Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Dwa wycieki

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie Dwa wycieki

    Witam.
    Mam problem ze zlokalizowaniem wycieków.
    Już od dłuższego czasu borykałem się z ubywającym olejem silnikowym, tydzień temu wyjąłem skrzynie, wymieniłem uszczelniacz na wale i
    oczywiście sprzęgło z wysprzęglikiem. Myślałem, że już skończą się moje problemy niestety wyciek pozostał i nie mogę go zlokalizować.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	190
Rozmiar:	38.4 KB
ID:	94001

    Drugi wyciek ujawnił się na skrzyni przy ,,deklu" do którego przykręcona jest poduszka.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	193
Rozmiar:	50.6 KB
ID:	94002
    Na zdjęciu słabo go widać bo olej jest klarowny. Na dole tego dekla powolutku zbierają się krople oleju.

    Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    A uszczelniacza na wałku sprzęgłowym nie wymieniłeś?

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Jak dla mnie to wyciek masz gdzieś wyżej a tutaj tylko Ci się olej zbiera. Zauważ że masz ufajdaną w oleju ścieżkę z góry silnika.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Cater3
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Biłgoraj (Dąbrowica)
    Auto
    Alfa 156 1.8 T.S
    Postów
    70

    Domyślnie

    miłem podobne wycieki w 1.8 ts przyczyna lezała po stronie uszczelki pokrywy zaworów dosłownie była twrada jak kamień.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Sprawdzę uszczelkę pokrywy zaworów i ewentualnie ją wymienię, może to jest przyczyna.

    A co myślicie o mokrej skrzyni od strony koła tam gdzie jet przykręcona poduszka?

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Kolego tutaj nie ma co myśleć. Olej podczas jazdy, się rozpływa w przeróżne miejsca i może to być bardzo mylące. Sprawdź uszczelkę pod klawiaturą, porządnie umyj silnik i dopiero wtedy obserwuj.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedzi, zmienię uszczelkę i zobaczymy.
    Pozdrawiam.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Ale wyciekający olej jest bardzo klarowny i wygląda na przekładniowy zresztą można to szybko zweryfikować każdy ma swój specyficzny zapach.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Uszczelniłem pokrywę zaworów i póki co nie widać wycieków na łączeniu skrzyni z silnikiem, będę nadal obserwował to miejsce. Pozostał jednak wyciek z samej skrzyni od strony koła, jest to olej klarowny, czysty i na 100% pochodzi ze skrzyni. Zastanawiam się nad zastosowaniem jakiegoś środka uszczelniającego tylko boje się, że pogorszę sytuację, za kilka dni szykuje mi się wyjazd do Holandii.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pewnie cieknie spod obudowy 5 biegu - typowa przypadłość tych skrzyń. Jak się pochylisz to kropla oleju powinna być widoczna na łączeniu obudowy i skrzyni.
    Jeśli to jest ta przyczyna to można to uszczelnić bez wyjmowania skrzyni z samochodu, ale trzeba uszczelniać z obu stron blachy, która jest między skrzynią, a obudową 5 biegu.
    Aby to dobrze zrobić trzeba umyć skrzynię, odkręcić obudowę 5 biegu, odbezpieczyć i odkręcić nakrętki obu wałków, zdemontować koła zębate całego 5 biegu wraz z tuleją synchronizatora, odkręcić blachę, dobrze oczyścić pozostałości stwardniałego hermetyku, odtłuścić powierzchnie styku, nanieść warstwę uszczelniacza - może być silikon samochodowy wysokotemperaturowy.
    Montaż w odwrotnej kolejności. Zalecane zastosowanie nowych nakrętek zabezpieczających wałki.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-05-2013 o 13:01

Podobne wątki

  1. Wycieki 1.9 JTD 16v
    Utworzone przez enliven w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-09-2014, 21:08
  2. [159] Wycieki przy silniku.
    Utworzone przez chcealfe w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-03-2014, 23:01
  3. Wycieki oleju (V6)...
    Utworzone przez kelpin w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 15:12
  4. [166] Wycieki ze wspomagania
    Utworzone przez siomaj w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2009, 23:52
  5. [166] Wycieki oleju
    Utworzone przez peep20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 14:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory