdzie mu tylko na zdrowie bedzie czystrzy
    a mógłbyś wskazać miejsce gdzie warto to alternatywnie zamontować ? tak aby stabilnie sie trzymał no i nie trzeba by było nadmiernie sztukować tych wężyków podciśnienia

Podobne wątki

  1. Osłona rury egr-kolektor potrzebna??
    Utworzone przez R156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-06-2013, 18:39
  2. [159] rury ic-turbo
    Utworzone przez grzechu7 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 20:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory