Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: 1.8 ts 140km kilkanaście błędów brak katalizatora szarpanie silnika na jałowym

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar skarzyk83
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 T.spark (323.01)
    Postów
    31

    Domyślnie 1.8 ts 140km kilkanaście błędów brak katalizatora szarpanie silnika na jałowym

    Witam

    Błedy jakie zostały zczytane to:
    P0420 - System katalizatora (Bank 1) wydajność poniżej progu.
    P0300 - Wykryte wielokrotne/przypadkowe wypadanie zapłonów.
    P0304 - Cylinder 4 - wykryte wypadanie zapłonów.
    P1134 - Położenie 3 tłoka/Grzałka sondy lambda 2 za katalizatorem (Bank1)

    Przewody nowe wszystie świece nowe. Po zamianie cewek z pierwszej na czwartą, skasowaniu błędów i wykonaniu welu jazd próbnych został tylko P1134. Sondy pierwsza i druga przed katem skaczą sobie od 0,100 do 0,900 mV natomiast ta za katem oscyluje w granicach 0,450-465mV. Dwa pierwsze katy nie wyglądają na ruszone natomiast ostatni wybebeszony na chama. Autko ma moc podczas jady nic się nie dzieje. Z tego co czytałem na forach to ostatni kat i sonda za nim jest wsadzona tylko dla ekologów i nie ma nic wspólnego z pracą silnika. Szukam sposobu na te szarpanie może któryś z was napotkał podobny problem?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar gechu
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    konin,bełchatów
    Auto
    156 1.8ts
    Postów
    335

    Domyślnie

    może masz kata zawalonego




    Alfa, czyli walka serca z rozumem

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Exclamation

    Cytat Napisał skarzyk83 Zobacz post
    Witam

    Błedy jakie zostały zczytane to:
    P0420 - System katalizatora (Bank 1) wydajność poniżej progu.
    P0300 - Wykryte wielokrotne/przypadkowe wypadanie zapłonów.
    P0304 - Cylinder 4 - wykryte wypadanie zapłonów.
    P1134 - Położenie 3 tłoka/Grzałka sondy lambda 2 za katalizatorem (Bank1)

    Przewody nowe wszystie świece nowe. Po zamianie cewek z pierwszej na czwartą, skasowaniu błędów i wykonaniu welu jazd próbnych został tylko P1134. Sondy pierwsza i druga przed katem skaczą sobie od 0,100 do 0,900 mV natomiast ta za katem oscyluje w granicach 0,450-465mV. Dwa pierwsze katy nie wyglądają na ruszone natomiast ostatni wybebeszony na chama. Autko ma moc podczas jady nic się nie dzieje. Z tego co czytałem na forach to ostatni kat i sonda za nim jest wsadzona tylko dla ekologów i nie ma nic wspólnego z pracą silnika. Szukam sposobu na te szarpanie może któryś z was napotkał podobny problem?
    Być może ten wybebeszony katalizator jest do wymiany. Sondy przed katalizatorem mają dynamiczny przebieg napięcia jak spojrzysz na oscylogram czy charakterystykę z dokumentacji. Ta jedna za katalizatorem głównym - metalicznym powinna trzymać stałe napięcie pracy, nie pamiętam tylko jakie powinno ono być dla sondy użytej w CF3. Chyba było to ca. 800 mV, ale sprawdź. Jeśli na trzeciej sondzie post-cat widzisz fluktuacje napięcia to znaczy, że ECU dostaje info o uszkodzonym systemie oczyszczania spalin, stąd też może problemy z doborem mieszanki (uboga lub zbyt bogata). Jak rozejrzysz się w sieci za opcją de-cat w CF3 to zwróć uwagę, że usuwają zwykle dwa stopnie katalityczne (wkłady ceramiczne) post-collector, czyli zakolektorowe. Sondy zostają na odpowiednich dystansach, ale katalizator główny (metaliczny) pozostaje łącznie z trzecią sondą. Dla polepszenia osiągów zastępowany jest zwykle sportowym, ale jednak zostaje. Także być może ten wypruty główny kat to trop.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar skarzyk83
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 T.spark (323.01)
    Postów
    31

    Domyślnie

    Bosal za kata życzy sobie 900 zł do tego czas oczekiwania to 3 tyg :/. Pozostaje tylko szrot i jakiś dawca

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa 156 2.0ts SW 2001
    Postów
    60

    Domyślnie

    u mnie w cf3 są tylko pierwsze katalizatory ,głównego nie było już jak kupiłem,zero błędów
    raz pojawiły się błędy mieszanki ale to był powód pęknięcia rur kolektora przy głowicy.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 21:27
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. Brak mocy silnika, mam kody błędów, pomocy !
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-08-2013, 05:42
  4. [145] Szarpanie samochodem na biegu jałowym
    Utworzone przez pafcioooo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 21:19
  5. Szarpanie przy odpalaniu, brak błędów!!!
    Utworzone przez Moruso w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 14-03-2011, 23:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory